Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Fleurtje_5
31-10-2021 om 00:02
Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 20:19:
Zo veel onwaarheden die echt in 1 veeg van tafel kunnen. Fleurtje je hebt je info echt uit de verkeerde kanalen en je info kan in 1 zucht worden ontkracht. Zorg dat je je info up to date maar vooral feitelijk en onderbouwd hebt. Want je praat echt onzin. Het is halve info foutief aan elkaar koppelen. Veel blaten, weinig wol. Het klopt gewoon niet. Dat maakt dat je hele rare gesprekken krijgt. Niet alleen hier maar ongetwijfeld ook irl. Ik denk dat je geen vrienden maakt of alleen maar wappie vrienden met dit soort non-info. Want je kan geen verbanden leggen en dat verpest echt het gesprek.
Uitgerekend jij zegt dit.
Fleurtje_5
31-10-2021 om 00:04
Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 11:19:
Ik volg zo'n arts op insta die ook zo schattigpetattig met haar lijf kronkelend in alle posities en lipjes getuit ons meeneemt op haar reis over de ic. En dan prevelt dat ze de eed heeft afgelegd en dus iedereen zal helpen genezen blablabla.
De enige die eronder reageerden waren de non vaxxers met hun: hehe eindelijk eens een eerlijke arts blabla. Echt mens krijg het heen en weer met je respect voor ieders keuze. Grow some balls! Ze had het er ook nog over dat acute zorg altijd voor planbare zorg ging. Ja muts. En als je maar lang genoeg wacht wordt planbare zorg vanzelf acuut.
Dag hoor!
Maak jij vrienden met 'dit' ?
Fleurtje_5
31-10-2021 om 00:04
Salomewinterqueen schreef op 23-10-2021 om 17:30:
Ik verkeer in een permanente staat van buitenproportionele boosheid.Op mijn werk, ten opzichte van collega's (er zijn er opvallend veel dus niet gevaccineerd kom ik afgelopen weken achter - andere afdeling) en ten opzichte van patienten. Ik heb al met mensen hierover gesproken want het belemmerd me in mijn werk maar ik ben van ongeloof naar onbegrip naar boosheid en woede gegaan en het vreet me helemaal op.Ik wil ook van deze klerezooi af geloof me. Maar dat gaat niet gebeuren als een stel idioten nog elke dag het verneuken voor de rest. En daar heb ik geen goed woord meer voor over. Die wappies zitten overal tegenwoordig en ze zitten elkaar op te geilen met fake news, express lekker de randjes op zoeken of liever nog overheen gaan, schoppen, rellen en gewoon keihard schijt hebben. Nog heel even en ik ga me om laten scholen. Ik kan gewoon niet meer.
Of met dit?
Fleurtje_5
31-10-2021 om 00:32
Ik las zonet iets (wat van J.v.Dissel en de Jonge tijdens een laatste briefing zouden hebben gezegd) dat ik nog niet wil herhalen voordat ik het zelf dubbel heb gecheckt. Ik kon het zo een-twee-drie niet vinden maar kwam wel een artikel van gisteren, 29 oktober, tegen. Er word bekeken of de mondkapjes weer verplicht worden én de 1,5 m afstand weer ingevoerd word. Het is een maand geleden dat die maatregels werden afgeschaft maar de infectiecijfers vliegen omhoog. Jullie zullen er misschien niet blij mee zijn als de maatregels weer worden ingevoerd, maar ik ben blij dat er serieus over word vergaderd.
Duidelijk artikel:
https://www.parool.nl/nederland/kabinet-broedt-op-deze-ingrepen-coronapas-op-meer-plekken-thuiswerken-en-afstand-houden~b47741b7/
...........
Afstand houden heeft zin, benadrukt een OMT-lid: “Dat hebben we
altijd gezegd.” Formele herinvoering van die regel ligt gevoelig op het
Binnenhof; pas een maand geleden werd de 1,5 metersamenleving
enthousiast geschrapt.
Over herinvoering van de mondkapplicht wordt nog vergaderd.
..........
Fleurtje_5
31-10-2021 om 00:46
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13881/artikel/2403549-kamer-had-in-coronacrisis-geen-zicht-op-schaduwbeleid-kabinet
Ik zie dat er wel een gesprek heeft plaatsgevonden oa tussen Fleur Agema en Jaap van Dissel.
BumpyGrasshopper95
31-10-2021 om 01:04
Kun je alsjeblieft eens stoppen met al die links en gekopieerde teksten?
Fleurtje_5
31-10-2021 om 01:11
Sun.lover schreef op 30-10-2021 om 15:10:
En het allergrootste deel van de bevolking is gelukkig gevaccineerd.
Mija
31-10-2021 om 01:31
Mallebeppie schreef op 31-10-2021 om 01:04:
Kun je alsjeblieft eens stoppen met al die links en gekopieerde teksten?
Ik mag ook graag links plaatsen en soms wat quoten. Gewoon negeren is ook een optie.
Hinoki
31-10-2021 om 04:35
Ik vind links en quotes eigenlijk wel fijn. Kan ik zelf nalezen/zoeken als iemand iets roeptoetert. En dan eigenlijk beide kanten op. Wat Mija zegt: als het me echt te gortig wordt, dan negeer ik het. Maar over het algemeen vind ik het wel prettig als iemand zijn stellingen onderbouwt. En niet alleen diegenen waarvan de mening over bepaalde zaken overeenkomt met die van mij.
