Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ze zouden vaccineren dus moeten verplichten voor reizigers. Net zoals ze de gelekoortsvaccinatie verplichten voor diverse Afrikaanse landen. Wil je je desondanks niet laten vaccineren dan blijf je maar in je eigen regio. 

stel dat ze vaccineren verplichten dan dient de overheid ook de schade te betalen aan mensen met vaccinatie schade. Er zijn veel mensen met trombose, veel hebben hartklachten gekregen en dan nog de mensen die zijn overleden en een gezin achterlaten. Dit allemaal na een korte tijd na het toe dienen van het vaccin. Dit moet dan niet weggemoffeld worden onder "toeval" zij moeten dan inzien dat een lichaam wel degelijk verkeerd kan reageren op het vaccin

Deurklinkhanger schreef op 04-09-2021 om 21:17:

stel dat ze vaccineren verplichten dan dient de overheid ook de schade te betalen aan mensen met vaccinatie schade. Er zijn veel mensen met trombose, veel hebben hartklachten gekregen en dan nog de mensen die zijn overleden en een gezin achterlaten. Dit allemaal na een korte tijd na het toe dienen van het vaccin. Dit moet dan niet weggemoffeld worden onder "toeval" zij moeten dan inzien dat een lichaam wel degelijk verkeerd kan reageren op het vaccin

Het klopt dat er heel veel bijwerkingen zijn maar die zijn licht en gaan meestal snel over. Er zijn ruim 20 miljoen vaccinaties gegeven en maar een gering aantal ernstige bijwerkingen geregistreerd.

Bijwerkingen

Bijwerkingen komen voor bij een aanzienlijk deel van de gevaccineerde
mensen. Deze zijn bijna altijd onschuldig en het gevolg van het
aanjagen van het afweersysteem na vaccinatie. De klachten gaan spontaan
weer over na 1 tot 2 dagen. Maar ze zijn wel hinderlijk en kunnen leiden
tot ziekmeldingen in de eerste 24 tot 48 uur na vaccinatie. De
frequentst voorkomende bijwerkingen bij deelnemers van ≥ 18 jaar waren
injectieplaatspijn (48,6%), hoofdpijn (38,9%), vermoeidheid (38,2%),
myalgie (33,2%), koorts (9%), misselijkheid en braken (14,2%). Deze
bijwerkingen komen vaker voor bij jongere mensen (< 65 jaar).

Ernstige symptomen die optraden in de gevaccineerde groep waren hypersensitiviteit (urticaria) en anafylaxie.

Trombose in combinatie met Trombocytopenie (TTS;VIPT)

De Pharmacovigilance Risk Assessment Committee (PRAC) meldt dat er in
de klinische trail 1 patiënt met een trombo-embolisch event en bij het
vaccineren zelf 3 patiënten met trombo-embolische events geregistreerd
zijn.

Capillary leak syndrome

Capillary leak syndroom (CLS) is gezien in de eerste dagen na de prik
met het coronavaccin van Janssen. In sommige gevallen was er een fatale
afloop. In minstens één geval was er een patiënt met een
voorgeschiedenis met de ziekte. Daarom is het advies aan zorgverleners
om mensen met zo’n voorgeschiedenis niet te prikken met dit vaccin. Deze
zeer zeldzame aandoening komt als bijwerking én contra-indicatie in de
bijsluiter. De inschatting is dat het bij 1 op de 6 miljoen prikken
voorkomt.

Bij deze ernstige ziekte lekt vloeistof weg uit de haarvaten. Dat
zorgt voor een lage bloeddruk, zwelling van vooral de armen en benen,
stroperiger bloed en lage bloedspiegels van albumine.

Guillain-Barré syndroom 

Guillain-Barré syndroom (GBS) is een zeldzame ziekte waarbij het
afweersysteem de eigen zenuwcellen beschadigt. Dat kan leiden tot pijn,
gevoelloosheid en spierzwakte en in ernstige gevallen tot verlamming. De
meeste mensen herstellen helemaal van de ziekte.

