Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
Borrelhap
05-08-2021 om 14:10
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 14:06:
Ik reageerde net trouwens een tikje geirriteerd in het restklachten topic op Viva. Iemand kwam met de geweldige tip om contact op te nemen met de huisarts. Alsof we dat niet allang hebben gehad en alsof die zoveel kan.
Haha ik las het ja. En terecht. Joh dat was het eerste wat ik heb gedaan...
Hier niet geweldig. Daarom ook een tijd radiostilte. Had de energie niet op de posten of te lezen.
Bij jou gaat het ook grillig of niet?
Lollypopje
05-08-2021 om 14:19
Borrelhap schreef op 05-08-2021 om 14:10:
[..]
Haha ik las het ja. En terecht. Joh dat was het eerste wat ik heb gedaan...
Hier niet geweldig. Daarom ook een tijd radiostilte. Had de energie niet op de posten of te lezen.
Bij jou gaat het ook grillig of niet?
Nou dat, na 1,5 maand al.
Ja, behoorlijk grillig. Juni een zware terugval gehad en sindsdien echt aan het tobben. Ik denk dat ik nu eindelijk door heb hoe ik mijn lichaam moet lezen. Dus hopelijk kan ik straks weer in kleine stapjes vooruit.
Hoop dat het met jou snel beter gaat.
Hobbelster
05-08-2021 om 17:23
hi Borrelhap
Balen dat t zo grillig verloopt ook bij jou.
waar heb jij momenteel t meeste last van?
Lollypopje veel plezier dit weekend! Vriendinnen zien kan echt veel energie geven (en tegelijkertijd ook weer energie kosten, maar dat is niet erg).
Hobbelster
05-08-2021 om 17:24
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 14:06:
Ik reageerde net trouwens een tikje geirriteerd in het restklachten topic op Viva. Iemand kwam met de geweldige tip om contact op te nemen met de huisarts. Alsof we dat niet allang hebben gehad en alsof die zoveel kan.
Nou ja daar zou ik ook wel een beetje geïrriteerd door raken schat ik zo
Ik ga eens kijken op Viva. Kom er niet veel meer.
Sun.lover
05-08-2021 om 18:09
Ik heb deze week nog vakantie en ga volgende week weer werken. In overleg met de ergo 2 x 2,5 uur en als dat goed gaat de week erop 2 x 3 uur.
Ik werd gevraagd om in plaats van op de afdeling te werken een plan voor CZO-erkenning voor practitioners te schrijven. Maar dat ga ik niet doen. Ik wil eerst mijn werk als IC-verpleegkundige weer opbouwen en pas daarna weer de taken op me te nemen die ik ernaast deed. Ik heb dat ook met de ergo overlegd.
Vandaag ben ik bij een osteopaat geweest. Ik had het vermoeden dat er het een en ander vast zat en dat was ook zo. Maar er zat veel meer vast dan ik dacht, en vooral aan 1 kant. Dus dat gaat ook wel verder helpen. Ook heeft ze het middenrif losgemaakt.
Dus hier eigenlijk best goede berichten.
Lollypopje
05-08-2021 om 19:04
Herkenbaar dat vaste lijf. Ik heb vanmiddag een Thaise massage gehad en echt alles zat vast en elke spier die ze aanraakte was hard of deed pijn.
Ik heb altijd wel een stijf lijf, maar dit is echt extreem.
Sun.lover
05-08-2021 om 20:32
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 19:04:
Herkenbaar dat vaste lijf. Ik heb vanmiddag een Thaise massage gehad en echt alles zat vast en elke spier die ze aanraakte was hard of deed pijn.
Ik heb altijd wel een stijf lijf, maar dit is echt extreem.
Raar he? Zelfs mijn enkels zaten vast.
Lollypopje
05-08-2021 om 20:37
Sun.lover schreef op 05-08-2021 om 20:32:
[..]
Raar he? Zelfs mijn enkels zaten vast.
