Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Ik ben van nature een heel tollerant persoon, maar in deze situatie lukt me dat niet meer.
Als de consequentie van hun keuzes nu alleen was voor de bewuste en onnodige niet vaccers en mensen die scheit hebben aan de maatregelen, dan zou het me niet boeien. Dan zou ik het hooguit sneu vinden voor hun omgeving als ze onnodig overlijden. 
Maar dat is niet zo. Anderen betalen de prijs voor hun keuzes. De overbelaste zorgmedewerkers, de uitgestelde zorg, de horeca en evenementenbranch die straks met pech weer naar 1,5 meter moeten.

Tolerant zijn naar mensen die anderen laten opdraaien voor hun keuzes. Keuzes die anderen met pech met de dood, ziekte, burnout of failliesement moeten bekopen.

Ik ben absoluut voor keuze vrijheid, maar nog tolerant zijn naar die mensen. Ik heb daar geen energie meer voor.

Yasminaaa schreef op 31-10-2021 om 08:36:

[..]

Wat kan ik nog meer doen dan? Ik heb me laten vaccineren, ik houd nog altijd afstand en ik vermijd drukke plekken. Verder blijf ik thuis met klachten. Meer is er voor mij niet aan te doen. Er zijn meer mensen op deze wereld.

Je aan de maatregelen houden, zelfs als je ze stom vind. Dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

31-10-2021 om 08:59

Lollypopje schreef op 31-10-2021 om 08:42:

[..]

Je aan de maatregelen houden, zelfs als je ze stom vind. Dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld.

Zoals ik het lees doet ze dat toch ook?

En verder trek ik me maar terug uit dit topic. Die tweedeling elke keer lezen en elke keer mensen tot verantwoording geroepen zien worden omdat ze wel of niet gevaccineerd zijn maakt me echt verdrietig.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

31-10-2021 om 09:08

Poison schreef op 31-10-2021 om 08:59:

[..]

En verder trek ik me maar terug uit dit topic. Die tweedeling elke keer lezen en elke keer mensen tot verantwoording geroepen zien worden omdat ze wel of niet gevaccineerd zijn maakt me echt verdrietig.

De tweedeling wordt in mijn ogen dus juist gecreëerd door de mensen die zich niet laten vaccineren en ik heb jou nog geen enkel steekhoudend argument voor het tegendeel zien noemen. Die antivaxxers gaan de financiële gaten van mijn gezin niet dichten als mijn man zijn onderneming weer moet sluiten. Ze nemen ook mijn werkdruk niet over, die al meer dan anderhalf jaar extreem hoog ligt door corona. Daar word ik nou verdrietig van. 

[..]

Ze heeft duidelijk aangegeven niet meer te willen doen dan ze nu doet. Ook als er nieuwe maatregelen komen.

Haar keuze, maar dan moet je niet zeggen dat je alles doet dat je kan, want dat is gewoon niet zo.

[..]

Ik snap je, maar de consequenties van die keuzes, daar word ik pas echt verdrietig van. 

Het is niet gek dat er tweedeling ontstaat als anderen de prijs betalen, van hun keuzes. Zoals ik al schreef als zij dat alleen zelf waren, hadden ze het van mij allemaal zelf mogen weten. Helaas is dat niet de realiteit. Helaas lijden anderen onnodig, onder de beslissingen die zij maken. En daar word ik echt heel verdrietig van

WickedCurlew89

WickedCurlew89

31-10-2021 om 09:10

Fleurtje_5 schreef op 30-10-2021 om 17:04:

[..]

Je hebt het mis.

Jij bent inmiddels totaal ongeloofwaardig. 

Lollypopje schreef op 31-10-2021 om 09:08:

[..]

Ze heeft duidelijk aangegeven niet meer te willen doen dan ze nu doet. Ook als er nieuwe maatregelen komen.

Haar keuze, maar dan moet je niet zeggen dat je alles doet dat je kan, want dat is gewoon niet zo.

[..]

Ik snap je, maar de consequenties van die keuzes, daar word ik pas echt verdrietig van.