Het comité heeft gekeken naar 108 gevallen van GBS van over de hele
wereld. Daarbij werd één sterfgeval gemeld. Op het moment van beoordelen
waren er 21 miljoen prikken gegeven met het COVID-19 Vaccin Janssen.
Uit het onderzoek blijkt dat een oorzakelijk verband tussen het vaccin
en GBS mogelijk is, hoewel het zeer zeldzaam is.

https://corona.nhg.org/covid19-vaccinatie/vaccins-covid-19-vaccinatie/

Keihard verplichten nee, maar ongevaccineerden weigeren bij niet-noodzakelijke dingen zoals concerten, feesten, bioscopen, festivals, restaurants, attractieparken, zwembaden, reizen met vliegtuig of ander OV ja.

Deurklinkhanger schreef op 04-09-2021 om 21:17:

Kunnen we dan ook de weigeraars verplichten zelf hun medische behandeling te betalen? 

Het percentage niet gevaccineerden met ernstige gevolgen van corona, is namelijk een flink stuk groter dan die van de gevaccineerden door het vaccin.

Dus prima jou plan, maar dan ook de andere kant op. 

Lollypopje schreef op 04-09-2021 om 21:59:

[..]

Kunnen we dan ook de weigeraars verplichten zelf hun medische behandeling te betalen?

Het percentage niet gevaccineerden met ernstige gevolgen van corona, is namelijk een flink stuk groter dan die van de gevaccineerden door het vaccin.

Dus prima jou plan, maar dan ook de andere kant op.

Uh... Nee want mensen die roken, ongezond leven, te veel drinken, te hard rijden en een ongeluk veroorzaken...ook zulke mensen betalen elke maand hun premie van de zorgverzekering en worden ook geholpen... 

Deurklinkhanger schreef op 04-09-2021 om 22:20:

[..]

Uh... Nee want mensen die roken, ongezond leven, te veel drinken, te hard rijden en een ongeluk veroorzaken...ook zulke mensen betalen elke maand hun premie van de zorgverzekering en worden ook geholpen...

Terwijl je de overheid wel wilt verplichten te betalen bij bijwerkingen van het vaccin, waarvan bekend is dat het veel erger voorkomt?

Terwijl iedereen dat vaccin gewoon mag weigeren, alleen zijn er voor hen dan andere logische consequenties om erger alsnog proberen te voorkomen.

Dus iedereen draagt zelf de consequenties van de keuze die die maakt, of dat nu wel of niet vaccineren is.

PinkFlower schreef op 03-09-2021 om 10:27:

[..]

Ja en ik bepaal zelf wat ik eet. Niemand drukt het in mijn strot.

Zie je nou echt niet wat het verschil is?

Het gaat om geen keuze hebben. Als iemand probeert mij verplicht een appel te laten eten elke dag ga ik daar ook tegen in. Ik wil zelf kiezen of ik die appel eet ja of nee.

Je bepaalt ook zelf of je in de zorg wil werken. Voor zorgpersoneel verplicht vind ik niet gek. Bouwvakkers moeten ook een helm dragen. Ingenieurs die uitgezonden worden naar gele koorts landen moeten ook een gele koorts vaccinatie nemen, part of the job. Militairen moeten ook vast dingen verplicht. Ik neem aan dat brildragers hun bril niet af mogen zetten tijdens een missie.

Ellori schreef op 30-08-2021 om 13:58:

Ik ben niet perse voor een vaccinatie plicht maar ben er wel voor dat mensen die er zelf voor kiezen geen vaccin te nemen zelf hun eigen testen moeten betalen en bij binnenkomst van horeca en musea e.d. een negatieve test moeten laten zien welke dus zelf betaald is.

Dan doe je aan discriminatie.

Er zijn mensen die geen keuze hebben omdat ze allergisch zijn voor een stofje in de prik, of mensen die verzwakt zijn en bij voorbaat weten dat ze er klachten aan over kunnen houden, bv gordelroos of een TIA. Of mensen die bij hun naasten de gevolgen zagen van een prik en daarom niet durven. Als ze dat risico niet willen nemen en daarom geen prik willen hoef 'jij' iig geen naprik-zorgkosten voor hen mee te betalen. "Jij" hoeft niet eens aan die prik te betalen want die nemen ze niet. Of denk je dat die prik van jou gratis was?

