Coronavirus Covid-19
3xscheepsrecht
25-09-2021 om 15:17
Moesten jullie QR code laten zien?
Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar!
Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om?
Brienne
02-10-2021 om 12:11
Wilde van de week met iemand een ijsje eten in de snackbar.
Beiden gevaccineerd, maar mijn metgezel had geen QR-code.
In de ene snackbar lukte het niet omdat ze die QR-code wilde zien.
In de andere snackbar een straat verder op werd nergens om gevraagd.
Daglichtlamp
02-10-2021 om 12:12
Voor de snackbar maakt het uit of ze mensen ook de gelegendheid geven om binnen te zitten. Doen ze dat en scheiden ze de afhalers niet van de klanten die binnen zitten dan moeten ze controleren. Hebben ze alleen afhalen dan hoeft het niet.
Ik werd zelf gister wel gecontroleerd, maar de gegevens vergelijken met mijn ID vonden ze niet nodig.
Brienne
02-10-2021 om 12:16
Daglichtlamp schreef op 02-10-2021 om 12:12:
Voor de snackbar maakt het uit of ze mensen ook de gelegendheid geven om binnen te zitten. Doen ze dat en scheiden ze de afhalers niet van de klanten die binnen zitten dan moeten ze controleren. Hebben ze alleen afhalen dan hoeft het niet.
Ik werd zelf gister wel gecontroleerd, maar de gegevens vergelijken met mijn ID vonden ze niet nodig.
Oké, dat wist ik niet. Thx
MidasWolf
02-10-2021 om 19:24
Vandaag een kop koffie met appelgebak gehad in een café op Schiphol.
Geen QR code hoeven laten zien.
Ik zat op het terras wel overdekt.
Mevrouw75
02-10-2021 om 21:23
Ik werd vandaag niet gecontroleerd. Mijn party wel, die was wat eerder. Ik denk dat ze het vergeten waren.
grasspriet1980
03-10-2021 om 09:26
Wij zijn gister met de familie gaan uiteten. Volwassenen gecheckt, pubers niet.
Yumi
03-10-2021 om 12:27
Gisterenavond wijntje gedronken bij een grand café met bioscoop. Het pand heeft 2 toegangsdeuren die altijd voor beide gebruikt worden. Nu was 1 deur voor toegang waar iemand stond om te scannen, en de andere deur voor gasten van het terras, die naar toilet moesten(zonder scan). Mensen liepen echter door beide deuren naar binnen en omdat je in dezelfde ruimte uitkomt... Niemand van het personeel die daar iets van zei. Jammer, maar daar ga ik voorlopig niet meer naar toe
Salomewinterqueen
03-10-2021 om 13:23
Via via gaan de nep qr testen als warme broodjes over de bank. Ik ben gewoon in schok.
Ik was bij een concert gisteren en ze vroegen wel mijn code maar niet mijn id. En het was een hele grote happening. Ik vond daar nogal wat van.Later op de dag liep iedereen gewoon in en uit.
Tot zover is die hele code een farce.
EHR
03-10-2021 om 13:31
Yumi schreef op 03-10-2021 om 12:27:
Gisterenavond wijntje gedronken bij een grand café met bioscoop. Het pand heeft 2 toegangsdeuren die altijd voor beide gebruikt worden. Nu was 1 deur voor toegang waar iemand stond om te scannen, en de andere deur voor gasten van het terras, die naar toilet moesten(zonder scan). Mensen liepen echter door beide deuren naar binnen en omdat je in dezelfde ruimte uitkomt... Niemand van het personeel die daar iets van zei. Jammer, maar daar ga ik voorlopig niet meer naar toe
Waar woon je? Ga ik wel in jouw plaats.
3xscheepsrecht
03-10-2021 om 13:43
Ja je hoopt bijna op een uitbraak in zo'n toko zodat ze ervaren waar ze verantwoordelijk voor zijn.
Yumi
03-10-2021 om 14:16
EHR schreef op 03-10-2021 om 13:31:
[..]
Waar woon je? Ga ik wel in jouw plaats.
Als jij graag zonder QR code naar een filmhuis/grand café gaat, dan blijf je maar lekker in je eigen woonplaats
7 filmzalen die op subsidie draaien en een goed lopend grand cafe. De hand ophouden voor het corona steunpakket en janken vanwege de anderhalve meter regel, en dan nu niet controleren? Dan hoop ik dat de Gemeente ingrijpt en de boel dichtgooit
EHR
03-10-2021 om 14:22
3xscheepsrecht schreef op 03-10-2021 om 13:43:
Ja je hoopt bijna op een uitbraak in zo'n toko zodat ze ervaren waar ze verantwoordelijk voor zijn.
jij gaat uit van sick until proven healthy. De meeste nadenkende mensen gaan uit van thuisblijven met klachten.
85% van de bevolking is gevaccineerd (en in jouw ogen dus veilig. De overige 15% zit a) niet allemaal in diezelfde gelegenheid, is b) voor een deel getest, c) niet per definitie ziek want ongevaccineerd.
Het is gewoon ziek om te constateren dat mensen zodanig bewerkt zijn dat ze ongevaccineerden standaard als gevaar zien. En al helemaal als ze niet getest zijn.
Los daarvan vind ik hopen op een uitbraak ook nogal ziek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.