Coronavirus Covid-19
3xscheepsrecht
25-09-2021 om 15:17
Moesten jullie QR code laten zien?
Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar!
Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om?
Mevrouw75
03-10-2021 om 14:24
Yumi schreef op 03-10-2021 om 14:16:
[..]
Als jij graag zonder QR code naar een filmhuis/grand café gaat, dan blijf je maar lekker in je eigen woonplaats
7 filmzalen die op subsidie draaien en een goed lopend grand cafe. De hand ophouden voor het corona steunpakket en janken vanwege de anderhalve meter regel, en dan nu niet controleren? Dan hoop ik dat de Gemeente ingrijpt en de boel dichtgooit
Ik vind het een echt niet direct in 1 lijn met het ander.
Mevrouw75
03-10-2021 om 14:27
3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 13:43:
Ja je hoopt bijna op een uitbraak in zo'n toko zodat ze ervaren waar ze verantwoordelijk voor zijn.
Oh lekker. Ik heb weleens (meer dan eens) op alcohol moeten controleren en mensen niet naar binnen laten omdat de tester rood uitslaat, ik benijd ze niet hoor, die toko's.
EHR
03-10-2021 om 14:27
Yumi schreef op 03-10-2021 om 14:16:
[..]
Als jij graag zonder QR code naar een filmhuis/grand café gaat, dan blijf je maar lekker in je eigen woonplaats
7 filmzalen die op subsidie draaien en een goed lopend grand cafe. De hand ophouden voor het corona steunpakket en janken vanwege de anderhalve meter regel, en dan nu niet controleren? Dan hoop ik dat de Gemeente ingrijpt en de boel dichtgooit
Het was uiteraard cynisch bedoeld. Meer dan genoeg adressen waar ik naar toe kan.
Niet gaan huilen straks hè. Als ze echt dicht gaan, failliet en wel. En jij je woonplaats uitmoet om naar de film te gaan.
En ook na het tijdelijke ( ) QR-tijdperk deze gelegenheden blijven boycotten. Je moet wel consequent blijven natuurlijk.
CharlieB
03-10-2021 om 14:32
Ysenda schreef op 29-09-2021 om 11:51:
[..]
De qr-code heeft een beperkte geldigheid, maar de qr-code is wat anders dan de app.
Ik verbaas mij er over dat als ik als gevacineerde een positief testresultaat krijg (want nog steeds testen bij klachten!) mijn qr-code niet voor 10 dagen op rood gaat en pas na een negatieve hertest weer op groen. Dat vind ik wel een manco.
Die politici willen dat hele gedoe ook niet want het hele circus er omheen kost handen vol geld en inspanning. Alleen maakt de situatie het nu wel nodig om de gevolgen voor de maatschappij te beperken.
En het is goed dat we de beslissingen van het kabinet door de tweede kamer laten toetsen, daarvoor hebben we ze gekozen. Zij vertegenwoordigen ons. Als je denkt dat je het beter kan dan zij stel je kandidaat en ga het doen.
Tja als mensen een app nodig hebben om te vertellen dat het niet zo handig is om met een positief testresultaat in je favoriete kroeg te hangen, dan is dit inderdaad wel een manco. Maar in principe is het natuurlijk niet noodzakelijk, die functie. Maar goed, ik zou inmiddels beter moeten weten dan te denken dat iedereen zelf ook nog wat verantwoordelijkheid neemt. (niet gericht op jou)
Desire
03-10-2021 om 14:39
EHR schreef op 03-10-2021 om 14:27:
[..]
Het was uiteraard cynisch bedoeld. Meer dan genoeg adressen waar ik naar toe kan.
Niet gaan huilen straks hè. Als ze echt dicht gaan, failliet en wel. En jij je woonplaats uitmoet om naar de film te gaan.
En ook na het tijdelijke ( ) QR-tijdperk deze gelegenheden blijven boycotten. Je moet wel consequent blijven natuurlijk.
Vind je je post nu echt zo volwassen?
Friezinnetje
03-10-2021 om 14:42
jeetje, bedrijven toewensen dat ze daar een uitbraak krijgen? Wat is dit nu weer?
Ten eerste zijn de mensen zelf verantwoordelijk om thuis te blijven bij klachten en positieve testen. Nu wordt de kroeg, restaurant of theater verantwoordelijk gehouden? Ik snap best, dat sommige bedrijven het een beetje zo-zo doen. Ze hebben niet allemaal kleerkasten bij de deur staan, om al het gezeur van tegenstanders of andere zeikerds te woord te staan.
