Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Moesten jullie QR code laten zien?

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Meerdere mensen in mijn woonplaats hebben bij meerdere locaties geluncht vandaag om te kijken hoe ze omgaan met de QR code en wat schetst mijn verbazing: Maar 1 zaak vroeg ernaar! 

Dat brengt mij op de vraag: Zijn jullie al ergens geweest waar de QR code verplicht is? En vroegen ze hier ook om? 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

27-09-2021 om 18:50

Chapelle schreef op 27-09-2021 om 18:46:

ik vind het zo sneu, mijn ouders hebben helemaal geen smart phone, ze zijn ook helemaal niet zo handig met de computer, du of een QR code printen ze zou lukken is ook nog maar de vraag.

Dan kun jij dat toch voor ze doen? Ik heb dat ook gedaan voor mijn ouders. 

Chapelle schreef op 27-09-2021 om 18:46:

ik vind het zo sneu, mijn ouders hebben helemaal geen smart phone, ze zijn ook helemaal niet zo handig met de computer, du of een QR code printen ze zou lukken is ook nog maar de vraag.

Ze hebben jou toch? Jij bent toch wel handig? En anders kun je wellicht voor ze bellen, voor een papieren code die opgestuurd wordt. Mijn ouders is het uiteindelijk zelf gelukt (de gemeente had in de plaatselijke krant een hele duidelijk uitleg geplaatst, bij een oom en tante heeft 1 van de kinderen geregeld dat de codes opgestuurd werden).

Ik vind het sneu voor mensen die niemand hebben, of niemand durven vragen. Want mensen die de code nodig hebben zijn wel mensen die nog ergens komen, die dus ook contacten hebben die ze om hulp kunnen vragen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6159327/meerdere-steden-ruilen-coronapas-in-voor-polsbandje-om-makkelijke-controle.html

Sommige steden hebben het echt goed geregeld. Bijvoorbeeld Alkmaar.

In Alkmaar staat één centraal checkpoint in het Waaggebouw. Daar is
een geldige QR-code een watervaste stempel of een bandje waard, wat voor de ondernemers makkelijker en sneller te controleren is dan de codes, meldt NH Nieuws. Op dezelfde locatie is ook een sneltestlocatie, zodat degenen zonder  vaccinatie of bewijs van herstel binnen een kwartier een geldige QR-code kunnen krijgen.

Ik heb ook kleinere café's met weinig personeel gezien met een bord met daarop het verzoek om even langs de bar te lopen voor je gaat zitten om je qr-code te laten checken. Mijn indruk was dat dat ook prima werkt.

Wellicht zou je ook nog op zo'n centrale locatie als in Alkmaar vaccins kunnen aanbieden, zodat die eerste prik er dan gelijk inzit (+ een afspraak voor de tweede natuurlijk).

Ik denk dat juist in deze fase de checks heel nuttig zijn. Want dat betekent dat voor de groep die relatief veilig is (zowel qua ziek worden maar vooral wat betreft besmettelijk zijn) er weer veel meer mogelijk is, maar er nog steeds wat veiligheid ingebouwd is om niet te veel risico tegelijk te nemen. 
Ik hoop dat het aantal besmettingen stabiel blijft/ blijft dalen en die code voor steeds minder dingen nodig gaat zijn, zo snel mogelijk verdwijnt. 
Maar ik vermoed dat er nog wel wat golfjes gaan komen, de komende tijd met het begin van het griepseizoen. Hopelijk gaat het mee vallen...

Daglichtlamp schreef op 27-09-2021 om 18:55:

https://www.nu.nl/coronavirus/6159327/meerdere-steden-ruilen-coronapas-in-voor-polsbandje-om-makkelijke-controle.html

Sommige steden hebben het echt goed geregeld. Bijvoorbeeld Alkmaar.

In Alkmaar staat één centraal checkpoint in het Waaggebouw. Daar is
een geldige QR-code een watervaste stempel of een bandje waard, wat voor de ondernemers makkelijker en sneller te controleren is dan de codes, meldt NH Nieuws. Op dezelfde locatie is ook een sneltestlocatie, zodat degenen zonder vaccinatie of bewijs van herstel binnen een kwartier een geldige QR-code kunnen krijgen.

Ik heb ook kleinere café's met weinig personeel gezien met een bord met daarop het verzoek om even langs de bar te lopen voor je gaat zitten om je qr-code te laten checken. Mijn indruk was dat dat ook prima werkt.

Wellicht zou je ook nog op zo'n centrale locatie als in Alkmaar vaccins kunnen aanbieden, zodat die eerste prik er dan gelijk inzit (+ een afspraak voor de tweede natuurlijk).

