Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Kersje
02-11-2021 om 14:24
Mooie column zonder woorden op een schaaltje afgewogen te hebben 😉
Bron: Volkskrant, titel de-coronacrisis-is-inmiddels-vooral-een-burgerschapscrisis
Infobericht: link verwijderd. Achter een betaalmuur is niet toegestaan.
ScarceKudu74
02-11-2021 om 14:38
Kersje schreef op 02-11-2021 om 14:24:
Mooie column zonder woorden op een schaaltje afgewogen te hebben 😉
[Link verwijderd door moderator]
Het is geen toeval dat de groep van niet-religieuze vaccinweigeraars wordt gedomineerd door mensen die sowieso al erg bezig waren met zelfontwikkeling, zelfhulp, eigenliefde en andere narcistische hobby’s.
...
😂
Goede column, geen woord van gelogen.
Fleurtje_5
02-11-2021 om 15:18
Mija schreef op 02-11-2021 om 00:31:
Ja, en dus stoppen ze ermee. In plaats van eindeloos nieuwe adviezen op te stellen waarvan ze weten dat er toch niks mee wordt gedaan. Dat vind ik wijs. Wat triest. Maar ook wijs.
Ik ga ook maar gewoon door met het leven zoals het is. Ik ben wel benieuwd of er ooit een parlementair onderzoek komt naar de Corona-aanpak van dit kabinet.
Ik vind het triest, heel triest, en ook alleen maar triest dat ze stoppen.
Uitgerekend nu, was het wijs geweest om juist door te gaan.
Fleurtje_5
02-11-2021 om 15:30
..................
https://www.ad.nl/binnenland/red-team-stopt-ermee-de-zorg-is-nu-echt-stuk-het-kabinet-heeft-zichzelf-vastgedraaid~ae5daca0/ 01-11-21
.......
‘De zorg is nu echt stuk. Het kabinet heeft zichzelf vastgedraaid.’ Met
die woorden heft het Red Team zichzelf per direct op. De onafhankelijke
corona-adviesclub zegt in een statement op Twitter niets meer bij te
kunnen dragen aan het coronabeleid, omdat dat meer gebaseerd is op
‘gezichtsverlies en beeldvorming’ dan op het daadwerkelijk bestrijden
van het virus.
Het Red Team, een groep experts uit diverse beroepsvelden, voorzag sinds
medio vorig jaar het kabinet gevraagd en ongevraagd van adviezen over
de bestrijding van de coronacrisis. Keer op keer voorspelde het Red Team
in een vroegtijdig stadium nieuwe coronagolven en koppelde daar
maatregelen aan, maar die werden in de meeste gevallen genegeerd. ‘Niet
anticiperen op dat wat voorspelbaar is en niet leren van de ervaring die
we hebben opgedaan, is de slechtst denkbare keuze', zegt het Red Team
nu in een verklaring.
Prominent lid van het het Red Team was onder meer arts-microbioloog Bert
Mulder van het Nijmeegse CWZ. Hij pleitte enkele weken geleden
bijvoorbeeld al voor de herinvoering van de mondkapjesplicht, iets waar het kabinet morgen pas een besluit over neemt.
.................[tweets]..........‘Wij blijven bij onze visie en ons standpunt: snel, krachtig en dus ook kort ingrijpen, voorkomt schade aan de maatschappij, gezondheidsschade en spaart mensenlevens.’ Maar dat is aan dovemansoren gericht, constateert het expertteam. Morgen gaat het kabinet, wederom veel te laat in de ogen van het Red Team, weer nieuwe coronamaatregelen afkondigen. ‘Wie steeds opnieuw dezelfde fouten maakt, heeft er niet genoeg van geleerd.
’Het Red Team verwijt het kabinet dat het wegloopt voor het maken vanmoeilijke, impopulaire keuzes. ‘Niet anticiperen op dat wat voorspelbaar is en niet leren van de ervaring die we hebben opgedaan, is de slechtst denkbare keuze.’ De keuzes die het kabinet nu maakt, zijn puur politiek, iets waar het Red Team niks mee kan en wil. Daarbij wil het team ruimte maken voor andere kritische geluiden, die steeds meer de kop op steken.
