Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Fleurtje wanneer kun je accepteren dat 100% bescherming niet gaat zonder iedereen in volkomen isolatie te laten leven?
En dat dat dus niet gaat gebeuren. Dat het schipperen is tussen het belang van de grote groep en het belang van een beperkte kwetsbare groep. 

Mija schreef op 31-10-2021 om 10:07:

Fleurtje, ik snap dat jij je vanuit jouw positie ook machteloos voelt. Als je arts je afraadt je te laten vaccineren, loop je meer risico's dan gevaccineerden en je mist het belangrijkste middel om je ertegen te beschermen. Dat lijkt mij heel erg moeilijk. Ik snap ook dat je boos wordt dat de maatregelen allemaal tegelijk zijn afgeschaald. Dat had met de kennis van nu helemaal niet moeten gebeuren. Ik heb jou verschillende keren gezegd dat je wel erg veel in 'als ... dan ... -scenario's' denkt maar ik doe dat natuurlijk ook als ik er alsmaar op blijven aandringen dat 'zij' ongevaccineerden hun verantwoordelijkheid moeten nemen want dan is alles opgelost. Dat is ook niet de werkelijkheid zoals die is maar een hoop en een verwachting. In de werkelijkheid zijn de verhoudingen gevaccineerden/ongevaccineerden zoals ze zijn en zitten we dus nog altijd met een probleem dat door onze discussie hier niet wordt opgelost. Ik realiseer me dat dat ik dat ook al een heel aantal keer dezelfde argumenten heb herhaald, over wat zóu moeten gebeuren, en ik heb nu aan de discussie niet heel veel meer toe te voegen.

Ik vind net als Poison dat de discussie wel erg bits aan het worden is. Ik denk dat het weinig zoden aan de dijk zet om op deze manier met elkaar in de clinch te blijven raken. Het lost geen enkel probleem op en ik merk dat ik er ook niet opgewekter van word. Vanuit de eigen positie heb je toch gemakkelijk de neiging om te vinden dat 'de ander' dwarsligt: als die zou toegeven dat ik gelijk heb, is het probleem opgelost! Waarom doet die dat nou niet? Maar hé, die ander denkt precies hetzelfde natuurlijk! De ergernis en frustratie heeft ook effect op de rest van mijn dag want je gaat toch negatieve conclusies trekken over 'de samenleving', 'de tweedeling', 'de (on)gevaccineerden' enzovoorts. Ik word somberder over de wereld waarin ik leef en ik krijg minder vertrouwen in andere mensen in plaats van meer. Terwijl gesprekken in het dagelijks leven maar heel zelden zo scherp worden en ik daar een stuk minder last van heb omdat je mekaar in ieder geval weer in de ogen kijkt en ook weet wat je wél gemeen hebt.

Ik heb mezelf dus in ieder geval voorgenomen om niet weer steeds opnieuw dezelfde dingen te gaan herhalen. Alle argumenten zijn wel zo'n beetje uitgewisseld en we hebben het ermee te doen dat we het niet eens worden. En nu mogen Hugo de Jonge cs het oplossen en de kop van Jut zijn voor íedereen. Ik hou het er maar even op dat dat bij zijn positie hoort. Maar eerlijk gezegd: ik ben het op allerlei vlakken met hem oneens en ik vind dat hij allerlei dingen heel stom heeft aangepakt (samen met de rest van het kabinet uiteraard) maar in zijn plaats was ik allang afgehaakt. Wat een ondankbare rol! Je kan beter in het bedrijfsleven het milieu naar de kloten helpen en de belasting ontduiken want dan ben je in ieder geval en corporate rockstar met een exorbitant salaris. Als minister ben je gewoon voor iedereen een loser en een klootzak als het moeilijk wordt. Dus, dankjewel en veel succes Hugo! Iemand moet de knopen doorhakken. Want wij komen er op korte termijn niet uit wat het moet worden! We horen het wel! Ik ga me in ieder geval weer aan de maatregelen houden. Maar ik besef dat ik dat gemakkelijk kan zeggen omdat ik weinig te verliezen heb.

a: Ik vind het niet prettig dat steeds weer woorden en antwoorden worden 'ingevuld' die ik helemaal niet gezegd heb. Als ik niks los laat betekend dat ik er niks over wil loslaten. Het gaat niemand een donder aan.

b: Als Hugo de Jonge als minister van Volksgezondheid naar een corona-afdeling was gegaan om daar 'met bijna zichtbaar genoegen' wil horen dat de doodzieke patiënt spijt had dat ie niet gevaccineerd is, had ik het nog enigszins kunnen begrijpen.
Maar dat hij dan binnen hoorafstand gaat roepen dat ze een bed bezet houden dat voor iemand anders was bedoeld....en dat hij gaat roepen dat ongevaccineerden de schuld hebben dat operaties niet kunnen doorgaan, en dat de rek er uit is, terwijl ze zelf schud hebben dat de rek er uit is lang voor corona, nee dat hoort absoluut niet bij zijn positie als minister van volksgezondheid. Daarin is hij echt te ver gegaan, zeker omdat die mensen er waarschijnlijk liggen omdat hij-als-minister-van-volksgezondheid in zijn uitleg vertelde dat alleen de ongevaccineerden een test-voor-toegang nodig hadden om naar een horecazaak,bioscoop of restaurant te mogen gaan, en de andere groep die nét zo besmet kan zijn, had geen test nodig omdat het vaccineren anders niet aantrekkelijk zou zijn.

