Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 22:59

Lollypopje schreef op 04-11-2021 om 22:58:

[..]

Was net mijn post aan het aanpassen

net te laat 

net even gekeken in het nieuwsoverzicht en inderdaad vorig jaar.
Al lijkt het me ook dit jaar weer een serieus risico.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 23:06

Ik hoop toch niet dat ze alles weer dicht gaan gooien. Winkels, cultuur en horeca. Zij hebben het al zwaar genoeg gehad afgelopen 1,5 jaar. Doe dan iets met 2G en strengere controles ofzo. Ik denk dat er totaal geen draagvlak meer is voor maatregelen,  iedereen hoor ik nu al mopperen. 

nog maar 40% laat zich testen bij klachten. Wel een gemis dat het waarom niet is uitgezocht. Dan weet je beter hoe je mensen kunt overhalen het toch te doen

Testbereidheid bij coronaklachten neemt af: 'Maar het is juist zo belangrijk' - https://nos.nl/l/2404390

Heda schreef op 04-11-2021 om 21:31:

[..]

Ja, je krijgt helaas geen herstelbewijs als je covid hebt gehad. Enkel voor een jaar. Ik heb in april 2020 covid gehad dus ik krijg hem niet meer. Ik moet 1 vaccinatie erbij hebben..

Was je toen getest? Dat deden ze toen toch nog niet?

Peen schreef op 04-11-2021 om 23:06:

Ik hoop toch niet dat ze alles weer dicht gaan gooien. Winkels, cultuur en horeca. Zij hebben het al zwaar genoeg gehad afgelopen 1,5 jaar. Doe dan iets met 2G en strengere controles ofzo. Ik denk dat er totaal geen draagvlak meer is voor maatregelen, iedereen hoor ik nu al mopperen.

Ik zou het vreselijk vinden voor de sportscholen en de horeca en cultuur maar ik begin wel erg bezorgd te worden. Ik ben 64 en heb een longaandoening. Mijn vaccinaties zijn geleden van maart. Ik ben bang dat de werking afneemt en hoop maar dat ze opschieten met de derde prik.......

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

05-11-2021 om 07:32

Herfstappeltaart schreef op 05-11-2021 om 06:40:

[..]

Ik zou het vreselijk vinden voor de sportscholen en de horeca en cultuur maar ik begin wel erg bezorgd te worden. Ik ben 64 en heb een longaandoening. Mijn vaccinaties zijn geleden van maart. Ik ben bang dat de werking afneemt en hoop maar dat ze opschieten met de derde prik.......

Maar uit onderzoek van het rivm blijkt dat de werking in de zin van ernstige ziekte voorkomen nog maar heel miniem afneemt en nog steeds torenhoog is. Als je geen immuniteitsproblemen hebt dan zit je safe hoor. 

Ik word niet goed van al dat geroep in de media. Ook aan de niet-wappie kant wordt een hoop onzin geroepen. Ik kijk heel goed naar de bron. En dan kom je wat dit betreft uit bij het rivm, want zij monitoren dit. En niet een individuele ic arts of dokter of viroloog. . 

Peen schreef op 04-11-2021 om 22:56:

[..]

Dat bericht is van vorig jaar.

Sorry, er is er ook een van gisteren. Heb ik de verkeerde gedeeld.

Ik weet niet of deze link werkt, maar ik ga het proberen.
https://drive.google.com/file/d/1QtYHUe3lA5ZNmMLhX1KBi7ihdDiq8vFd/view

Wij zijn al weer in persoonlijke lock-down. Helaas. Mijn man is kwetsbaar. We willen niet het risico lopen dat hij in een rondjes rijdende ambulance terecht komt, ook al is de kans daarop kleiner dan zonder vaccinatie.

OmaVan2 schreef op 05-11-2021 om 08:37:

wij zijn al weer in persoonlijke lock-down. Helaas. Mijn man is kwetsbaar. We willen niet het risico lopen dat hij in een rondjes rijdende ambulance terecht komt, ook al is de kans daarop kleiner dan zonder vaccinatie.

Kan ik me heel goed voorstellen. Sterkte.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

05-11-2021 om 08:50

OmaVan2 schreef op 05-11-2021 om 08:37:

Wij zijn al weer in persoonlijke lock-down. Helaas. Mijn man is kwetsbaar. We willen niet het risico lopen dat hij in een rondjes rijdende ambulance terecht komt, ook al is de kans daarop kleiner dan zonder vaccinatie.

Heel begrijpelijk! 

Op mijn werk moeten we ook vanaf morgen gaan controleren op coronapas en id. Ook ik zal een deel van die taak moeten gaan doen, we proberen "de pijn" eerlijk te verdelen. 
Maar dat betekent dus wel dat ik straks mensen die in sommige gevallen al jaren komen ineens om hun gegevens moet gaan vragen. Dat vind ik al lastig genoeg, maar als er iets niet in orde is moet ik ze dus ook vertellen dat ze niet naar binnen mogen. En wat als we iemand krijgen die daar geen genoegen mee neemt en de boel escaleert? Wat doen we dan? Ik ben toch geen boa, heb daar nooit iets van training of zo voor gehad... Pff, ik vind het maar een beroerde situatie...

Herfstappeltaart schreef op 05-11-2021 om 06:40:

[..]

Ik hoop ook dat ze vaart maken met die boosters. Snap niet dat ze pas vanaf december met 80-plus beginnen. Die uitnodigingen hadden allang op de mat kunnen liggen. Beter de welwillende mensen boosteren dan blijven trekken aan 't dode paard van de antivaxxers. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-11-2021 om 18:02

kitchenwitch schreef op 05-11-2021 om 17:47:

Op mijn werk moeten we ook vanaf morgen gaan controleren op coronapas en id. Ook ik zal een deel van die taak moeten gaan doen, we proberen "de pijn" eerlijk te verdelen.
Maar dat betekent dus wel dat ik straks mensen die in sommige gevallen al jaren komen ineens om hun gegevens moet gaan vragen. Dat vind ik al lastig genoeg, maar als er iets niet in orde is moet ik ze dus ook vertellen dat ze niet naar binnen mogen. En wat als we iemand krijgen die daar geen genoegen mee neemt en de boel escaleert? Wat doen we dan? Ik ben toch geen boa, heb daar nooit iets van training of zo voor gehad... Pff, ik vind het maar een beroerde situatie...

Ik snap best dat het lastig is, maar als je vertelt dat jullie je net zoals de rest van Nederland aan de regels moeten houden omdat er anders een boete of zelfs sluiting boven jullie hoofd hangt zou dan zo'n 'vaste klant' de boel op stelten zetten?

Geen idee verder om wat voor doelgroep het hier over gaat, volgens mij (al lijkt het online misschien niet zo) zijn de meeste mensen er best van doordrongen dat gelegenheden waarbij de app verplicht is dat niet zelf hebben verzonnen.

Ik hoop in elk geval dat je geen wappies aan de deur krijgt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.