Mijn rug was geen verrassing, maar dat ik zelfs zat te piepen toen ze op kuiten drukte. Zo stijf.
Echt bizar.
Dus even kijken of ik volgende week weer kan. Ik hou toch geld over nu mijn vakantie niet doorgaat
Borrelhap
05-08-2021 om 21:26
Haha ik ben toevallig ook pas geleden naar de masseuse geweest. Die was gewoon verbaasd dat het haar maar niet lukte om mijn rug los te maken. 😅
Lollypopje fijn dat je langzaam je lichaam beter kan lezen. Dat lijkt me zo'n voordeel.
Hey Hobbelster Ik heb voornamelijk weer ontzettend moe, snel buiten adem, geen fut en cognitief ben ik gewoon 90+
Hoe gaat het met jou?
Lollypopje
05-08-2021 om 21:38
@Borrelhap Van mijn onderrug ben ik dat gewend. Daar heb ik alleen hoop voor als die drie keer in de week met grof geschud onderhanden wordt genomen
Maar nu is het gewoon alles.
Het viel me laatst ook op dat ik veel last had van gevoelige tanden. Toen ging ik er op letten en ik heb daar dus momenteel veel spanning rond mijn mond. Waardoor het dus eigenlijk niet gek is
Lollypopje
05-08-2021 om 21:39
Mijn lichaam lezen kon ik voor mijn terugval heel goed. Toen gaf hij de signalen die ik gewend ben. Maar na mijn terugvalnwaren opeens een deel van d signalen veranderd en voordat je dat dan doorhebt.
Sun.lover
05-08-2021 om 22:04
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 21:38:
@Borrelhap Van mijn onderrug ben ik dat gewend. Daar heb ik alleen hoop voor als die drie keer in de week met grof geschud onderhanden wordt genomen
Maar nu is het gewoon alles.
Het viel me laatst ook op dat ik veel last had van gevoelige tanden. Toen ging ik er op letten en ik heb daar dus momenteel veel spanning rond mijn mond. Waardoor het dus eigenlijk niet gek is
Ik denk dat ook je tandvlees een flinke klap krijgt door Corona.
Ik had voor Corona een meting door de mondhygiëniste waar alles normaal was, en kort geleden was het dramatisch en heb ik laserbehandelingen nodig.
Lollypopje
05-08-2021 om 22:08
Sun.lover schreef op 05-08-2021 om 22:04:
[..]
Ik had voor Corona een meting door de mondhygiëniste waar alles normaal was, en kort geleden was het dramatisch en heb ik laserbehandelingen nodig.
Heftig.
Ik moet eigenlijk al ruim 2 jaar naar de tandarts, maar die zit hier niet bepaapd om de hoek.
Ik moest toen corona uitbrak. Toen ik me er weer prettig bij voelde te gaan kreeg ik long covid. En zelfs als iemand mij zou willen rijden is het 45 min heen en terug. Dat is me nu echt nog te veel.
Borrelhap
06-08-2021 om 00:58
Sun.lover schreef op 05-08-2021 om 22:04:
[..]
Wat heftig zeg!
Maar inderdaad dat idee heb ik ook. Normaal nergens last van, maar toen ik na mijn corona besmetting weer ging voor een controle vroeg de mondhygiëniste of ik kortgeleden ziek was geweest, omdat ze zag dat mijn tandvlees erg geïrriteerd en teruggetrokken was.
Mijn hele lichaam heeft sowieso een flinke optater gehad, want had ook gelijk overal eczeem.
Borrelhap
06-08-2021 om 00:59
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 21:39:
Mijn lichaam lezen kon ik voor mijn terugval heel goed. Toen gaf hij de signalen die ik gewend ben. Maar na mijn terugvalnwaren opeens een deel van d signalen veranderd en voordat je dat dan doorhebt.
Snap ik. Ik ben sowieso heel slecht in het lezen van mijn lichaam. Vind het altijd knap dat mensen dat wel kunnen.