Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

Heda schreef op 04-11-2021 om 21:08:

[..]

Als je corona hebt gehad, moet je toch 1 vaccinatie voor een QR code?

Is dat zo? Ik geloof wel dat je bij vaccinatie na besmetting echt een zeer goede immuunrespons hebt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-11-2021 om 21:18

Glamourlama schreef op 04-11-2021 om 21:11:

[..]

Is dat zo? Ik geloof wel dat je bij vaccinatie na besmetting echt een zeer goede immuunrespons hebt.

Met een besmetting krijg je nu een jaar en qr code. Dus dat is voldoende. Je mag 1 vaccinatie erbij nemen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-11-2021 om 21:18

Heda schreef op 04-11-2021 om 21:08:

[..]

Als je corona hebt gehad, moet je toch 1 vaccinatie voor een QR code?

Nee. je kunt een QR code aanmaken met óf een vaccinatiebewijs óf een herstelbewijs óf een test.

Ik snap de verwarring. Na besmetting is 1 vaccinatie voldoende om een vaccinatiebewijs te krijgen.

[..]

Ja, maar met een maar.

In Nederland is dat voldoende, maar in veel andere landen niet.

Ik heb het zelf bij één gehouden, omdat ik heel bang ben een terugval van mijn long covid te triggeren en ik toch niet buiten Nederland kom door diezelfde long covid

Mocht het advies veranderen, zal ik wel alsnog die tweede nemen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-11-2021 om 21:21

Lollypopje schreef op 04-11-2021 om 21:18:

[..]

Ja, maar met een maar.

In Nederland is dat voldoende, maar in veel andere landen niet.

Ik heb het zelf bij één gehouden, omdat ik heel bang ben een terugval van mijn long covid te triggeren en ik toch niet buiten Nederland kom door diezelfde long covid

Mocht het advies veranderen, zal ik wel alsnog die tweede nemen.

Mijn zoon heeft ook corona gehad en 1 prik. Voor het buitenland niet voldoende, maar de ggd wil hem geen tweede prik geven ivm bijwerkingen in zijn leeftijdsgroep (tiener) bij teveel vaccinaties.

[..]

Ja, je krijgt helaas geen herstelbewijs als je covid hebt gehad. Enkel voor een jaar. Ik heb in april 2020 covid gehad dus ik krijg hem niet meer. Ik moet 1 vaccinatie erbij hebben..

Drietje schreef op 04-11-2021 om 21:21:

[..]

Mijn zoon heeft ook corona gehad en 1 prik. Voor het buitenland niet voldoende, maar de ggd wil hem geen tweede prik geven ivm bijwerkingen in zijn leeftijdsgroep (tiener) bij teveel vaccinaties.

Hugo de Jonge heeft zelf ook gezegd hoe meer vaccinaties, hoe meer bijwerkingen..

Heda schreef op 04-11-2021 om 21:34:

[..]

Hugo de Jonge heeft zelf ook gezegd hoe meer vaccinaties, hoe meer bijwerkingen..

Hugo de Jonge zei hoe meer vaccinaties dan zijn er in absolute zin meer bijwerkingen maar de kans blijft even klein en het blijven nog steeds heel kleine aantallen.

Ik denk dan men per 12 november hard wil ingrijpen en dat deze maatregelen er zijn om de boel alvast in te masseren. Dat het niet ineens van bijna niets naar alles is.

ik vrees dat het nodig is.
het persbericht van de vereniging van SEH-artsen.
https://www.nvsha.nl/nieuws/nieuws/persbericht-acute-zorg-loopt-vast/

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 22:56

Sun.lover schreef op 04-11-2021 om 22:41:

ik vrees dat het nodig is.
het persbericht van de vereniging van SEH-artsen.
https://www.nvsha.nl/nieuws/nieuws/persbericht-acute-zorg-loopt-vast/

Dat bericht is van vorig jaar. 

Peen schreef op 04-11-2021 om 22:56:

[..]

Dat bericht is van vorig jaar.

Ahhh ik zie het. Kan dat geen typefout zijn?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 22:57

Lollypopje schreef op 04-11-2021 om 22:57:

[..]

Er staat 3-11, dat was gisteren

Waar zie jij vorig jaar?

Onderaan het artikel, november 2020

Peen schreef op 04-11-2021 om 22:57:

[..]

Onderaan het artikel, november 2020

Was net mijn post aan het aanpassen

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 22:59

Het zou trouwens zomaar kunnen dat het nu weer zo druk wordt hoor, maar ik had alleen nog gehoord van een ziekenhuis in Zwolle (dacht ik), waar ze geen coronapatienten meer opnamen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.