Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

03-10-2021 om 15:05 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 03-10-2021 om 14:46:

[..]

nou daar zijn we al een heel eind uit, anders waren al die versoepelingen er niet.

Ja dankzij de mensen die zich laten vaccineren niet dankzij die wappies die bij elke maatregel moord en brand schreeuwen. 

EHR

EHR

03-10-2021 om 15:19

Drietje schreef op 03-10-2021 om 14:57:

[..]

Die pandemie komt door een virus, dat is niet veroorzaakt door mensen (tenzij de lab- theorie klopt, maar daar kan hier in Europa niemand wat aan doen). Het is een utopie in te denken dat gedrag een virus helemaal kan indammen. Kijk maar naar Australië, dat is een soort Noord- Korea geworden en nog steeds gaat het virus daar rond. Het enige dat helpt is zoveel mogelijk immuniteit. Liefst zoveel mogelijk door vaccinatie, de rest door besmetting.

Dit is echt zo’n gevalletje “als we het maar vaak genoeg roepen en iedereen het laten napraten, wordt het misschien waar.”
Nou niet dus. Natuurlijke immuniteit is bij elke ziekte het meest effectief (en zoek dat vooral lekker zelf ook na). 
maar ja, dat verkoopt geen vaccins.

Wel voordeel van vaccinatie: minder ziek en daardoor minder druk op de zorg.

3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 15:05:

[..]

Ja dankzij de mensen die zich laten vaccineren niet dankzij die wappies die bij elke maatregel moord en brand schreeuwen.

ook door hen, omdat zij besmet raken en daardoor ook weer immuniteit krijgen. Ik ben voor vaccineren en heb ook moeite met degene die het niet doen. Maar ik vind het raar dat sommige hier roepen om een uitbraak omdat een theater niet iedereen scant. Dat is wat ik zei. Jij haalt de wappies erbij die moord en brand schreeuwen. Dat zie ik sommigen hier ook doen, over niet een QR-code laten scannen. Er zijn per dag ong 1500-1600 positieve testen, de kans dat die bij jou in het theater zitten is heeeeeeel klein.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-10-2021 om 15:41

EHR schreef op 03-10-2021 om 15:19:

[..]

Dit is echt zo’n gevalletje “als we het maar vaak genoeg roepen en iedereen het laten napraten, wordt het misschien waar.”
Nou niet dus. Natuurlijke immuniteit is bij elke ziekte het meest effectief (en zoek dat vooral lekker zelf ook na).

Dat is ook exact wat ik bedoel. Mij maakt het niks uit hoor, of mensen wel of niet massaal besmet raken. Ik maakte me zelf ook niet zoveel zorgen om corona te krijgen. Maar wel om de druk op de zorg, dus daarom heb ik me laten vaccineren. Ik behoor niet tot een groep die extra risico loopt, maar ook niet tot de groep die vrijwel geen risico loopt.  Logische keuze dus.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

03-10-2021 om 15:42 Topicstarter

Ik heb het niet over per ongeluk iemand vergeten te scannen maar over restaurants die doelbewust niet scannen omdat ze het oneens zijn met de regel. Natuurlijk begrijp ik dat als je 1000 mensen scant je een enkeling kan vergeten.

3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 15:42:

Ik heb het niet over per ongeluk iemand vergeten te scannen maar over restaurants die doelbewust niet scannen omdat ze het oneens zijn met de regel. Natuurlijk begrijp ik dat als je 1000 mensen scant je een enkeling kan vergeten.

en hoeveel zouden dat er zijn, procentueel? 

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

03-10-2021 om 15:46 Topicstarter

in bovenstaand voorbeeld mocht iederen van het terras gewoon doorlopen. Afhankelijk baan het weer/aanwezigheid heaters/overdekt zijn etc is dat procentueel een heleboel meer als een vergeten enkeling 😉

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-10-2021 om 15:47

Friezinnetje schreef op 03-10-2021 om 15:39:

[..]

ook door hen, omdat zij besmet raken en daardoor ook weer immuniteit krijgen. Ik ben voor vaccineren en heb ook moeite met degene die het niet doen. Maar ik vind het raar dat sommige hier roepen om een uitbraak omdat een theater niet iedereen scant. Dat is wat ik zei. Jij haalt de wappies erbij die moord en brand schreeuwen. Dat zie ik sommigen hier ook doen, over niet een QR-code laten scannen. Er zijn per dag ong 1500-1600 positieve testen, de kans dat die bij jou in het theater zitten is heeeeeeel klein.

Ja precies. Ik vind dat de anti-wappie brigade af en toe net zo hysterisch doet als de wappies zelf. Gelukkig ken ik in het echte leven alleen maar mensen die zich niet zo druk maken. Nog steeds lees ik hier mensen die niet naast een ongevaccineerde willen zitten. Hoezo niet? Als je zelf bent gevaccineerd dan ben je heel goed beschermd tegen ziekte. Dus tenzij je heel kwetsbaren in je omgeving hebt of zelf een ernstige immuunstoornis hebt, ben je veilig als je bent gevaccineerd. 

[..]

