Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Zelf kleding maken

Ik maak ook regelmatig een hele tijd niks hoor. 
Had nu even flinke zin en inspiratie voor een zomergaderobe voor dochter.

Wat leuk een challenge. Welke pagina is dat? 

PinkFlower schreef op 19-07-2021 om 12:25:

Ik maak ook regelmatig een hele tijd niks hoor.
Had nu even flinke zin en inspiratie voor een zomergaderobe voor dochter.

Wat leuk een challenge. Welke pagina is dat?

Amerikaa se groep: 52 weeks challenge

projecten geknipt of in mijn hoofd: waszak voor de dochter, etui voor een jarige, vlaggetjeslijn en vakantiejurk voor mezelf. We gaan over 2 weken op vakantie en dan wil ik dit wel genaaid hebben. 

ik ben nog met het shirtje voor mijn zoontje bezig. Ik durf nog niet zelf te naaien hahah. Bang dat het verkeerd gaat. Dus hier zal het per kledingstuk wel wat langzamer gaan.

Zo'n challenge klinkt wel leuk! Misschien wat voor mij als ik wat handiger ben.

Merel7 schreef op 19-07-2021 om 11:39:

jeetje, wat zijn jullie actief.
ik ga me bijna schamen met m'n hooguit 1 stuk per week en vaak een aantal weken niets.
Maarja, ik naai alleen voor mezelf en heb al een aantal ongedragen stukken in de kast hangen

Ik haal als ik echt mijn best doen misschien 1 per half jaar 

Hahaha, ik ook zoiets. In de zomer ook een stuk minder dan in de winter. Dan ben ik veel meer buiten te vinden

heeft iemand van jullie wel eens een tas gemaakt? Ik maakte vroeger wel tassen. Nu valt mijn kantoortas uit elkaar. Andere tassen die ik online vind zijn of heel duur, of niet mijn smaak of allebei. Ik overweeg om zelf maar een nieuwe te maken.

Perzikboom schreef op 20-07-2021 om 21:48:

heeft iemand van jullie wel eens een tas gemaakt? Ik maakte vroeger wel tassen. Nu valt mijn kantoortas uit elkaar. Andere tassen die ik online vind zijn of heel duur, of niet mijn smaak of allebei. Ik overweeg om zelf maar een nieuwe te maken.

Ik niet, maar ik koop mijn tassen bij de kringloop. 

dat is misschien ook nog wel een idee om eens te kijken.

Mijn eerste shirtje is af! Best goed gelukt vindt ik zelf. Ik ga nu een tweede maken zodat het idee van een shirtje en boordje maken en beetje blijft hangen. Jammer dat er geen foto's geplaatst kunnen worden (direct vanaf mobiel).

Perzikboom schreef op 20-07-2021 om 22:09:

dat is misschien ook nog wel een idee om eens te kijken.

Wat voor een tassen maakte je dan zelf?

Aardbei_86 schreef op 21-07-2021 om 23:50:

Mijn eerste shirtje is af! Best goed gelukt vindt ik zelf. Ik ga nu een tweede maken zodat het idee van een shirtje en boordje maken en beetje blijft hangen. Jammer dat er geen foto's geplaatst kunnen worden (direct vanaf mobiel).

Wat goed! En wat leuk dat je meteen door gaat.

Ik blijf een halsboord drama vinden. 

Merel7

Merel7

22-07-2021 om 05:51 Topicstarter

Aardbei_86 schreef op 21-07-2021 om 23:50:

Wat leuk dat je eerste shirt zo goed gelukt is. Dat zorgt ervoor dat je zin hebt om nog meer te gaan maken. 
Het is idd jammer dat we hier (zonder omwegen) geen foto’s kunnen plaatsen. Met foto’s kan je elkaar op ideeën brengen en het is natuurlijk gewoon leuk om te laten zien.

Merel7

Merel7

22-07-2021 om 05:57 Topicstarter

PinkFlower schreef op 22-07-2021 om 00:00:

[..]

Wat goed! En wat leuk dat je meteen door gaat.

Ik blijf een halsboord drama vinden.

Halsboord hoeft niet moeilijk te zijn. Op YouTube staan filmpjes waar het heel duidelijk wordt uitgelegd. 
Het belangrijkste is dat de strook stof voor de boord iets korter is dan de omtrek van de hals, zodat de boord niet gaat lubberen. 

Merel7 schreef op 22-07-2021 om 05:57:

[..]

Halsboord hoeft niet moeilijk te zijn. Op YouTube staan filmpjes waar het heel duidelijk wordt uitgelegd.
Het belangrijkste is dat de strook stof voor de boord iets korter is dan de omtrek van de hals, zodat de boord niet gaat lubberen.

Bij mij werkt 5-10% korter goed. Het is een beetje afhankelijk van hoe rekbaar de stof is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.