Dus kom op Red Team, niet stoppen, laat zien dat het jullie wel gaat om
"het daadwerkelijk bestrijden van het virus". Dat jullie niet weglopen als jullie zien dat er steeds weer dezelfde fouten gemaakt worden. Want juist nu weglopen is een slechtst denkbare keuze.
Laat vooral nu nog steeds van jullie horen aub.
Want alles wat te licht is, komt vanzelf ooit boven drijven.
ScarceKudu74
02-11-2021 om 15:46
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 15:30:
[..]
Dus kom op Red Team, niet stoppen, laat zien dat het jullie wel gaat om
"het daadwerkelijk bestrijden van het virus". Dat jullie niet weglopen als jullie zien dat er steeds weer dezelfde fouten gemaakt worden. Want juist nu weglopen is een slechtst denkbare keuze.
Laat vooral nu nog steeds van jullie horen aub.Want alles wat te licht is, komt vanzelf ooit boven drijven.
Als er al 1,5 jaar niet naar je geluisterd wordt, is het ook wel een keer klaar. Ze zijn een roepende in de woestijn.
Zij zijn tenminste zo verstandig om te weten wanneer iets een zinloze missie is geworden.
Athan
02-11-2021 om 15:55
Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:49:
[..]
Omdat ze schandalig betaald worden, maar dat geld is weg gegeven aan boa's.
Aan boa's? Zorggeld? Je snapt er echt geen bal van! Het is voor een deel verspild aan gratis testen voor ongevaccineerden, dat wel.
Fleurtje_5
02-11-2021 om 15:57
Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:48:
[..]
Het is vooral nee wat ik hoor. Je kan ook gepensioneerden oproepen, je kan ook mensen alleen de verzorging leren, administratie, zodat er taken worden weggehaald etc etc etc
Alle kleine beetjes helpen. Als gepensioneerden dat zelf graag willen.
Ook als ze geen IC-verpleegkundige zijn kunnen ze misschien wel ondersteunen. Dat is nog altijd beter dan helemaal geen personeel. Jouw bericht deed me denken aan onderstaande mensen:
Prinses Sofia, de echtgenote van de Zweedse prins Carl-Philip, deed een hele korte medische cursus en ging daarna als ondersteunend personeel aan de slag in een Zweeds ziekenhuis.
Bron: ANP / Foto: Kungahuset.se
En onderstaande docent-verpleegkunde had al twintig jaar niet meer op de IC gewerkt,
Hij pakte het op, nu is zijn taak verpleegkundigen ondersteunen:
"Als je eens verpleegkundige bent geweest, blijf je dat. Veel zaken
die voorbij komen op de intensive care komen me bekend voor." Toch
schrikt hij van de ernstig zieke coronapatiënten. "Ik had er door de
media wel een beeld van. Ik heb wel het een en ander meegemaakt, maar
dit is toch 'een stukje bewustwording'. Het lijkt alsof de mensen
slapen. Ze zijn echt heel ernstig ziek."
En zangeres Marga Bult pakte haar werk als verpleegkundige in coronatijd weer op.
https://www.ad.nl/show/marga-bult-blijft-ook-na-de-coronacrisis-haar-werk-in-de-zorg-combineren-met-zangcarriere~a778295d/
De 64-jarige Bult werkte na een oproep in een zorghotel voor
coronapatiënten in Noord-Brabant. Na bijscholing kon de zangeres, die
jaren als verpleegkundige heeft gewerkt, aan de slag op de palliatieve
afdeling. ,,Het was zo heftig en hectisch
Kersje
02-11-2021 om 16:02
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 15:57:
[..]
Alle kleine beetjes helpen. Ook als ze geen IC-verpleegkundige zijn kunnen ze misschien wel ondersteunen.
Tuurlijk joh, laten we mensen die eindelijk eens mogen gaan genieten van hun welverdiend pensioen gaan inzetten om ongevaccineerde wappies te gaan verzorgen!
Fleurtje_5
02-11-2021 om 16:04
Athan schreef op 02-11-2021 om 15:55:
[..]
Aan boa's? Zorggeld? Je snapt er echt geen bal van! Het is voor een deel verspild aan gratis testen voor ongevaccineerden, dat wel.