Dat ontkent toch ook niemand? Het gaat om de nadelen van natuurlijke immuniteit. Dat is dat je daarvoor de ziekte moet doormaken. Met bijbehorende kans op ernstige ziekte, ziekenhuisopname, ic-opname, long-covid etc.

Bij elke inenting is het een afweging. In Nederland hebben we bijvoorbeeld geen inenting tegen de waterpokken, terwijl andere landen die risico's weer anders inschatten en daar wel tegen inenten.

[..]

Nou ik heb het nagezocht en natuurlijke immuniteit is zeker niet bij elke ziekte het meest effectief.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/ben-je-beter-beschermd-door-een-vaccin-dan-door-de-infectie-zelf

EHR

EHR

03-10-2021 om 16:41

Ysenda schreef op 03-10-2021 om 16:04:

[..]

Nou ik heb het nagezocht en natuurlijke immuniteit is zeker niet bij elke ziekte het meest effectief.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/ben-je-beter-beschermd-door-een-vaccin-dan-door-de-infectie-zelf

ah, als het ons uitkomt, is onderzoek doen via Google ineens wel mogelijk.

Daglichtlamp schreef op 27-09-2021 om 18:55:

https://www.nu.nl/coronavirus/6159327/meerdere-steden-ruilen-coronapas-in-voor-polsbandje-om-makkelijke-controle.html

Sommige steden hebben het echt goed geregeld. Bijvoorbeeld Alkmaar.

In Alkmaar staat één centraal checkpoint in het Waaggebouw. Daar is
een geldige QR-code een watervaste stempel of een bandje waard, wat voor de ondernemers makkelijker en sneller te controleren is dan de codes, meldt NH Nieuws. Op dezelfde locatie is ook een sneltestlocatie, zodat degenen zonder vaccinatie of bewijs van herstel binnen een kwartier een geldige QR-code kunnen krijgen.

Ik heb ook kleinere café's met weinig personeel gezien met een bord met daarop het verzoek om even langs de bar te lopen voor je gaat zitten om je qr-code te laten checken. Mijn indruk was dat dat ook prima werkt.

Wellicht zou je ook nog op zo'n centrale locatie als in Alkmaar vaccins kunnen aanbieden, zodat die eerste prik er dan gelijk inzit (+ een afspraak voor de tweede natuurlijk).

Afgelopen weekend was dit er alleen voor het Oktoberfest. Niet voor andere horeca. Dochter ging naar Alkmaar naar de kroeg. Daar moest je doorlopen naar binnen en eerst gaan zitten. En pas na een kwartier kwam er iemand vragen wat ze wilden drinken en de code scannen. In Alkmaar dus he. Kan zo maar weer veranderen in een week dus.

Wij waren net bij een viszaak in de haven. Met schoonvader die dus wel gevaccineerd is maar geen code heeft nog. Dus man zegt we eten het wel in de auto op.

Vraagt eigenaar hoezo. Man legt uit. Allemaal gevaccineerd. Wij code op smartphone maar schoonvader nog geen papieren code. Eigenaar zegt: ben je nou belazerd. Je laat iemand van in de 80 toch niet in de auto eten? Kom maar binnen zitten hoor! Bij anderen zag ik hem ook niet vragen naar de qrcode.

Man was echter laatst met een niet gevaccineerde naar de snackbar. Kwam er niet in. Snackbareigenaar was er ziek van. Want veel ouderen én jongeren die normaal kwamen om een patatje te eten en ff zitten daar kwamen nu niet meer. Hij mistte echt flink omzet. En dat na zo'n rotjaar. Maar moest wel want in die gemeente werd er streng op gecontroleerd.

EHR schreef op 03-10-2021 om 16:41:

[..]

ah, als het ons uitkomt, is onderzoek doen via Google ineens wel mogelijk.

Eh, ik check graag feiten ook als het mij niet uit komt en ben ook niet belabberd genoeg mijn ongelijk toe te geven als dat het geval blijkt te zijn dus deze sneer is volledig onterecht!

EHR

EHR

03-10-2021 om 17:26

Ysenda schreef op 03-10-2021 om 17:19:

[..]

Eh, ik check graag feiten ook als het mij niet uit komt en ben ook niet belabberd genoeg mijn ongelijk toe te geven als dat het geval blijkt te zijn dus deze sneer is volledig onterecht!

Het merendeel van de mensen op social media heeft nogal de neiging om 'wappies' af te serveren omdat ze zich zouden baseren op Dr. Google. Het omgekeerde kan vaak wel. Misschien ben jij dan een gunstige uitzondering daarop. 

Maar kom liever met wetenschappelijke onderzoeken. Die zijn er namelijk meer dan genoeg. Zowel qua andere ziekten als qua Covid. Nadeel van natuurlijke immunisatie is dat je eerst ziek moet worden. En dat sommigen dus heel erg ziek worden en bij onderliggend lijden kunnen overlijden. 

3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 14:44:

ja maar blijkbaar nemen mensen die verantwoordelijkheid niet anders zaten we niet in een pandemie he.

pandemie??? Met 400 ziekenhuis opnames en dat met 17 miljoen mensen

1 corona patient per ziekenhuis, wowww…

Ik denk dat de pandemie wel klaar is, maar men wel bang is voor een pandemie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.