Avena
31-10-2021 om 06:59
Fleurtje_5 schreef op 31-10-2021 om 01:11:
[..]
En het allergrootste deel van de bevolking is gelukkig gevaccineerd.
Waarom jij niet?
TriflingButterfly90
31-10-2021 om 07:49
Avena schreef op 31-10-2021 om 06:59:
[..]
Waarom jij niet?
Waarom toch steeds dit? Dat iemand zich niet laat vaccineren is vrije keuze nog steeds, net als het vrije keuze is om je wel te laten vaccineren. Niemand hoeft daarover verantwoording af te leggen aan een ander tot nu toe. Mocht het ooit wel verplicht worden dan stel je en terechte vraag. Ik vind die tweedeling en dat gehak op elkaar zo enorm naar aan deze hele pandemie. En zelfs onze minister doet er aan mee. Zo jammer.
En echt ik snap dat mensen klaar zijn met die hele pandemie, wie niet, ikzelf ook. Maar we zijn allemaal mensen met evenveel bestaansrecht. En als pietje geen vaccin wil om welke reden dan ook dat is dat zijn recht, net als het mijn recht is wel een vaccin te nemen. Tot het verplicht zal worden, drang is er al, het zal mij niet verbazen als dwang zal volgen. En dat zou ik echt heel erg vinden, omdat ik jarenlang uit naam van de overheid mensen heb moeten vertellen dat je lichaam van jou is en je iemand niet kan dwingen je lichamelijke integriteit op te geven, dat je werkgever jou nooit naar medische zaken mag vragen en je die vragen biet hoeft te beantwoorden.
Blijf ik bij mijn standpunt: iedereen is vrij te kiezen voor wel of geen vaccin en is geenszins verplicht iemand te vertellen waarom wel of niet de keuzen voor vaccineren gemaakt is.
Lollypopje
31-10-2021 om 08:26
niemand hoeft inderdaad te delen waarom die wel of niet gevaccineerd is. Maar iemand die vooral bezig is de schuld bij gevaccineerden te leggen, moet niet verbaasd zijn als er persoonlijke vragen komen. Mensen willen graag begrijpen waarom.
En waarom iemand zich niet laat vaccineren beinvloed zeker mijn mening. Is het vanwege een medische indicatie of extreme fobie zal ik niet veroordelen.
Zelfs iemand die gewoon toegeeft bang te zijn, kan ik nog begrijpen. Al vind ik het een lastige dat iemand zich daardoor laat leiden.
Maar niet vaccineren om andere redenen vind ik echt een lastige. Zeker als het samen gaat met onzin verspreiden om eigen keuzes goed te praten. Dat laatste heb ik echt geen greintje tollerantie voor.
CuddlyReindeer95
31-10-2021 om 08:33
Poison schreef op 31-10-2021 om 07:49:
[..]
En echt ik snap dat mensen klaar zijn met die hele pandemie, wie niet, ikzelf ook. Maar we zijn allemaal mensen met evenveel bestaansrecht.
Maar juist daarom is het asociaal om je niet te laten vaccineren. Het is aan veel gevaccineerden niet uit te leggen waarom zij de dupe zijn van mensen die hun steentje gewoon niet willen bijdragen, en dan niet eens met een goede reden maar uit onderbuikgevoeletjes.
Yasminaaa
31-10-2021 om 08:36
Lollypopje schreef op 30-10-2021 om 18:28:
[..]
Nee, je hebt gedaan wat jij wilt doen en daar houdt het voor jou op.
Dat is heel wat anders.
Wat kan ik nog meer doen dan? Ik heb me laten vaccineren, ik houd nog altijd afstand en ik vermijd drukke plekken. Verder blijf ik thuis met klachten. Meer is er voor mij niet aan te doen. Er zijn meer mensen op deze wereld. En verder is het zo het virus verspreidt zich toch wel. Dat houd je niet meer tegen, echt niet. Het hoort bij de natuur. Tijd om ermee te leren leven. Ik wil niet eeuwig lockdowns ed. Dan maar 1 keer door de zure appel bijten en het laten rondgaan. Iedereen heeft zich nu kunnen laten vaccineren. Dan heeft iedereen er iets van afweer tegen of is dan dood. Kunnen we dan weer over tot de orde van de dag.
Amber82
31-10-2021 om 08:37
Fleurtje_5 schreef op 30-10-2021 om 13:54:
[..]
Als Hugo werkelijk zo bezorgd is om de zieke medemens, en werkelijk zo bezorgd is voor de werkdruk in de zorg, dan gaat ie toch niet zorgen dat mensen in bosjes op de IC terecht komen. En dan roepen dat andere patiënten de dupe zijn van de ongevaccineerden.
Hij besloot dat alleen maar één gedeelte getest hoefde te worden. Als iedereen getest was geworden, was het misschien niet zo druk geweest op de corona-afdeling.
.......
'Hij' besloot ook dat iedereen zich gratis kan laten vaccineren en daarmee zichzelf kan beschermen voor ernstig ziek zijn en een opname in het ziekenhuis danwel IC. Als iedereen dat had gedaan was het ook niet zo druk geweest op de corona-afeling.
Het is maar net door welke bril je er naar kijkt hé.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.