Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat 44% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is. Ik vind dit best veel 

Vaccineten heeft ook niet veel zin. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

04-11-2021 om 10:20

Yasminaaa schreef op 04-11-2021 om 09:57:

Vaccineten heeft ook niet veel zin.

Nee joh tuurlijk niet. Zo lang mensen zoals jij zo er in blijven staan blijven we te maken krijgen met maatregelen lockdowns en de hele mikmak 

Keetie schreef op 04-11-2021 om 10:20:

[..]

Nee joh tuurlijk niet. Zo lang mensen zoals jij zo er in blijven staan blijven we te maken krijgen met maatregelen lockdowns en de hele mikmak

Ze werken misschien wel maar niet zoals verwacht of korter. Vooral bij ouderen..

Heda schreef op 04-11-2021 om 10:39:

[..]

Ze werken misschien wel maar niet zoals verwacht of korter. Vooral bij ouderen..

Nee, ook dat is niet waar. Er is sprake van slecht verwachtingen management, niet van verkeerde verwachtingen bij de deskundigen. Er werd indertijd door deskundigen gezegd dat men niet wist hoe lang de vaccins zouden werken.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-11-2021 om 10:55 Topicstarter

Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar die cijfers zijn. In mijn ziekenhuis werd mij gewoon gevraagd of ik ingeënt was, en vervolgens werd dat vastgelegd in mijn dossier. Het werd niet gecontroleerd.

Heda schreef op 04-11-2021 om 09:39:

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat 44% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is. Ik vind dit best veel

wel gevacineerd, maar meestal ook met onderliggend lijden. Deze groep wordt nu ziek en ziek genoeg om opgenomen te worden, in het verleden zouden deze mensen een grotere kans op overlijden hebben gehad en mogelijk niet eens opgenomen zijn. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

04-11-2021 om 11:03

Aantal gevaccineerden in ziekenhuis neemt toe, 'optelsom van factoren' - https://nos.nl/l/2404263

Hier staat het goed uitgelegd.  En ook dat het vaccin nog steeds voor 94-97% werkt tegen ziekenhuisopname en opname op de ic. Bij ouderen iets minder. 

Peen schreef op 04-11-2021 om 11:03:

Aantal gevaccineerden in ziekenhuis neemt toe, 'optelsom van factoren' - https://nos.nl/l/2404263

Hier staat het goed uitgelegd. En ook dat het vaccin nog steeds voor 94-97% werkt tegen ziekenhuisopname en opname op de ic. Bij ouderen iets minder.

Duidelijk verhaal inderdaad !

Heda schreef op 02-11-2021 om 16:33:

[..]

Toch blijf ik het raar vinden. Daarom vraag ik ook hoe het kan dat het aantal ziekenhuisopnames en IC minder is dan vorig jaar toen er niemand gevaccineerd was? Dit moet toch afnemen in verhouding als er 84% gevaccineerd is? Dit snap ik gewoon niet.

Klopt, 20% zouden ze aankunnen maar ik blijf diezelfde vraag houden waar ik vraagtekens bij heb.

Ik ben een jonge vrouw van 28, heb corona gehad en ik ben heel bang om iets van menstruatieproblemen te krijgen (wat voorkomt). Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk dus ik zie dat heeeel veel. Ik zou het heel erg vinden als ik bijv. geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Ik durf het vaccin gewoon niet te nemen. Ben ik nu een wappie? Terwijl ik gewoon bang ben en niet op de IC kom?

Als 1,8 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn en ze krijgen het binnen afzienbare tijd en 5% komt in het ziekenhuis, dan zijn dat toch een heeeele hoop mensen.

Overigens als je al corona gehad hebt heb je de vaccinatie niet meer nodig. Is dat aangetoond met een test?

Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 21:04:

@Hinoki Iemand die ik zijdelings ken heeft zich niet laten vaccineren, omdat ze geloofd in haar immuunsysteem. Denk jij dat ik haar heb gezegd wat ik daar werkelijk van denk, toen het ter sprake kwam?
Ik heb het gehouden op dat ik voorstander ben van vaccineren en heb verder mijn mond gehouden en ben verder heel aardig en vriendelijk gebleven.
Nu probeer ik altijd aardig en vriendelijk te blijven, maar dat betekent niet dat ik daar geen hele sterke negatieve mening over heb.

Angst kan ik nog snappen, maar die immuunsysteem lulkoek die allang is weerlegd dat vind ik echt complete idioterie. Maar dat zeg ik niet.

Ik snap dit argument nooit. Als je kunt vertrouwen op je immuunsysteem, waarom krijgen mensen dan AIDS?

Glamourlama schreef op 04-11-2021 om 20:39:

[..]

Ik snap dit argument nooit. Als je kunt vertrouwen op je immuunsysteem, waarom krijgen mensen dan AIDS?

Of een auto-immuun ziekte of een doodsimpele verkoudheid. 

Mija schreef op 03-11-2021 om 11:02:

Ik zou graag een op het oog eenvoudige oplossing overwogen willen zien: álle coronapatiënten naar Duitsland: zorgcapaciteit inkopen bij de buren.

Dan kan hier alle inhaalzorg doorgaan, wordt het zorgpersoneel ontzien én krijgen coronapatiënten de zorg die ze nodig hebben. En de Duitsers verdienen wat terug aan de investeringen die ze gedaan hebben voor hun hoge IC-capaciteit: iedereen blij. Toch?

De bedden in Duitsland raken ook op want daar is nu ook een golf. Dus dat feest gaat deze keer niet door.

Glamourlama schreef op 04-11-2021 om 20:27:

[..]

Als 1,8 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn en ze krijgen het binnen afzienbare tijd en 5% komt in het ziekenhuis, dan zijn dat toch een heeeele hoop mensen.

Overigens als je al corona gehad hebt heb je de vaccinatie niet meer nodig. Is dat aangetoond met een test?

Als je corona hebt gehad, moet je toch 1 vaccinatie voor een QR code? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.