Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Ja, en dus stoppen ze ermee. In plaats van eindeloos nieuwe adviezen op te stellen waarvan ze weten dat er toch niks mee wordt gedaan. Dat vind ik wijs. Wat triest. Maar ook wijs. 

Ik ga ook maar gewoon door met het leven zoals het is. Ik ben wel benieuwd of er ooit een parlementair onderzoek komt naar de Corona-aanpak van dit kabinet.

Tickel schreef op 01-11-2021 om 23:27:

[..]

Alleen zijn er best veel weigeraars die ook geen test willen doen om naar de kroeg te kunnen. Wat ik vaak lees is dat ze eigenlijk niet zoveel willen, geen masker, geen vaccin, geen test. Oh ja, het enige wat ze wel willen is hun leven voor corona terug zonder beperkingen. En daarin staan ze niet alleen, maar de weg er naartoe vinden willen ze niet bewandelen.

Maar zonder testbewijs zitten ze helemaal niet naast je in de kroeg.

Heb jij ze allemaal gesproken over wat ze als enige willen? Dat lijkt me stug.

Vandaag stonden er een paar ongevaccineerden in de krant. Ze waren niet tegen vaccins.

Ik heb niet gelezen dat deze dames naar de kroeg wilden. Ze leefden juist heel verantwoordelijk, omdat ze voorheen last had van ontstekingen en koorts, en daarom veel dingen heeft weggelaten, en biologisch deed eten, zodat ze geen ontstekingen en koorts meer had. Ze had zelf 34 jaar in ziekenhuizen gewerkt.

Een andere dame zei dat ze al helemaal niet naar de kroeg ging. En vakantie, bioscoop en restaurant ook niet. Financieel kon dat moeilijk. Ze had wel moeite dat ze in een winkel (of horecazaak) niet meer onverwacht naar een toilet mocht gaan.

Een derde ongevaccineerde dame was arts en had ooit gewerkt als arts infectieziekten bij de GGD.Ze noemde ook een andere mogelijke oplossing. Ik vond haar helemaal geen losbol die geen test wil maar wel naar de kroeg.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-11-2021 om 00:49

Mija schreef op 02-11-2021 om 00:31:

Ja, en dus stoppen ze ermee. In plaats van eindeloos nieuwe adviezen op te stellen waarvan ze weten dat er toch niks mee wordt gedaan. Dat vind ik wijs. Wat triest. Maar ook wijs.

Ik ga ook maar gewoon door met het leven zoals het is. Ik ben wel benieuwd of er ooit een parlementair onderzoek komt naar de Corona-aanpak van dit kabinet.

Ik hoop het wel. Wat maken ze er een potje van telkens. Ik vind het jammer dat er nooit naar het Red Team en andere deskundigen geluisterd word/werd. Zelfs het OMT was tegen dit laatste riskante beleid. Nou, we zien wat er nu weer van gekomen is.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

02-11-2021 om 06:29

Fleurtje_5 schreef op 02-11-2021 om 00:40:

[..]

Maar zonder testbewijs zitten ze helemaal niet naast je in de kroeg.

Heb jij ze allemaal gesproken over wat ze als enige willen? Dat lijkt me stug.

Vandaag stonden er een paar ongevaccineerden in de krant. Ze waren niet tegen vaccins.

Ik heb niet gelezen dat deze dames naar de kroeg wilden. Ze leefden juist heel verantwoordelijk, omdat ze voorheen last had van ontstekingen en koorts, en daarom veel dingen heeft weggelaten, en biologisch deed eten, zodat ze geen ontstekingen en koorts meer had. Ze had zelf 34 jaar in ziekenhuizen gewerkt.

Een andere dame zei dat ze al helemaal niet naar de kroeg ging. En vakantie, bioscoop en restaurant ook niet. Financieel kon dat moeilijk. Ze had wel moeite dat ze in een winkel (of horecazaak) niet meer onverwacht naar een toilet mocht gaan.

Een derde ongevaccineerde dame was arts en had ooit gewerkt als arts infectieziekten bij de GGD.Ze noemde ook een andere mogelijke oplossing. Ik vond haar helemaal geen losbol die geen test wil maar wel naar de kroeg.

Jawel hoor, ik heb meerdere vrienden die via de code van een ander binnen zijn gekomen. Ik ben zelfs in een kroeg geweest waar helemaal niet werd gecontroleerd.

BlueFawn schreef op 02-11-2021 om 06:29:

[..]

Jawel hoor, ik heb meerdere vrienden die via de code van een ander binnen zijn gekomen. Ik ben zelfs in een kroeg geweest waar helemaal niet werd gecontroleerd.

Maar dan gaat het over betere handhaving.

Maar even voor mijn beeldvorming. Niet vaccineren is toch vooral gevaarlijk voor personen zelf? Als je gevaccineerd bent heb je toch weinig te vrezen. Zowel gevaccineerden en ongevaccineerden brengen het virus over. Dan is het toch hun eigen keus?

