Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

kitchenwitch schreef op 05-11-2021 om 17:47:

Op mijn werk moeten we ook vanaf morgen gaan controleren op coronapas en id. Ook ik zal een deel van die taak moeten gaan doen, we proberen "de pijn" eerlijk te verdelen.
Maar dat betekent dus wel dat ik straks mensen die in sommige gevallen al jaren komen ineens om hun gegevens moet gaan vragen. Dat vind ik al lastig genoeg, maar als er iets niet in orde is moet ik ze dus ook vertellen dat ze niet naar binnen mogen. En wat als we iemand krijgen die daar geen genoegen mee neemt en de boel escaleert? Wat doen we dan? Ik ben toch geen boa, heb daar nooit iets van training of zo voor gehad... Pff, ik vind het maar een beroerde situatie...

Mijn kind zit op zwemles. Vanaf volgende week mogen ouders alleen met QR code naar binnen. En de plasouder van die dag - elke keer mag 1 ouder blijven om te kijken en te helpen met naar de wc gaan - moet die keer de andere ouders controleren. 
Niet ok vind ik dat. 

Hoor al van een aantal ouders dat hun kind niet meer naar zwemles kan nu. Ook niet ok. 

En ja, ik weet dat de heersende gedachte hier toch wel is, dat ze een keuze hebben. Ik sta daar toch genuanceerder in. In deze specifieke situatie. 

Hinoki schreef op 05-11-2021 om 19:45:

[..]

Mijn kind zit op zwemles. Vanaf volgende week mogen ouders alleen met QR code naar binnen. En de plasouder van die dag - elke keer mag 1 ouder blijven om te kijken en te helpen met naar de wc gaan - moet die keer de andere ouders controleren.
Niet ok vind ik dat.

Hoor al van een aantal ouders dat hun kind niet meer naar zwemles kan nu. Ook niet ok.

En ja, ik weet dat de heersende gedachte hier toch wel is, dat ze een keuze hebben. Ik sta daar toch genuanceerder in. In deze specifieke situatie.

‘Kan’ is verkeerd gekozen vind ik persoonlijk. Wat is nu het daadwerkelijke probleem?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 20:23

Herfstappeltaart schreef op 05-11-2021 om 06:40:

[..]

Ik zou het vreselijk vinden voor de sportscholen en de horeca en cultuur maar ik begin wel erg bezorgd te worden. Ik ben 64 en heb een longaandoening. Mijn vaccinaties zijn geleden van maart. Ik ben bang dat de werking afneemt en hoop maar dat ze opschieten met de derde prik.......

Ik hoop het ook voor je en iedereen die in aanmerking komt. Ik vind dat ook weer zo traag verlopen, of dat lijkt alleen maar zo misschien. 

Ik zou 'm ook voor mijn man willen,  hij heeft elk jaar wel een keer bronchitis en een longontsteking en een slechte weerstand. Maar ik heb geen idee of hij in aanmerking komt. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-11-2021 om 20:54

Hinoki schreef op 05-11-2021 om 19:45:

[..]

Niet ok vind ik dat.

De ouders hebben een keuze gemaakt, daar zijn ze vrij in. Dat heeft echt niets met niet ‘kunnen’ te maken. Jammer voor de kinderen maar die hebben het nu eenmaal te doen met die ouders.

Hetvrijewoord schreef op 05-11-2021 om 20:54:

[..]

De ouders hebben een keuze gemaakt, daar zijn ze vrij in. Dat heeft echt niets met niet ‘kunnen’ te maken. Jammer voor de kinderen maar die hebben het nu eenmaal te doen met die ouders.

Ik snap het tenminste ook niet. De kinderen kunnen gewoon naar binnen, begrijp ik. Alleen sommige ouders niet. Waarom zouden die kinderen dan niet naar de zwemles kunnen? 

Mija schreef op 05-11-2021 om 21:00:

[..]

Ik snap het tenminste ook niet. De kinderen kunnen gewoon naar binnen, begrijp ik. Alleen sommige ouders niet. Waarom zouden die kinderen dan niet naar de zwemles kunnen?

Sommigen zijn nog te klein om zichzelf aan te kleden na het zwemmen.
Maar goed als het aan hier ligt, is dat de schuld van hun ouders. Gek genoeg denken de ouders, inclusief ikzelf, daar een stuk genuanceerder over. En helpen we elkaar als ouders. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 00:21

Hinoki schreef op 06-11-2021 om 00:13:

[..]

Maar goed als het aan hier ligt, is dat de schuld van hun ouders. Gek genoeg denken de ouders, inclusief ikzelf, daar een stuk genuanceerder over. En helpen we elkaar als ouders.

"Hoor al van een aantal ouders dat hun kind niet meer naar zwemles kan nu"

Weinig genuanceerds aan wat mij betreft.

[..]

Maar dit is precies wat ik ook bedoel. Als ouders help je elkaars kinderen en dus kunnen die kinderen naar zwemles. Waarom zouden ze niet naar zwemles kunnen als de ouders het voor elkaar opnemen? 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

06-11-2021 om 08:38

[..]

Dan kunnen andere ouders die wel naar binnen mogen toch gewoon helpen? 

Yuk, andermans kinderen helpen bij naar wc gaan? En buiten dat, je blijft  in een pandemie toch op afstand van ongevaccineerden. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

06-11-2021 om 08:44

redbulletje schreef op 06-11-2021 om 08:42:

Yuk, andermans kinderen helpen bij naar wc gaan? En buiten dat, je blijft in een pandemie toch op afstand van ongevaccineerden.

Ik zou er ook niet aan moeten denken, je zou toch zeggen dat 5-6 jarigen zelf wel naar de plee kunnen of gewoon in het zwembad pissen.

Deze pandemie brengt aan het licht hoeveel kinderen betutteld worden. Wij hadden vroeger schoolzwemmen. Vanaf school in de bus en naar het zwembad. Daar was geen ouder bij. Wij kleedden ons gewoon zelf aan en uit. De zwemleraar deed na een tijdje een rondje om de langzame en treuzelaars te manen op te schieten en dat was het. 
Wat een getut. 

Mariejan schreef op 06-11-2021 om 09:01:

Deze pandemie brengt aan het licht hoeveel kinderen betutteld worden. Wij hadden vroeger schoolzwemmen. Vanaf school in de bus en naar het zwembad. Daar was geen ouder bij. Wij kleedden ons gewoon zelf aan en uit. De zwemleraar deed na een tijdje een rondje om de langzame en treuzelaars te manen op te schieten en dat was het.
Wat een getut.

Amen

Peen schreef op 05-11-2021 om 20:23:

[..]

Ik hoop het ook voor je en iedereen die in aanmerking komt. Ik vind dat ook weer zo traag verlopen, of dat lijkt alleen maar zo misschien.

Ik zou 'm ook voor mijn man willen, hij heeft elk jaar wel een keer bronchitis en een longontsteking en een slechte weerstand. Maar ik heb geen idee of hij in aanmerking komt.

Dat zou ik ook niet weten. Misschien even informeren bij de huisarts? Aan de hand van je beschrijving van zijn gezondheid denk ik het wel eigenlijk.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 09:25

Mariejan schreef op 06-11-2021 om 09:01:

Wat een getut.

Kinderen gaan met vier of vijf jaar op zwemles. Schoolzwemmen was pas met een jaar of negen, tien. Nogal een verschil met zelf afdrogen en aankleden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.