En wil je die maatregel ook toepassen bij mensen die door eigen schuld een been breken tijdens hun wintersport, skaten of voetbal, of bij mensen die longklachten kregen omdat ze hun hele leven roken.

Waarom denk jij dat niet-gevaccineerden een groter risico zijn dan gevaccineerden? Denk je echt dat een gevaccineerde niemand kan besmetten? Ten eerste zijn mensen roekelozer na hun vaccinatie. Ten tweede lees de nieuwsberichten.

Een klein stukje uit het grote artikel:

https://www.ad.nl/binnenland/expert-maakt-gehakt-van-aannames-rivm-over-deltavariant-volstrekt-onderschat~ac6d5ec5/

.................
3. Immuniteit is langdurig en tegen alle varianten - ‘dat is zó onzinnig’
,,Die
derde stelling dat immuniteit langdurig is en tegen alle varianten, dat
is zó onzinnig, dat het eerste wat ik dacht was: hier is iemand echt
toe aan vakantie’’, reageert Mulder onomwonden. ,,Pfizer roept vandaag
juist op om een derde vaccinatie te nemen." 
Al
merkt hij daarbij wel aan dat ‘daar natuurlijk ook een commercieel
belang bij is’. ,,Als iedereen gevaccineerd is en dat kan dan toch nog
iets helpen, zou ik dat als farmaceut ook roepen.’’ Maar er is volgens
hem ook wel degelijk wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat immuniteit
niet lang stand houdt.
Volgens Israëlische gegevens die in maart werden
gepubliceerd, hadden vaccins twee weken na toediening een werkzaamheid
van 99 procent bij het voorkomen van Covid-19 infectie met symptomen en
91,2 procent bij het voorkomen van infectie (ook diegenen zonder
symptomen meegerekend). ,,Nu is dat nog maar twee derde, dus veel
minder,’’ betoogt Mulder.

............

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2021 om 16:54:

[..]

Er zijn mensen die geen keuze hebben omdat ze allergisch zijn voor een stofje in de prik, of mensen die verzwakt zijn en bij voorbaat weten dat ze er klachten aan over kunnen houden, bv gordelroos of een TIA. Of mensen die bij hun naasten de gevolgen zagen van een prik en daarom niet durven. Als ze dat risico niet willen nemen en daarom geen prik willen hoef 'jij' iig geen naprik-zorgkosten voor hen mee te betalen. "Jij" hoeft niet eens aan die prik te betalen want die nemen ze niet. Of denk je dat die prik van jou gratis was?

En wil je die maatregel ook toepassen bij mensen die door eigen schuld een been breken tijdens hun wintersport, skaten of voetbal, of bij mensen die longklachten kregen omdat ze hun hele leven roken.

Waarom denk jij dat niet-gevaccineerden een groter risico zijn dan gevaccineerden? Denk je echt dat een gevaccineerde niemand kan besmetten? Ten eerste zijn mensen roekelozer na hun vaccinatie. Ten tweede lees de nieuwsberichten.

Ik weet zeker dat er een variant van de corona app zal kom je die ontheffing geeft zoals een parkeervergunning voor gehandicapten.

Gr Angela

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-09-2021 om 18:44

Angela1967 schreef op 05-09-2021 om 18:21:

[..]

Ik weet zeker dat er een variant van de corona app zal kom je die ontheffing geeft zoals een parkeervergunning voor gehandicapten.

Gr Angela

😂

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2021 om 16:54:

[..]

Ellori had het toch echt over mensen die zelf kiezen om het vaccin niet te nemen. Daar valt die groep dus niet onder.

[..]

Gr Angela

Ik denk serieus dat dat een goede optie is. Mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, zouden wat mij betreft gratis getest mogen worden. En dan niet op basis van een briefje van de eigen huisarts, maar inderdaad bijvoorbeeld via de GGD, zoals dat nu ook gaat voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

05-09-2021 om 21:16

Hetvrijewoord schreef op 05-09-2021 om 18:44:

[..]

😂

[..]

Gr Angela

Ah, ik zie nu ineens dat ik deze opmerking helemaal foutief heb ingeschat als sarcastisch. Sorry mensen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.