Slim en goed georganiseerd

EHR

EHR

27-09-2021 om 20:06

iedereen hier de laatste tweet van de Jonge al gelezen? Volgende complottheorie bevestigd. 
Succes met je booster hè! Proost. 

EHR schreef op 27-09-2021 om 20:06:

iedereen hier de laatste tweet van de Jonge al gelezen? Volgende complottheorie bevestigd.

Ik weet niet wat de Jonge over boosters schrijft, ik heb geen Twitter. Maar dat er waarschijnlijk boosters komen en nodig zijn om je groene vinkje te houden (denk dat t daar over gaat) is toch helemaal geen complottheorie? Dat wordt al tijden als reëele mogelijkheid gezien.

Dat kinderen stiekem gevaccineerd worden op de basisschool, dat er een chip in het vaccin zit, dat alle gevaccineerden binnen 5 dagen/3 maanden/10 jaar dood neervallen, dat corona niet bestaat en een groot spel is van de elite, bestaande uit pizzalievende babybloeddrinkende hagedissen... dat zijn complottheorieën. 

Drietje schreef op 27-09-2021 om 18:50:

[..]

Dan kun jij dat toch voor ze doen? Ik heb dat ook gedaan voor mijn ouders.

Helaas woon ik zelf niet meer in Nederland, en kan ik dus maar minimaal helpen. Mocht ikzelf in Nederland komen word het voor mezelf ook nog een heel gedoe om die code te krijgen. Heb geen reisplannen dus het is op het moment geen probleem. 

Je bedoelt die tweet over kletskassa's? Kun je me uitleggen welke complottheorie daar nou weer bij hoort?

Daglichtlamp schreef op 27-09-2021 om 17:16:

[..]

Tja in de zorg hebben ze vorig jaar en in 2020 wel een coronabonus gehad. Loonsverhogingen waren er ook in de CAO's.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5177362/zorgpersoneel-salarissen-structurele-verhoging-oppositie-tweede-kamer

Een bonus gaat niet voor extra personeel zorgen en zorgt er niet voor dat mensen niet afhaken. Als je geen personeel kunt krijgen voor de zorg, of waar dan ook, zul je meer moeten gaan betalen en moet je voor betere arbeidsvoorwaarden zorgen. Zo simpel is het. Het kabinet heeft in eerste instantie geweigerd de motie van de kamer uit te voeren, schandalig. Nu zal het er wel komen, ze zullen wel moeten. 

Mooie brief van Mona Keijzer. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen

https://mobile.twitter.com/monakeijzer/status/1442424852455985156

EHR schreef op 27-09-2021 om 20:06:

Ik ben bij drie tentjes geweest: 1 voor lunch en twee keer wat drinken. In Utrecht en Haarlem en bij alle drie gecontroleerd.

LydiaDietz schreef op 27-09-2021 om 20:16:

[..]

Ik weet niet wat de Jonge over boosters schrijft, ik heb geen Twitter. Maar dat er waarschijnlijk boosters komen en nodig zijn om je groene vinkje te houden (denk dat t daar over gaat) is toch helemaal geen complottheorie? Dat wordt al tijden als reëele mogelijkheid gezien.

Dat kinderen stiekem gevaccineerd worden op de basisschool, dat er een chip in het vaccin zit, dat alle gevaccineerden binnen 5 dagen/3 maanden/10 jaar dood neervallen, dat corona niet bestaat en een groot spel is van de elite, bestaande uit pizzalievende babybloeddrinkende hagedissen... dat zijn complottheorieën.

Ook zonder twitter kun je de tweets van Hugo de Jonge lezen. Hij schrijft recent in elk geval niets over boosters.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

27-09-2021 om 21:37 Topicstarter

April2021 schreef op 27-09-2021 om 21:33:

Ik ben bij drie tentjes geweest: 1 voor lunch en twee keer wat drinken. In Utrecht en Haarlem en bij alle drie gecontroleerd.

Goed om te horen!

Chapelle schreef op 27-09-2021 om 20:24:

[..]

Helaas woon ik zelf niet meer in Nederland, en kan ik dus maar minimaal helpen. Mocht ikzelf in Nederland komen word het voor mezelf ook nog een heel gedoe om die code te krijgen. Heb geen reisplannen dus het is op het moment geen probleem.

Dan kun je wellicht wel dat telefoontje plegen voor je ouders. Voor jezelf: Je woont buiten de EU? Anders kun je gewoon de internationale code gebruiken. Woon je buiten de EU dan moet je langs Utrecht om daar je buitenlandse bewijs om te laten zetten in een Nederlandse registratie. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/vaccinatiebewijs/gevaccineerd-in-het-buitenland

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.