Beauty en fashion
Marty1984
10-09-2021 om 00:22
Maat 52 en een bruiloft
Help!
Mijn baas trouwt.
En heeft naast zijn hele familie, zijn hele vriendenkring, al zijn oude politieke vrienden uit vorige jobs ook 3 kwart van 't bedrijf uitgenodigd voor een plechtigheid + receptie.
En ik ... ik heb zin om ofwel te huilen, ofwel te bedanken voor 't feestje bij gebrek aan kleding. Tegelijk kan ik dat niet maken (na jaren eindelijk een baas die me ziet staan op de werkvloer).
Ik ben sowieso al een ramp qua kleding vinden.
Maar nu moet het ook nog "feestelijk" en "goed genoeg voor een stel politici" ook.
En wil ik er tegelijk ook niet teveel geld in steken, want het is "maar een receptie".
Ik ben 1m56, maat 52 en ik lijk op een dwerg qua figuur.
Normale kleding:
Zwarte broek met truitje of tuniek + Skechers.
Rokken pas ik gewoon niet, een jurk gaat ook niet. Te klein, te dikke benen.
Prints vind ik afschuwelijk. Ik wil geen strikken op mijn buik, want dat is gewoon lelijk.
Geen te korte t-shirts want die lopen gewoon vast op mijn buik. Vestjes vind ik ook niks. Te klein voor en het vest hangt standaard ergens waar het niet moet hangen.
Ik zoek dus iets van "feestelijke tuniek" zonder teveel print.
In maat 52. Onder de 50 à 60 euro. En liefst nog zonder douane-gedoe als ik iets bestel, dus uit België of Nederland.
Maar die lijken onbestaand.
Al dagen aan 't zoeken op alle sites waar ik al jaren op zoek, maar wie weet is er hier iemand die een Eureka-moment heeft?
(Mijn favo-winkel is Paprika. Maar die hebben ook al niks geschikt op 't moment.
Dit vind ik qua stijl bijvoorbeeld prachtig, maar is een jurk - te lang dus - én te koud:
https://www.paprika-shopping.be/nl/p/kort%2C-effen-kanten-jurkje-6YR11140137.html#start=1 )
(Effe op 4 weken 20 kilo afvallen is geen optie. Naast dat het sowieso geen optie is door medicatie.)
Beterlaat2021!
10-09-2021 om 08:40
Waarom is die jurk te lang? Dan heb jij gewoon een wat langere jurk aan! Kan prima! Alle lengtes kunnen, behalve 30 cm boven de knie.
LittleQ
10-09-2021 om 09:33
Ik heb laatst een jurk gekocht bij Honneloeloe in Leiden. Ik heb zelf ook een grote maat en kon uit enorm veel jurken kiezen. Hun jurken gaan tot maat 60 ofzo dus ruime keus!
Ginevra
10-09-2021 om 09:34
Misschien is dit te tuttig voor je, maar ik heb ooit wel eens kleding van deze shop gehad en het valt vaak wel goed. Dingen zoals die uitlopende mouwen met split kunnen net een beetje extra geven. Bij die tweede moet je natuurlijk wel een andere kleur rok/broek om niet in het wit te zijn.
https://www.bader.nl/shop/product/party-tunika-35426-052
https://www.bader.nl/shop/product/tunika-35058-052
WickedCurlew89
10-09-2021 om 09:34
Zoiets? (Bon Prix)
Om het wat op te fleuren een knalkleur tasje erbij en is, als het nodig is, eenvoudig in te korten.
rionyriony
10-09-2021 om 09:44
Ik vind de jurk in de openingspost mooi. Ik zou dus maar wat gaan kou lijden voor die paar uurtjes.
Renmuis
10-09-2021 om 09:47
Beterlaat2021! schreef op 10-09-2021 om 08:40:
Waarom is die jurk te lang? Dan heb jij gewoon een wat langere jurk aan! Kan prima! Alle lengtes kunnen, behalve 30 cm boven de knie.