Wat twitterde minister Hugo de Jonge over Mona Keijser toen zij 'kon afnokken'. Een keiharde "Ze ligt eruit' . Niks bedankje of groet. Ook erg ondankbaar vind ik. Mona had mijns inziens gewoon gelijk, maar ze moest mee gaan in datgene waar ze niet achter stond. En dat wou ze niet meer.

@ Poison, ik weet niet of je nog meeleest, maar ik sta er precies hetzelfde in zoals jij. Wat jij schrijft, had ik letterlijk zelf zo kunnen schrijven, behalve dan dat ik niet net zoals jij in de zorg werk.

Het gekke is, dat letterlijk iedereen die ik ken en/of spreek, bijvoorbeeld afgelopen week bij de kapper, de drogist en in het ziekenhuis waar ik was voor mijn ziekte, maar ook vrienden, kennissen, buren, etc, letterlijk iedereen is gematigd. Een deel heeft zich laten vaccineren, een deel niet. Iedereen gunt elkaar het licht in de ogen. Soms worden wederzijdse keuzes niet begrepen, maar verder is het gewoon normale omgang. Geen gezien, gezeik, gezuig en gehakketak. Letterlijk de enige plek waar men elkaar zowat afmaakt is op social media (fora en Facebook). 

Ik ben daar ook wel een beetje klaar mee. 

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 14:54

Burgemeester Bruls wil coronabewijs op werkvloer: ‘Volksgezondheid weegt zwaarder’

https://www.ad.nl/binnenland/burgemeester-bruls-wil-coronabewijs-op-werkvloer-volksgezondheid-weegt-zwaarder~a36e90e8/

Dit gaat me wel te ver hoor. Wat is het volgende: vaccinatieplicht of 2G ? Ik ben hier geen voorstander van. 

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 14:54:

Burgemeester Bruls wil coronabewijs op werkvloer: ‘Volksgezondheid weegt zwaarder’

https://www.ad.nl/binnenland/burgemeester-bruls-wil-coronabewijs-op-werkvloer-volksgezondheid-weegt-zwaarder~a36e90e8/

Dit gaat me wel te ver hoor. Wat is het volgende: vaccinatieplicht of 2G ? Ik ben hier geen voorstander van.

Ik ook niet. 

Fleurtje_5 schreef op 31-10-2021 om 14:42:

[..]

a: Ik vind het niet prettig dat steeds weer woorden en antwoorden worden 'ingevuld' die ik helemaal niet gezegd heb. Als ik niks los laat betekend dat ik er niks over wil loslaten. Het gaat niemand een donder aan.

b: Als Hugo de Jonge als minister van Volksgezondheid naar een corona-afdeling was gegaan om daar 'met bijna zichtbaar genoegen' wil horen dat de doodzieke patiënt spijt had dat ie niet gevaccineerd is, had ik het nog enigszins kunnen begrijpen.
Maar dat hij dan binnen hoorafstand gaat roepen dat ze een bed bezet houden dat voor iemand anders was bedoeld....en dat hij gaat roepen dat ongevaccineerden de schuld hebben dat operaties niet kunnen doorgaan, en dat de rek er uit is, terwijl ze zelf schud hebben dat de rek er uit is lang voor corona, nee dat hoort absoluut niet bij zijn positie als minister van volksgezondheid. Daarin is hij echt te ver gegaan, zeker omdat die mensen er waarschijnlijk liggen omdat hij-als-minister-van-volksgezondheid in zijn uitleg vertelde dat alleen de ongevaccineerden een test-voor-toegang nodig hadden om naar een horecazaak,bioscoop of restaurant te mogen gaan, en de andere groep die nét zo besmet kan zijn, had geen test nodig omdat het vaccineren anders niet aantrekkelijk zou zijn.

Wat twitterde minister Hugo de Jonge over Mona Keijser toen zij 'kon afnokken'. Een keiharde "Ze ligt eruit' . Niks bedankje of groet. Ook erg ondankbaar vind ik. Mona had mijns inziens gewoon gelijk, maar ze moest mee gaan in datgene waar ze niet achter stond. En dat wou ze niet meer.