Het is niet gek dat er tweedeling ontstaat als anderen de prijs betalen, van hun keuzes. Zoals ik al schreef als zij dat alleen zelf waren, hadden ze het van mij allemaal zelf mogen weten. Helaas is dat niet de realiteit. Helaas lijden anderen onnodig, onder de beslissingen die zij maken. En daar word ik echt heel verdrietig van

Omdat nog meer doen onzin is zeker voor mij en mijn omgeving en dat eventueel voor mensen die zichzelf in gevaar brengen. Is het dan zo misdadig om gewoon vrij te kunnen blijven ademen en een normaal leven te willen? Genoeg is genoeg. Laat de natuur nu maar zijn werk doen en laat de zorg dan desnoods maar even knappen. Dat is dan 1 keer en dan is het voorbij, kunnen we terug naar normaal en dan krijgt daarna iedereen gewoon de zorg die het nodig heeft. Of men heeft dan covid overleefd (met of zonder vaccinatie) of men is dan dood. Dan heeft iedereen die nog leeft wat afweer tegen covid en dan is het klaar. Zo blijven we maar aanmodderen en zo komt er nooit een einde aan. Dat virus krijgen we toch niet onder controle zo. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

31-10-2021 om 09:54

Wednesday schreef op 31-10-2021 om 09:08:

[..]

De tweedeling wordt in mijn ogen dus juist gecreëerd door de mensen die zich niet laten vaccineren en ik heb jou nog geen enkel steekhoudend argument voor het tegendeel zien noemen. Die antivaxxers gaan de financiële gaten van mijn gezin niet dichten als mijn man zijn onderneming weer moet sluiten. Ze nemen ook mijn werkdruk niet over, die al meer dan anderhalf jaar extreem hoog ligt door corona. Daar word ik nou verdrietig van.

Ik kom sowieso niet met argumenten, niet voor voor voor en niet voor tegen vaccineren. Dat wil ik namelijk niet. Ik wil gewoon even mijn mening geven over dat gehakketak. Maar dan word er dus ook meteen op mij gehakt. Terwijl ik dus en gevaccineerd ben en in de zorg werk en mijn werkdruk torenhoog is. Ook mijn gezin inkomensverlies heeft geleden, mijn zoontje al bijna 2 jaar nergens komt ivm zijn chronische ziekte. Maar dat is dus niet waar het mij in mijn posts om gaat. Het gaat me om de onverdraagzaamheid van beide kampen, het van beide kanten elkaar neerzetten als schuldige. Noem mij Zwitserland ofzo. De enige schuldige aan dit alles als er dan toch een schuldige benoemd moet worden is: covid19. 

En iedereen lijdt onder deze pandemie, helaas. Zou willen dat we het weg konden toveren. Maar dat gaat niet. Maar dan nog vind ik dat ieder persoon zelf mag beslissen wij er wel of niet in het lichaam van die persoon gespoten wordt en dat daar dus geen verantwoording over afgelegd hoeft te worden, tot er een verplichting komt. En dan nog geldt die verantwoordingsplicht enkel naar degene die die verplichting opgelegd heeft. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

31-10-2021 om 10:02

Poison schreef op 31-10-2021 om 09:54:

[..]

Noem mij Zwitserland ofzo.

Ik kan er niet op die manier instaan en ook dat mag er hopelijk zijn. 

@Poison Ik lees het niet als gehak op jou, al snap ik dat het zo kan voelen, maar mensen die aangeven waarom ze het niet met je eens zijn. Waarom zij niet meer in staat zijn om tolerant te zijn naar andere mensen.

En ik denk dat iedereen hier voor zelfbeschikking is, maar dat betekent nu eenmaal niet dat mensen geen mening hebben over de keuzes die anderen maken. Zeker niet als zij daar zelf slachtoffer van zijn.

Yasminaaa schreef op 31-10-2021 om 09:48:

[..]

Omdat nog meer doen onzin is zeker voor mij en mijn omgeving en dat eventueel voor mensen die zichzelf in gevaar brengen. Is het dan zo misdadig om gewoon vrij te kunnen blijven ademen en een normaal leven te willen? Genoeg is genoeg. Laat de natuur nu maar zijn werk doen en laat de zorg dan desnoods maar even knappen. Dat is dan 1 keer en dan is het voorbij, kunnen we terug naar normaal en dan krijgt daarna iedereen gewoon de zorg die het nodig heeft. Of men heeft dan covid overleefd (met of zonder vaccinatie) of men is dan dood. Dan heeft iedereen die nog leeft wat afweer tegen covid en dan is het klaar. Zo blijven we maar aanmodderen en zo komt er nooit een einde aan. Dat virus krijgen we toch niet onder controle zo.