3xscheepsrecht
03-10-2021 om 14:44
ja maar blijkbaar nemen mensen die verantwoordelijkheid niet anders zaten we niet in een pandemie he.
EHR
03-10-2021 om 14:46
Desire schreef op 03-10-2021 om 14:39:
[..]
Vind je je post nu echt zo volwassen?
Ja. Een stuk volwassener dan het: “Daar controleren ze niet, dus daar ga ik niet meer naar toe.”
Friezinnetje
03-10-2021 om 14:46
3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 14:44:
ja maar blijkbaar nemen mensen die verantwoordelijkheid niet anders zaten we niet in een pandemie he.
nou daar zijn we al een heel eind uit, anders waren al die versoepelingen er niet.
Mevrouw75
03-10-2021 om 14:48
En dus is het theater maar verantwoordelijk ofzo?
Echt hoor, ik snap het prima dat ze mensen over het hoofd zien met het scannen. Doen ze niet expres.
Ik vind het hele ' je kunt gescand worden' al een scheidingsinstrument waardoor je allerlei niet-gevaccineerden/ niet geteste buiten de deur houdt. En die ene die dan toch ergens tussendoor glipt die zal niet een hele nieuwe golf teweeg brengen, aangezien verder iedereen gevaccineerd is daar.
EHR
03-10-2021 om 14:48
Friezinnetje schreef op 03-10-2021 om 14:46:
[..]
nou daar zijn we al een heel eind uit, anders waren al die versoepelingen er niet.
Dat dus. We zitten in het staartje. En we gedragen ons alsof de lijken door de straten drijven.
Lollypopje
03-10-2021 om 14:50
Hoewel ik voor dit systeem ben als tijdelijke oplossing, wens ik nergens een uitbraak toe. Liever wens ik dat mensen gewoon meewerken, omdat zij tot de ontdekking komen dat op deze manier rekening met elkaar houden ons uit de pandemie kan helpen.
Al moet ik wel bekennen dat ik bij ontkenners of mensen die geen rekening houden met omdat zij gezond zijn en zich daarom veilig wanen, ook weleena denk "neem mijn long covid een maandje over, dan piep je misschien wel anders".
Ik wil het niet denken, maar tja ben ook maar een mens.
QuizzicalOpossum53
03-10-2021 om 14:57
Die pandemie komt door een virus, dat is niet veroorzaakt door mensen (tenzij de lab- theorie klopt, maar daar kan hier in Europa niemand wat aan doen). Het is een utopie in te denken dat gedrag een virus helemaal kan indammen. Kijk maar naar Australië, dat is een soort Noord- Korea geworden en nog steeds gaat het virus daar rond. Het enige dat helpt is zoveel mogelijk immuniteit. Liefst zoveel mogelijk door vaccinatie, de rest door besmetting.
Mevrouw75
03-10-2021 om 14:58
Lollypopje schreef op 03-10-2021 om 14:50:
Hoewel ik voor dit systeem ben als tijdelijke oplossing, wens ik nergens een uitbraak toe. Liever wens ik dat mensen gewoon meewerken, omdat zij tot de ontdekking komen dat op deze manier rekening met elkaar houden ons uit de pandemie kan helpen.
Al moet ik wel bekennen dat ik bij ontkenners of mensen die geen rekening houden met omdat zij gezond zijn en zich daarom veilig wanen, ook weleena denk "neem mijn long covid een maandje over, dan piep je misschien wel anders".
Ik wil het niet denken, maar tja ben ook maar een mens.
Je moet die QR-code en covid/ long-covid/ vaccinatie ook uit elkaar trekken.
Lollypopje
03-10-2021 om 15:01
Mevrouw75 schreef op 03-10-2021 om 14:58:
[..]
Je moet die QR-code en covid/ long-covid/ vaccinatie ook uit elkaar trekken.
Klopt. Ik zie de qr-code als tijdelijke oplossing om uit de pandemie te komen en zo te voorkomen dat de zorg overbelast raakt. Want daar gaat het om. En daarom hoop ik dat mensen mee willen werken, al is het zeker niet ideaal.
Dat staat los van mijn gevoel van mensen die corona ontkennen of denken dat ze immuun zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.