Het is toch ook de bedoeling dat ongevaccineerden én gevaccineerden zich laten testen. Dat wel.
Poezie
02-11-2021 om 16:06
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 16:04:
[..]
Het is toch ook de bedoeling dat ongevaccineerden én gevaccineerden zich laten testen. Dat wel.
Wiens bedoeling is dat? Ik ben gevaccineerd en heb een QR code waarmee ik overal naar binnen mag.
Als ik symptomen heb blijf ik thuis.
Kersje
02-11-2021 om 16:12
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 16:04:
[..]
Nee hoor, dat is vooral jouw bedoeling.
Lollypopje
02-11-2021 om 16:18
Kersje schreef op 02-11-2021 om 16:02:
[..]
Tuurlijk joh, laten we mensen die eindelijk eens mogen gaan genieten van hun welverdiend pensioen gaan inzetten om ongevaccineerde wappies te gaan verzorgen!
En daarbij is het probleem niet het te kort aan ondersteunend ongediplomeerd personeel. Het probleem is het te kort aan gediplomeerd personeel.
Je kunt wel ondersteuners aannemen, maar als er geen werk is omdat er niemand is om te ondersteunen.
Overigens vind ik het een prima idee om ondersteuners in te zetten. Dat is in Nederland ook gedaan. Maar daarmee creeer je geen extra bedden.
Kersje
02-11-2021 om 16:25
Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 16:18:
[..]
En daarbij is het probleem niet het te kort aan ondersteunend ongediplomeerd personeel. Het probleem is het te kort aan gediplomeerd personeel.
Je kunt wel ondersteuners aannemen, maar als er geen werk is omdat er niemand is om te ondersteunen.
Overigens vind ik het een prima idee om ondersteuners in te zetten. Dat is in Nederland ook gedaan. Maar daarmee creeer je geen extra bedden.
Ook dit ja, mooi die extra ondersteuning, maar feit blijft dat het tekort veel verder gaat dan alleen kont wassen (niet oneerbiedig bedoeld overigens).
EnchantedDragonfly18
02-11-2021 om 16:26
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 15:57:
[..]
Alle kleine beetjes helpen. Als gepensioneerden dat zelf graag willen.
Ook als ze geen IC-verpleegkundige zijn kunnen ze misschien wel ondersteunen. Dat is nog altijd beter dan helemaal geen personeel. Jouw bericht deed me denken aan onderstaande mensen:
Prinses Sofia, de echtgenote van de Zweedse prins Carl-Philip, deed een hele korte medische cursus en ging daarna als ondersteunend personeel aan de slag in een Zweeds ziekenhuis.
Bron: ANP / Foto: Kungahuset.seEn onderstaande docent-verpleegkunde had al twintig jaar niet meer op de IC gewerkt,
Hij pakte het op, nu is zijn taak verpleegkundigen ondersteunen:
"Als je eens verpleegkundige bent geweest, blijf je dat. Veel zaken
die voorbij komen op de intensive care komen me bekend voor." Toch
schrikt hij van de ernstig zieke coronapatiënten. "Ik had er door de
media wel een beeld van. Ik heb wel het een en ander meegemaakt, maar
dit is toch 'een stukje bewustwording'. Het lijkt alsof de mensen
slapen. Ze zijn echt heel ernstig ziek."
En zangeres Marga Bult pakte haar werk als verpleegkundige in coronatijd weer op.
https://www.ad.nl/show/marga-bult-blijft-ook-na-de-coronacrisis-haar-werk-in-de-zorg-combineren-met-zangcarriere~a778295d/
De 64-jarige Bult werkte na een oproep in een zorghotel voor
coronapatiënten in Noord-Brabant. Na bijscholing kon de zangeres, die
jaren als verpleegkundige heeft gewerkt, aan de slag op de palliatieve
afdeling. ,,Het was zo heftig en hectisch
Die artikelen zijn bijna allemaal een jaar oud of ouder. Toen was de nood echt heel hoog omdat men ook bijna niets wist over het virus. Ik vraag me af of diezelfde mensen dit nog steeds willen doen in de huidige situatie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.