Ik vrees dat dat in de praktijk niet werkt. Mensen vallen lang durig uit, omdat ze compleet op zijn. Veel mensen stappen uit de zorg omdat ze de druk niet meer aankunnen. Als de druk blijft zal die tendens doorzetten. Mensen die langdurig uitvallen, dat is niet even en dan voorbij. Mensen die nu uit de zorg stappen en ander werk zoeken, zullen zeer waarschijnlijk niet terug komen. 

Hoe langer dit duurt, hoe langer het duurt voor mensen weer de zorg krijgen die ze nodig hebben. De klap die de zorg van nu al 1,5 jaar overbelasting krijg en die nog steeds door gaat, is niet over als de impact van covid gereduceerd is tot die van een griep. De naweeën van die klap zullen nog heel lang daarna voelbaar zijn.

En hoewel ik ook echt geen zin heb in extra maatregelen zal ik mij daar aanhouden, omdat ik hoop dat alle beetjes, hoe klein ook, zullen helpen die klap iets kleiner te maken.

Echt ik zou willen dat klopte wat jij schreef. Dan stond ik er misschien ook hetzelfde in, maar ik vrees dat dat een ilusie is

Fleurtje, ik snap dat jij je vanuit jouw positie ook machteloos voelt. Als je arts je afraadt je te laten vaccineren, loop je meer risico's dan gevaccineerden en je mist het belangrijkste middel om je ertegen te beschermen. Dat lijkt mij heel erg moeilijk. Ik snap ook dat je boos wordt dat de maatregelen allemaal tegelijk zijn afgeschaald. Dat had met de kennis van nu helemaal niet moeten gebeuren. Ik heb jou verschillende keren gezegd dat je wel erg veel in 'als ... dan ... -scenario's' denkt maar ik doe dat natuurlijk ook als ik er alsmaar op blijven aandringen dat 'zij' ongevaccineerden hun verantwoordelijkheid moeten nemen want dan is alles opgelost. Dat is ook niet de werkelijkheid zoals die is maar een hoop en een verwachting. In de werkelijkheid zijn de verhoudingen gevaccineerden/ongevaccineerden zoals ze zijn en zitten we dus nog altijd met een probleem dat door onze discussie hier niet wordt opgelost. Ik realiseer me dat dat ik dat ook al een heel aantal keer dezelfde argumenten heb herhaald, over wat zóu moeten gebeuren, en ik heb nu aan de discussie niet heel veel meer toe te voegen. 

Ik vind net als Poison dat de discussie wel erg bits aan het worden is. Ik denk dat het weinig zoden aan de dijk zet om op deze manier met elkaar in de clinch te blijven raken. Het lost geen enkel probleem op en ik merk dat ik er ook niet opgewekter van word. Vanuit de eigen positie heb je toch gemakkelijk de neiging om te vinden dat 'de ander' dwarsligt: als die zou toegeven dat ik gelijk heb, is het probleem opgelost! Waarom doet die dat nou niet? Maar hé, die ander denkt precies hetzelfde natuurlijk! De ergernis en frustratie heeft ook effect op de rest van mijn dag want je gaat toch negatieve conclusies trekken over 'de samenleving', 'de tweedeling', 'de (on)gevaccineerden' enzovoorts. Ik word somberder over de wereld waarin ik leef en ik krijg minder vertrouwen in andere mensen in plaats van meer. Terwijl gesprekken in het dagelijks leven maar heel zelden zo scherp worden en ik daar een stuk minder last van heb omdat je mekaar in ieder geval weer in de ogen kijkt en ook weet wat je wél gemeen hebt. 

