Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?

Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 01:12:

Ik heb niets met ongevaccineerden en het kan zo einde vriendschap zijn. De zorg kon de toestroom niet aan met als gevolg dat de totale zorg bijna 2 jaar achterloopt. Iedereen met fysieke problemen van licht naar zwaar heeft moeten wachten, alleen als het spoed was kon het maar niet te veel want er waren amper IC bedden voor verkeersongelukken of hartaanvallen, de rest mocht wachten. Ik las een stuk dat er geen mogelijkheid was tot donoroperaties, je zal maar wachten op die nier. Preventief worden vrouwen al 2 jaar niet meer gecheckt op borst, baarmoederhals en darmkanker, diagnoses lopen achter enz.

Iedereen die zich niet laat vaccineren vindt het ook geen probleem om weer een bed bezet te houden of dat we met zijn allen in een lockdown gaan. Ik ben een absolute voorstander van keuzevrijheid, maar als jouw vrijheid ten koste gaat van die van mij, mijn recht op goede gezondheidszorg en een stabiele economie en vrijheid van beweging, dan is mijn argumentatie een stuk beter om die mensen weg te houden uit het openbare leven of ze moeten verplicht een mondkapje dragen.

Iedere keuze heeft zijn consequenties en kiezen voor niet vaccineren gaat ook consequenties krijgen.

Eens. Keuzevrijheid is een groot goed, maar ik zit niet op nieuwe maatregelen (of voortzetting van de maatregelen) in de herfst te wachten omdat ziekenhuizen vol liggen met ongevaccineerden. En ja, ik weet dat ook gevaccineerden nog corona kunnen krijgen of in zeldzame gevallen in het ziekenhuis kunnen belanden. Maar de gevaccineerden zullen niet tot een buitengewoon hoge druk op de zorg leiden.

Keuzes hebben consequenties en als de consequentie is dat ongevaccineerden moeten testen voor toegang tot bepaalde dingen, dan is dat wat mij betreft beter dan alles weer volledig dicht te moeten gooien met alle sociale, maatschappelijke en economische gevolgen van dien. En dan mag er wat mij betreft ook een eigen bijdrage voor die test gevraagd worden.

In mijn omgeving (familie, vrienden, directe collega's) is iedereen overigens gevaccineerd. We houden onderling geen afstand meer, maar blijven wel weg bij klachten (maar dat deden we pre corona ook al). 

Ik ben jong en gezond. Ik drink niet, ik rook niet, heb een gezond gewicht. Ik oefen geen druk uit op de zorg, gevaccineerd of niet. De kans dat ik met corona in het ziekenhuis beland is kleiner dan dat ik een verkeersongeluk krijg, en daar leef ik ook niet in angst voor. Dat ik me moet laten testen voor het een en ander, prima. Maar dat ik word uitgemaakt voor wappie of aso en niet meer als volwaardig medemens word behandeld omdat ik de praktijken van de overheid niet steun, dat vind ik onacceptabel. 

BeertjeColargol schreef op 07-08-2021 om 00:12:

En het zou ook goed werken tegen allerlei vervelende ziektes als mensen nu eindelijk eens zouden stoppen met roken.

En als we zouden stoppen met de uitstoot van fijnstof, overgewicht, rood vlees, geurkaarsen, de open haard, allemaal vegetariër worden en stoppen met vliegreizen.

Volgens mij hebben we het over massaal ziek worden en de ziekenhuizen overbelasten, het sluiten van de economie en scholen. Niet bepaald iets waar rokers aan bijdragen. Daarnaast wordt roker harder ontmoedigt dan welke gewoonte dan ook.

ik ben ook jong,  gezond, slank, drink niet,  rook niet, slik braaf mijn vitaminepilletjes en zit nu al 4 maanden thuis met long covid. Ik kan niet werken, niet fietsen, geen trap lopen en zelfs een film kijken is te moeilijk soms.

Ik ben niet de enige. Kom anders meelezen in het long covid topic. Vol jonge, gezonde vrouwen die ook al maanden niets meer kunnen. Allemaal onder de noemer milde variant van corona besmetting, want geen ziekenhuisopname. 

Zijn wij een klein percentage?  Ja. Maar het aantal long covid gevallen is ook niet zo klein dat dat genegeerd kan worden.

Ik hoop dat degene die mij besmet heeft een jaar lang niet kan poepen. En voor mensen die zich niet willen vaccineren... daar hoef ik niets meer mee te maken te hebben.  

