Digital Digital

Digital

Batterij digitaal horloge gaat opeens leeg

Hallo,

Ik heb sinds een klein jaar deze smartwatch:

Samsung Galaxy Watch5 Pro Zwart 45mm - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Opzich een prettig horloge alleen nu is er het volgende probleem:
Als ik hem heb opgeladen en hem gebruik gedurende de dag komt het soms voor dat die ineens bijna leeg gaat (Heeft die nog iets van 5% batterijduur over na een uurtje of 3) ik vind het zonde om nu al een nieuw horloge te kopen maar snap niet hoe het komt, want soms gaat die wel 3 dagen mee, heel raar, zou het aan de batterij kunnen liggen? Heeft hier nog iemand ervaring mee? bvd

Waarom zou je een nieuw horloge kopen, de batterij is toch zeker vervangbaar? Ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.  Waarschijnlijk krijg je gratis een nieuwe batterij.

Muurbloem1985

Muurbloem1985

17-07-2024 om 18:54 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 17-07-2024 om 18:53:

Waarom zou je een nieuw horloge kopen, de batterij is toch zeker vervangbaar? Ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Waarschijnlijk krijg je gratis een nieuwe batterij.

Ik heb hem gekocht bij coolclue, ik zal eens kijken

Ik heb mijn horloge bij een goede juwelier gekocht. Op een gegeven moment moest het uurwerk vervangen worden, na zoveel jaar.  Toen dat te snel kuren ging vertonen kreeg ik gratis een nieuw uurwerk, wat het sindsdien probleemloos doet.

Geen idee hoe Coolblue met klachten omgaat. Meestal is er op de batterij geen garantie, maar je hebt toch wel een rare klacht.

Heb je een update gehad, een andere wijzerplaat op je horloge geïnstalleerd of iets dergelijks? 

Ik had hier ook laatst last van en heb voor mijn horloge het synchroniseren met de nachtstand van mijn telefoon uitgezet en nu gaat de batterij weer 3 dagen mee. 

Kijk even bij je bestelling hoe lang je garantie is. 

Als mijn Apple watch geüpdate moet worden gaat hij ook snel leeg . Na updaten is het weer normaal. 

ik vind elke drie dagen opladen al heel snel. Mijn garmin houdt het bij intensief gebruik een week uit meestal langer.
Maar als hij na het opladen zo snel leeg is klopt er iets niet. Je mag van een horloge verwachten dat hij bij normaal gebruik langer dan een jaar mee gaat, dus dat het buiten de garantie valt is aanvechtbaar. Het fijne van consumentenrecht.

Is hij een keer hard gevallen? Dat verminderd de baterij capaciteit. 
Staat er nog iets over in het trouble shoot deel van de handleiding wat van toepassing zou kunnen zijn?
Als dat niet het geval is zou ik zeker terug gaan naar de leverancier laten zij het maar onderzoeken.

Muurbloem1985

Muurbloem1985

17-07-2024 om 20:57 Topicstarter

Ysenda schreef op 17-07-2024 om 20:40:

ik vind elke drie dagen opladen al heel snel. Mijn garmin houdt het bij intensief gebruik een week uit meestal langer.
Maar als hij na het opladen zo snel leeg is klopt er iets niet. Je mag van een horloge verwachten dat hij bij normaal gebruik langer dan een jaar mee gaat, dus dat het buiten de garantie valt is aanvechtbaar. Het fijne van consumentenrecht.

Is hij een keer hard gevallen? Dat verminderd de baterij capaciteit.
Staat er nog iets over in het trouble shoot deel van de handleiding wat van toepassing zou kunnen zijn?
Als dat niet het geval is zou ik zeker terug gaan naar de leverancier laten zij het maar onderzoeken.

Nee ik heb hem niet laten vallen en ga er naar mijn weten normaal mee om, 1x per 3 dagen opladen vind ik niet erg, maar dat die opeens leegloopt op een dag is wel irritant en dat is al een paar keer gebeurt, als het vaker gebeurt ga ik actie ondernemen, en hij is op to date.

Muurbloem1985 schreef op 17-07-2024 om 20:57:

[..]

Nee ik heb hem niet laten vallen en ga er naar mijn weten normaal mee om, 1x per 3 dagen opladen vind ik niet erg, maar dat die opeens leegloopt op een dag is wel irritant en dat is al een paar keer gebeurt, als het vaker gebeurt ga ik actie ondernemen, en hij is op to date.

Even Coolblue bellen en je probleem voorleggen. Waarschijnlijk kun je hem kosteloos opsturen voor eventuele reparatie.

Wellicht gaat er software technisch ergens wat mis door een update van een app.. ik zou voordat je hem opstuurt even kijken of terug naar fabrieksinstellingen werkt.

Ik heb de galaxy watch 5.
Moet ik iedere 2 dagen opladen. Schijnt normaal te zijn gezien de vele ervaringen van andere gebruikers. 
Als je nu sneller moet opladen, is er waarschijnlijk iets mis qua software.

Muurbloem1985

Muurbloem1985

18-07-2024 om 10:18 Topicstarter

ik heb hem gereset ben benieuwd of dat helpt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.