Ik schreef het al eerder, Hugo heeft ook gewoon gelijk dat deze ongevaccineerden bedden bezet houden voor mensen die datzelfde bed harder nodig hebben door een ziekte waarin zij géén keuze hebben, maar het hen door pure pech is overkomen! Of wil jij beweren dat deze ongevaccineerden ook diezelfde pech hebben gehad door Covid te krijgen? Ze hadden daar waarschijnlijk niet gelegen als ze zich gewoon hadden laten vaccineren namelijk!

En je laatste stukje over Mona Keijser is natuurlijk bullshit of vind je dat hij haar tegenover het hele Nederlandse volk had moeten bedanken? Het gros van het Nederlandse volk was het namelijk totaal eens met haar vertrek, omdat ze veel te ver was gegaan met haar uitspraken. Zou pas hypocriet zijn geweest haar te bedanken, want dat had hij niet gemeend en nee, ook voor dat groepje dat het wél met haar eens was hoef je als minister niet hypocriet te doen.

Gewoon even realistisch blijven Fleurtje, ik weet, dat is best veelgevraagd.

Dat gaat mij ook ver. In de zorg lijkt het me nog een goede optie bij bepaalde functies. Zeker als mensen met kwetsbare patiënten werken.

Maar daarbuiten zou ik toch vooral het thuiswerken weer meer promoten, waar dat mogelijk is.

Oh, daar ben ik het wél mee eens! Sowieso voor de zorg. En voor de overheid, want die moet nu eenmaal het goede voorbeeld geven.

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 15:07

Lollypopje schreef op 31-10-2021 om 15:02:

[..]

Dat gaat mij ook ver. In de zorg lijkt het me nog een goede optie bij bepaalde functies. Zeker als mensen met kwetsbare patiënten werken.

Maar daarbuiten zou ik toch vooral het thuiswerken weer meer promoten, waar dat mogelijk is.

In bepaalde delen van de zorg zou ik het me ook zeker kunnen voorstellen,  maar daarbuiten niet. Dan eerst maar weer de basisregels goed gaan hanteren, echt gaan controleren in de horeca en idd thuiswerken waar mogelijk. 

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 15:09

Athan schreef op 31-10-2021 om 15:06:

[..]

Oh, daar ben ik het wél mee eens! Sowieso voor de zorg. En voor de overheid, want die moet nu eenmaal het goede voorbeeld geven.

Begin dan eerst eens met controleren in horeca en dergelijke.  Dat gebeurt nu echt heel slecht. Om nu meteen te grijpen naar dit middel vind ik buiten proportie. 

Fleurtje_5 schreef op 31-10-2021 om 14:42:

[..]

Excuses Fleurtje, ik dacht dat jij dat eerder in deze draad had gezegd maar dat was Granny. En van mij hoef je het inderdaad niet te vertellen. Ik vergiste me gewoon. 

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:09:

[..]

Begin dan eerst eens met controleren in horeca en dergelijke. Dat gebeurt nu echt heel slecht. Om nu meteen te grijpen naar dit middel vind ik buiten proportie.

Ja, ik ben het met je eens dat de controle véél beter moet. Er zouden forse boetes op moeten komen. Niet controleren: 2 weken dicht, 2e overtreding: maand dicht; zoiets. En de pakkans moet natuurlijk omhoog. Maar goed, waar haal je al die mensen vandaan die het moeten gaan controleren?

Mija schreef op 31-10-2021 om 15:10:

[..]

Excuses Fleurtje, ik dacht dat jij dat eerder in deze draad had gezegd maar dat was Granny. En van mij hoef je het inderdaad niet te vertellen. Ik vergiste me gewoon.

Van mij hoeft ze haar reden van niet vaccineren ook niet te vertellen, maar op een gegeven moment is dat best zelf in te vullen als ze bepaalde opties heeft afgedaan als ‘je hebt het mis’. Mensen proberen haar te begrijpen en in gesprek te gaan, maar waarom zo geheimzinnig doen als je hier alleen (vooral oude) links/berichten plaatst. Niet zo vreemd toch? Daarnaast zijn er voor mij ook geen andere redenen dan angst of medisch niet mogen vaccineren. Het is nu niet dat er 10 gegronde redenen zijn om niet te vaccineren in ieder geval!

Athan schreef op 31-10-2021 om 15:25:

[..]

Ja, ik ben het met je eens dat de controle véél beter moet. Er zouden forse boetes op moeten komen. Niet controleren: 2 weken dicht, 2e overtreding: maand dicht; zoiets. En de pakkans moet natuurlijk omhoog. Maar goed, waar haal je al die mensen vandaan die het moeten gaan controleren?

Bedoel je voor de horeca zelf of de boa’s?

Kersje schreef op 31-10-2021 om 15:27:

[..]

Bedoel je voor de horeca zelf of de boa’s?

Ik snap je vraag niet helemaal? Ik denk (maar weet er te weinig van) dat het de boa's zijn die de horeca controleren. En ik betwijfel of we er daar voldoende van hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.