--- schreef op 06-08-2021 om 23:22:

[..]

Dat is toch logisch? Hoe meer mensen zich niet laten vaccineren hoe minder zin het heeft voor de rest om dat wel te doen. Wij worden nog steeds ziek, geven het nog steeds door en de ziekenhuizen zijn nog steeds bezig met 'jullie' in plaats van met kanker, operaties en weet ik veel wat. Ga lekker thuis zitten zonder vaccinatie maar breng de rest van de samenleving niet in gevaar.

Hier ben ik het wel mee eens. De reden dat festivals nu worden afgeblazen en kroegen en clubs dicht zijn komt door de mensen die hebben geweigerd zich te laten vaccineren. Die liggen nu in de ziekenhuizen, waardoor andere patiënten met levensbedreigende ziektes nog steeds niet geholpen kunnen worden, terwijl ze vaak al lang op een operatie wachten. 

Ik vraag me echt af of je je niet de ogen uit de kop schaamt als je daar ligt als anti vaxxer... Ik las laatst een artikel in de krant over mensen op de IC met spijt. Voor artsen lijkt me dit erg frustrerend, dan is er een goed vaccin beschikbaar voor iedereen en dan zijn mensen zo dom om het niet te nemen 

vampierprinsesje schreef op 07-08-2021 om 10:02:

Ik ben jong en gezond. Ik drink niet, ik rook niet, heb een gezond gewicht. Ik oefen geen druk uit op de zorg, gevaccineerd of niet. De kans dat ik met corona in het ziekenhuis beland is kleiner dan dat ik een verkeersongeluk krijg, en daar leef ik ook niet in angst voor. Dat ik me moet laten testen voor het een en ander, prima. Maar dat ik word uitgemaakt voor wappie of aso en niet meer als volwaardig medemens word behandeld omdat ik de praktijken van de overheid niet steun, dat vind ik onacceptabel.

Gefeliciteerd, je bent een grote kanshebber voor longcovid. Dat jij zegt geen druk te leggen op de zorg klopt zolang je maar geen Covid krijgt, krijg je het wel en je eindigt in het ziekenhuis dan wordt voor jou de zorg voor een kankerpatiënt on hold gezet omdat je anders binnen een aantal dagen doodgaat en de kankerpatiënt nog een paar maanden heeft.

Jij , en je mede wappies, vinden dat jullie principes voor het welzijn gaan van de bevolking, de economie en de zorg. Als dat niet egoïstisch, asociaal en wereldvreemd is, wat dan wel?

Gelukkig zijn meer landen bezig met het uitsluiten van (even kort gezegd) wappies, algemene vrijheid gaat voor die van het individu, lijkt mij niet meer dan logisch.

Oh Borrelhap..... wat erg voor je!

Ik woon in het buitenland, en ben gevaccineerd. Hier vind een minister dat mensen die niet gevaccineerd zijn , hun testen als ze naar het buitenland gaan, en als ze ziek worden hun uitval zelf moeten gaan betalen, en niet de belasting betaler. En eigenlijk ben ik het met hem eens. 
We laten ons vaccineren tegen gele koorts,, slikken pillen vanwege malaria, maar vaccineren tegen covid, en daar de verantwoording voor nemen ; ho maar.....

Praktijken van de overheid ondersteunen? Wat een kinderachtige formulering. Heb je geen andere reden dan dit? Zijn er meer praktijken van de overheid die je niet ondersteunt? Wie zegt dat het een praktijk is van de overheid? Heb je gestemd en ben je voor of tegen  democratie?

Of bedoel je het iets minder kinderlijk dan ik het interpreteer?

Gr Angela

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 10:46

Je hebt zeggenschap over je eigen lijf niet over hoe anderen over je beslissingen denken. Dus vind het vooral onacceptabel maar ga er toch maar aan proberen te wennen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 10:47

Ik snap de redenen om niet te vaccineren ook gewoon niet. Daarnaast kan ik niet zo veel met freeriders: profiteren van de vaccinatiegraad terwijl je zelf niet meedoet, terwijl je geen logische reden hebt om je niet te laten vaccineren. Het zou wel heel interessant zijn om deze mensen psychologisch te onderzoeken om te kijken wat er achter dit gedrag zit.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-08-2021 om 10:47

Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 10:37:

[..]