Als je klein van stuk bent is een jurk niet alleen langer, maar hangt de taille bijvoorbeeld ook op je heupen of krijg je allemaal rare plooien op je rug. Zeker als je wat steviger bent, is een jurk die goed aansluit op jouw figuur wel zo prettig.
rionyriony
10-09-2021 om 10:02
Voor die prijs zou ik hem gaan aanpassen. Mocht hij op bepaalde plekken te groot zijn dan pas je hem binnenstebuiten aan, neemt de zijlijnen in met veiligheidsspeldjes, keert hem om, past hem weer aan en zit hij dan goed dan hoef je die twee naden alleen maar (op machine of voor die ene keer op de hand), te stikken. Met de machine moet je er op letten dat de stof niet gaat rimpelen. Vooral goedkope machines hebben soms die neiging. Geen nood; dat kan je meestal voorkomen door op repen papier te stikken en dat papier er later af te scheuren.
Weedbee
10-09-2021 om 10:04
https://www.fashiola.be/dames/kleding/jurken/?mrk=ulla-popken
Ik ben ook klein (1.60) en heb maat 50. Heb laatst Ulla Popken ontdekt en ben helemaal lyrisch. Niet alleen mooie (en vooral betaalbare) lingerie, maar ook zowel leuke dagelijkse kleding (shirts, broeken, jurkjes en jawel .. een soort kaftans) als nette zakelijke of feestkleding. Bovenstaand linkje laat het een en ander aan opties zien, maar UP zelf heeft ook een hele mooie site. Hopelijk kom je ergens (waar dan ook) iets naar je zin tegen. Succes!
Duiveninhetnieuws
10-09-2021 om 10:12
rionyriony schreef op 10-09-2021 om 10:02:
Voor die prijs zou ik hem gaan aanpassen. Mocht hij op bepaalde plekken te groot zijn dan pas je hem binnenstebuiten aan, neemt de zijlijnen in met veiligheidsspeldjes, keert hem om, past hem weer aan en zit hij dan goed dan hoef je die twee naden alleen maar (op machine of voor die ene keer op de hand), te stikken. Met de machine moet je er op letten dat de stof niet gaat rimpelen. Vooral goedkope machines hebben soms die neiging. Geen nood; dat kan je meestal voorkomen door op repen papier te stikken en dat papier er later af te scheuren.
Daar zou ik niet aan beginnen. Als je er niet ervaren in bent krijg je dat nooit mooi.
Tippex
10-09-2021 om 10:14
Goede tips!
TO, ik hoop dat je jezelf iets moois gunt. En misschien een schoen of laarsje met een klein hakje?
RosaMontana
10-09-2021 om 10:19
Politici zijn ook gewoon mensen, maak je vooral niet druk om de andere gasten die komen en wat die eventueel van je vinden. Het is zo jammer dat je zo’n stress hebt van die bruiloft, je zou er gewoon van moeten kunnen genieten. Je wordt uitgenodigd omdat je gewaardeerd wordt om wie je bent, je mag dus gewoon als jezelf komen.
Naast alle suggesties zou je ook een zwarte legging met zwart tuniek kunnen aantrekken, en dan een mooie fleurige sjaal om doen, met een gouddraadje erin gestikt ofzo. Pumps of nagellak alleen als dat bij je past, anders voel je je daar natuurlijk super ongemakkelijk bij, en dat is juist niet de bedoeling. Dus ga als jezelf, met wat feestelijke assecoires en geniet van het feest en dat je gezien wordt!
rionyriony
10-09-2021 om 10:23
Duiveninhetnieuws schreef op 10-09-2021 om 10:12:
[..]
Daar zou ik niet aan beginnen. Als je er niet ervaren in bent krijg je dat nooit mooi.
Mijn oma zei altijd zoiets als: “kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt ernaast”.
redbulletje
10-09-2021 om 10:39
Ik zou gewoon die zwarte broek aantrekken met 'n nette tuniek er op.
Ga er maar vanuit dat de meeste mannen gewoon in jeans komen.
Dezyi
10-09-2021 om 10:47
Tweetje2021 schreef op 10-09-2021 om 05:50:
https://www.zizzi.nl/tops/mouwloze-tops/mouwloze-top-met-a-lijn-en-ronde-X95784A
Zoiets?
Dit vind ik een mooie top, vooral in het paars.
De jurk in de openingspost is ook leuk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.