Dat ongevaccineerden vervolgens in het zh komen, Is daar wel een gevolg van. Maar over hoeveel praten we dan eigenlijk? Het is vooral dat de zorg is weg bezuinigd. Moeten hotels niet in de winter worden ingericht als coronahotels? Veel mensen opleiden, betere salarissen. Ipv 35 miljoen aan handhaving. 

ik zelf ben als gevaccineerde totaal niet bang, en ik heb er absoluut geen probleem mee als iemans niet gevaccineerd is. Er zijn miljoenen mensen die roken, elke dag energiedrankjes drinken, botox laten inspuiten, god weet wat dat allemaal met je doet.

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:32:

[..]

Maar dan gaat het over betere handhaving.

Maar even voor mijn beeldvorming. Niet vaccineren is toch vooral gevaarlijk voor personen zelf? Als je gevaccineerd bent heb je toch weinig te vrezen. Zowel gevaccineerden en ongevaccineerden brengen het virus over. Dan is het toch hun eigen keus?

Dat ongevaccineerden vervolgens in het zh komen, Is daar wel een gevolg van. Maar over hoeveel praten we dan eigenlijk? Het is vooral dat de zorg is weg bezuinigd. Moeten hotels niet in de winter worden ingericht als coronahotels? Veel mensen opleiden, betere salarissen. Ipv 35 miljoen aan handhaving.

ik zelf ben als gevaccineerde totaal niet bang, en ik heb er absoluut geen probleem mee als iemans niet gevaccineerd is. Er zijn miljoenen mensen die roken, elke dag energiedrankjes drinken, botox laten inspuiten, god weet wat dat allemaal met je doet.

Zelfs als die mensen er zijn, heb je daar over 6 jaar pas wat aan. Dat lost de huidige druk op de zorg niet op.

Vind het eigenlijk soms hypocriet. Misschien ga jij wel 6x per week naar de friettent en kom jij daardoor op de ic voor je hart. Heb er moeite mee en gevaarlijk, hier kan een wereldoorlog door uitbreken. Mensen tegen elkaar op zetten. 

Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 08:35:

[..]

Zelfs als die mensen er zijn, heb je daar over 6 jaar pas wat aan. Dat lost de huidige druk op de zorg niet op.

Als we daar begin 2020 al mee waren begonnen, hadden we daar nu al profijt van. En wanneer je wil is er een weg, het is veel nee, nee. Maar coronacheck kan toch ook in no time uitrollen.

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:38:

[..]

Als we daar begin 2020 al mee waren begonnen, hadden we daar nu al profijt van. En wanneer je wil is er een weg, het is veel nee, nee. Maar coronacheck kan toch ook in no time uitrollen.

Nee, want dan kwamen ze nog steeds 4,5 jaar te kort om opgeleid te zijn tot ic verpleegkundige. 

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:38:

[..]

Dan moet je wel mensen hebben die in de zorg willen gaan werken. Het is nu zo dat er veel mensen stoppen met de zorg en een andere baan zoeken.

Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 08:44:

[..]

Nee, want dan kwamen ze nog steeds 4,5 jaar te kort om opgeleid te zijn tot ic verpleegkundige.

Het is vooral nee wat ik hoor. Je kan ook gepensioneerden oproepen, je kan ook mensen alleen de verzorging leren, administratie, zodat er taken worden weggehaald etc etc etc

watertoren schreef op 02-11-2021 om 08:47:

[..]

Dan moet je wel mensen hebben die in de zorg willen gaan werken. Het is nu zo dat er veel mensen stoppen met de zorg en een andere baan zoeken.

Omdat ze schandalig betaald worden, maar dat geld is weg gegeven aan boa's.

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:48:

[..]

Het is vooral nee wat ik hoor. Je kan ook gepensioneerden oproepen, je kan ook mensen alleen de verzorging leren, administratie, zodat er taken worden weggehaald etc etc etc

Jij hebt echt geen idee hoe de zorg werkt. Of wel?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-11-2021 om 08:53

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:36:

Vind het eigenlijk soms hypocriet. Misschien ga jij wel 6x per week naar de friettent en kom jij daardoor op de ic voor je hart. Heb er moeite mee en gevaarlijk, hier kan een wereldoorlog door uitbreken. Mensen tegen elkaar op zetten.

Er worden nu al coronapatiënten weggestuurd bij de ziekenhuizen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1954517041/opnamestop-voor-coronapatienten-in-ziekenhuis-weert

De zorg voor kankerpatiënten en slachtoffers van ongevallen wordt afgeschaald: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2403849-intensivisten-ziekenhuizen-slaan-alarm-en-pleiten-voor-maatregelen

Dát zet mensen tegen elkaar op. 

Prima om meer mensen op te leiden, maar daar hebben we nu niets aan. Wel aan vaccineren, omdat mensen dan minder vaak ziek worden en veel minder vaak naar het ziekenhuis hoeven en nog minder vaak op de IC terechtkomen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-11-2021 om 08:56

Pilatespas schreef op 02-11-2021 om 08:48:

[..]

Sorry... maar je hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten.  Als je niet weet hoe het werkt in de zorg, hou dan je mond alsjeblieft dicht.

Gepensioneerden oproepen? De meeste mensen in de zorg halen hun pensioen gerechtigde leeftijd niet eens. 

Laat me niet lachen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.