Gefeliciteerd, je bent een grote kanshebber voor longcovid. Dat jij zegt geen druk te leggen op de zorg klopt zolang je maar geen Covid krijgt, krijg je het wel en je eindigt in het ziekenhuis dan wordt voor jou de zorg voor een kankerpatiënt on hold gezet omdat je anders binnen een aantal dagen doodgaat en de kankerpatiënt nog een paar maanden heeft.

Jij , en je mede wappies, vinden dat jullie principes voor het welzijn gaan van de bevolking, de economie en de zorg. Als dat niet egoïstisch, asociaal en wereldvreemd is, wat dan wel?

Gelukkig zijn meer landen bezig met het uitsluiten van (even kort gezegd) wappies, algemene vrijheid gaat voor die van het individu, lijkt mij niet meer dan logisch.

Dit soort reacties vind ik echt over de top. Waarom zo vijandig? Ik vind het niet gek dat jonge, gezonde mensen twijfelen of langer nadenken of besluiten (nog) niet te laten vaccineren.  Ben ik er blij mee? Nee,  maar ik snap het wel. 

Ik heb veel jonge collega's en sommigen hebben behoorlijk getwijfeld. Vooral jonge vrouwen, merk ik. Het is leuk om daar heel open me te praten,  zonder oordeel. Dat zijn helemaal geen wappies, maar gewoon mensen die ook al netjes anderhalf jaar thuis werken en contacten vermijden. 

Drietje schreef op 07-08-2021 om 10:47:

[..]

Dit soort reacties vind ik echt over de top. Waarom zo vijandig? Ik vind het niet gek dat jonge, gezonde mensen twijfelen of langer nadenken of besluiten (nog) niet te laten vaccineren. Ben ik er blij mee? Nee, maar ik snap het wel.

Ik heb veel jonge collega's en sommigen hebben behoorlijk getwijfeld. Vooral jonge vrouwen, merk ik. Het is leuk om daar heel open me te praten, zonder oordeel. Dat zijn helemaal geen wappies, maar gewoon mensen die ook al netjes anderhalf jaar thuis werken en contacten vermijden.

Een twijfelaar of iemand die zich niet laat vaccineren is voor mij niet direct een wappie. Dat ligt meer aan de reden waarom. 

ALs je rookt, mag je dat niet in een restaurant doen. Als je niet het rij-examen hebt gehad, mag je niet zelfstandig een auto besturen. Als je bepaalde landen bezoekt, moet je een gele koorts inenting hebben.  En als je jonger dan 12 bent, krijg je het dringende advies om niet naar the Walking Death te kijken. 
Allemaal maatregelen in het belang van het collectief. Allemaal zaken die we gewoon accepteren omwille van gezondheid, veiligheid of om de geestelijke gezondheid te bewaken.
Hebben die maatregelen voor een tweedeling gezorgd? Volgens mij niet. Het is een stuk veiliger op de weg doordat wij een heel streng CBR hebben. En dat ik kan uiteten zonder vieze rooklucht; ik vind het heerlijk. 
Waarom vinden mensen die hun vaccinatie niet ophalen dan dat ze in dit geval wel ineens achter gesteld worden? Je hebt een keuze gemaak en dat is jouw verantwoording. Waarbij de keuze je heel makkelijk wordt gemaakt, want het kost je niets en er is (was) altijd wel een prima locatie in de buurt.  Maar heb je er toch voor gekozen;  neem dan ook de gevolgen ervan. Dat je inderdaad even niet bij mij welkom bent bijvoorbeeld. En dat je thuis blijft zodat mijn 19 jarige gewoon gevaccineerd wel naar de uni kan. Wil je dat allemaal wel? Dan laat je je elke dag testen of vaccineren. Net zoals je pas echt de weg op mag met een rijbewijs. 
Dat heeft in mijn ogen niets met discriminatie of tweedeling in de samenleving te maken, maar met bescherming van de mensen in de samenleving. En dat is dacht ik toch echt een taak van de democratisch gekozen overheid. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 10:52

Drietje schreef op 07-08-2021 om 10:47:

[..]

Ik heb veel jonge collega's en sommigen hebben behoorlijk getwijfeld. Vooral jonge vrouwen, merk ik. Het is leuk om daar heel open me te praten, zonder oordeel. Dat zijn helemaal geen wappies, maar gewoon mensen die ook al netjes anderhalf jaar thuis werken en contacten vermijden.

Maar waarom twijfelen ze? Wat zijn hun (logische) redenen? Die zijn er toch niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.