Ik heb mezelf dus in ieder geval voorgenomen om niet weer steeds opnieuw dezelfde dingen te gaan herhalen.  Alle argumenten zijn wel zo'n beetje uitgewisseld en we hebben het ermee te doen dat we het niet eens worden. En nu mogen Hugo de Jonge cs het oplossen en de kop van Jut zijn voor íedereen. Ik hou het er maar even op dat dat bij zijn positie hoort. Maar eerlijk gezegd: ik ben het op allerlei vlakken met hem oneens en ik vind dat hij allerlei dingen heel stom heeft aangepakt (samen met de rest van het kabinet uiteraard) maar in zijn plaats was ik allang afgehaakt. Wat een ondankbare rol! Je kan beter in het bedrijfsleven het milieu naar de kloten helpen en de belasting ontduiken want dan ben je in ieder geval en corporate rockstar met een exorbitant salaris. Als minister ben je gewoon voor iedereen een loser en een klootzak als het moeilijk wordt. Dus, dankjewel en veel succes Hugo! Iemand moet de knopen doorhakken. Want wij komen er op korte termijn niet uit wat het moet worden! We horen het wel! Ik ga me in ieder geval weer aan de maatregelen houden. Maar ik besef dat ik dat gemakkelijk kan zeggen omdat ik weinig te verliezen heb.

Athan schreef op 30-10-2021 om 17:19:

[..]

Klopt, dat ben ik helemaal met je eens!

Maar als jouw behandelend arts zegt dat je het vaccin moet nemen en je niet moet aanstellen, dan moet je je ook niet aanstellen en het vaccin nemen.

Dit schrijf je onder het stukje waarin ik vertel dat het vreemd zou zijn als "de fruitboer" naar Paulus zou gaan.

Kersje schreef op 30-10-2021 om 17:19:

[..]

Dus jij hebt 1 vaccinatie wél gehad en daaruit is gebleken dat je zwaar allergisch bent, moet ik het zo lezen?

En vwb vetgedrukte, ik heb een partner gehad met een zeer heftige allergische reactie op bepaalde noten óf de olie waarin deze waren gebrand (dat is nl niet te verklaren) en waarbij een 2e x zijn dood kan betekenen. Maar dit staat los van deze vaccinatie en je draait er nu een beetje omheen.

Als het geen angst is bij jou én je bent ook geen wappie, waarom ben je dan nog niet gevaccineerd?

Om te vissen heb je een hengel nodig.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

31-10-2021 om 13:45

Het zal vast niet zo zijn dat op Fleurtje hetgeen van toepassing is waar ze anderen van beschuldigt.

Al lijkt het er wel verdomd veel op.

Amber82 schreef op 31-10-2021 om 08:37:

[..]

'Hij' besloot ook dat iedereen zich gratis kan laten vaccineren en daarmee zichzelf kan beschermen voor ernstig ziek zijn en een opname in het ziekenhuis danwel IC. Als iedereen dat had gedaan was het ook niet zo druk geweest op de corona-afeling.

Het is maar net door welke bril je er naar kijkt hé.

Heb je de situatie gelezen zoals die in België was van 11 tot en met 24 oktober 2021 ?

Het ligt inderdaad maar net aan de bril waardoor je wilt kijken.

Ik blijf erbij dat iedereen dezelfde veiligheidsmaatregels in acht zou moeten nemen. Ongevaccineerden maar ook gevaccineerden. Daarvoor zijn meer dan zat waarschuwingen gedaan.

Mensen die in het ziekenhuis belanden terwijl ze volledig gevaccineerd zijn, kunnen
ouderen zijn of personen met onderliggende aandoeningen. Maar feit is dat ze wél volledig zijn gevaccineerd. 

https://www.hln.be/binnenland/meer-dan-helft-van-mensen-die-in-ziekenhuis-belanden-met-corona-is-gevaccineerd-vooral-65-plussers-en-personen-met-onderliggende-aandoeningen~a783fa3f/ 29-10-21

.............

1.249 ziekenhuisopnames waarvan er 399 personen niet gevaccineerd waren,
22 gedeeltelijk, en 671 volledig. Voor de overige 157 is de
vaccinatiestatus niet bekend. Het doet je eens met de wenkbrauwen
fronsen; hoe komt het dat er zoveel gevaccineerden alsnog in het
ziekenhuis belanden met een Covid-19-besmetting?

“De mensen die gevaccineerd zijn en niet in het ziekenhuis belanden,
verschijnen natuurlijk niet in onze rapporten", zo merkt Van Gucht, die
viroloog is bij Sciensano, meteen op. 

..........etc.etc.etc..........

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.