Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Zelf kleding maken

Perzikboom schreef op 30-07-2021 om 10:45:

Ik dacht dat het de tassen-equivalent van de ziekenfondsbril was. Dat idee is nooit helemaal uit mijn hoofd verdwenen.

psssst de online shop van de Lidl heeft weer paspoppen. Misschien is dat voor sommigen van jullie ook interessant.

Merel7

Merel7

31-07-2021 om 16:51 Topicstarter

Perzikboom schreef op 31-07-2021 om 15:48:

psssst de online shop van de Lidl heeft weer paspoppen. Misschien is dat voor sommigen van jullie ook interessant.

Ergens lijkt het me wel wat, maar vind het zo’n sta in de weg.

Gebruik jij een paspop?

Merel7 schreef op 31-07-2021 om 16:51:

[..]

Ergens lijkt het me wel wat, maar vind het zo’n sta in de weg.

Gebruik jij een paspop?

Nog niet maar ik heb er net eentje besteld. Het is naar verwachting inderdaad best een sta in de weg maar ik heb mij voorgenomen om eens wat kratten stof weg te werken die ook in de weg staan zodat de paspop daar kan komen te staan voor kratten stof heb ik in principe een stellingkast, maar die zit vol met andere stof. Het is een beetje een luxeprobleem.

Merel7

Merel7

31-07-2021 om 18:15 Topicstarter

Herkenbaar, al die stapels stofjes in de kast😀
Gisteren in Maastricht heb ik me ingehouden en niets gekocht. Er waren ook een aantal kramen op vakantie.

de paspop is binnen. Eigenlijk vind ik het best wel tegenvallen hoe goed de paspop aan te passen is aan mijn eigen maten. Mijn schouders en taille zijn breder dan de pop ooit in te stellen is bij juiste borst en heup verhoudingen.
Ik ga nog even bedenken of de pop niet gewoon terug moet. Helaas zijn duurdere modellen niet heel veel beter in te stellen.

ooh dat is jammer perzikboom. Als je er niks aan hebt dan zou ik hem terugdoen. Zo'n paspop is niet goedkoop. Misschien eens online kijken of op Facebook vragen of mensen tips hebben voor paspoppen die wat beter in te stellen zijn, of dat ze het op een andere manier "oplossen".

volgens mij heb ik nogal onconventionele verhoudingen, wat de reden is dat ik überhaupt ooit met kleding maken begonnen ben (confectie past voor geen meter). In grote lijnen klopt de paspop wel maar ik moet geen jurkje gaan draperen op de pop, dan pas ik er uiteindelijk niet in bij de schouders en de taille. Misschien ben ik überhaupt niet het type voor gedrapeerde jurkjes. Dit werkt nog altijd beter dan het kledingstuk zelf aantrekken en aan mijn vriend vertellen wat hij moet afspeelden of tekenen of het kledingstuk bij puberzoon aantrekken om het zelf af te kunnen tekenen.

Merel7

Merel7

05-08-2021 om 14:17 Topicstarter

Perzikboom schreef op 05-08-2021 om 09:18:

volgens mij heb ik nogal onconventionele verhoudingen, wat de reden is dat ik überhaupt ooit met kleding maken begonnen ben (confectie past voor geen meter). In grote lijnen klopt de paspop wel maar ik moet geen jurkje gaan draperen op de pop, dan pas ik er uiteindelijk niet in bij de schouders en de taille. Misschien ben ik überhaupt niet het type voor gedrapeerde jurkjes. Dit werkt nog altijd beter dan het kledingstuk zelf aantrekken en aan mijn vriend vertellen wat hij moet afspeelden of tekenen of het kledingstuk bij puberzoon aantrekken om het zelf af te kunnen tekenen.

Zo gaat dat hier dus ook, man heeft er gelukkig wel kijk op. 
Maar dan nog is het vaak meerdere keren aan en uit trekken eer het goed zit. 
Vaak trek is het dan binnenstebuiten aan om af te spelden.

Ik zou die paspop terugsturen, want nu moet je nog steeds aanpassingen doen.

Waat kopen jullie stoffen? Ik zie dan in tijdschriften leuke kledingstukken en wil dan die stoffen aanschaffen, maar geen idee precies wat goede webshops zijn... Ook vind ik het lastig om op webshops te bestellen omdat je de kleuren niet goed kan zien. Kleurstalen bestellen is vaak wel een optie, maar is ook zo'n gedoe. Maar ja, wel fijn als de kleuren en stoffen goed bij elkaar passen. Hoe pakken jullie dit aan?

online bij Driessen, megastoffen, equilter, spandexworld oftextielstad. irl op het stoffen spektakel, stoffen beurs, de lapjesmarkt in Utrecht of gewoon op de plaatselijke markt

Aardbei_86 schreef op 05-08-2021 om 20:13:

Waat kopen jullie stoffen? Ik zie dan in tijdschriften leuke kledingstukken en wil dan die stoffen aanschaffen, maar geen idee precies wat goede webshops zijn... Ook vind ik het lastig om op webshops te bestellen omdat je de kleuren niet goed kan zien. Kleurstalen bestellen is vaak wel een optie, maar is ook zo'n gedoe. Maar ja, wel fijn als de kleuren en stoffen goed bij elkaar passen. Hoe pakken jullie dit aan?

Megastoffen. Heel goedkoop en toch goede kwaliteit. Ik bestel online. Meestal klopt de kleur. Helaas had ik de laatste keer blauw besteld maar ik vond hem meer paars dan blauw. Helaas. 

Of budgetstoffen. Ook heel leuke stoffen en niet duur. 

We hebben een kleine stoffenwinkel in de stad maar die is erg duur. Daar kom ik bijna nooit.

Merel7

Merel7

06-08-2021 om 07:21 Topicstarter

Voor corona ging ik een paar keer per jaar naar de lapjesmarkt op zaterdagochtend in Utrecht. Ook hield ik het stoffenspektakel altijd in de gaten.

Sinds Corona heb ik meerdere malen bij driessenstoffen.nl besteld. Zij hebben een goede service en de kleuren komen goed overeen met de foto. Wel is het zo dat de stof soms net iets anders is dan verwacht. Zo had ik en tricot met stretch in maar 1 richting en een badstof waar flink wat stretch in zat.

Online kopen is makkelijk, maar liever wil ik de stof eerst zien en voelen.

Ik vind de uni’s katoenen tricot, boordstof en sweatstof van driessenstoffen.nl een goede kwaliteit hebben. Ook het lockgaren dat ze er verkopen is goed. 
Als je Facebook hebt kan Evim Textiel ook een leuke optie zijn. Ze verkopen er allerlei stoffen en fournituren en panelen. Hun aanbod is meestal net wat anders dan je veelal ziet. Ik kom er met name voor leuke kaneelstoffen voor shirtjes of sweaters voor onze kinderen. 
Als je bio belangrijk vindt of de kwaliteit en print gewoon heel mooi vindt is studio Spatz ook erg tof. En stoffen-Hemmers net zo al verkoopt die niet alleen bio, maar heeft wel een flink en mooi assortiment. 

Stoffen en wol wil ik inderdaad kunnen voelen voordat ik het koop. 

Dit weekend ga ik op de breimachine het vest afmaken die ik al een tijdje op het apparaat heb hangen. Als je iedere keer twee naalden tussendoor breit schiet het niet echt op 
Daarna berg ik hem op en komt de naaimachine op tafel te staan. Ik had al een bloesje uitgeknipt klaar liggen, dus daar kan ik lekker mee verder. Verder heb ik nog stof liggen voor twee broeken en voor een aantal jurkjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.