Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Neweve schreef op 03-11-2022 om 15:11:

[..]

Mega ongesteld. Voordeel is dat ik meer bloed naar minder kramp/rugklachten heb dan voor mijn vorige zwangerschap.

@yvaine, ik herken het gevoel wel maar had het volgens mij pas later in de zwangerschap (denk 30 weken). Dochter lag in stuit dus drukte behoorlijk op alle dingen daarboven.

Ach wat balen! dikke knuffel voor jou

Hier dag 25 van de cyclus. Echt wat een mindfuck. Ik was vergeten wat voor hekel ik hieraan heb, die onzekerheid.

Ik voel vanalles. "Volle" borsten (en met mijn mini AA cupje is dat een heel gek gevoel). Maar ook onrustige buik, moe. Heel moe. 

Maarja. Dat kan ook komen doordat kleuter dochter heel draconisch is de afgelopen dagen. En ziek is geweest. Zucht. Nog maar even afwachten. 

Leefmee

Leefmee

03-11-2022 om 21:34 Topicstarter

Regendrup. schreef op 03-11-2022 om 20:54:

Hier dag 25 van de cyclus. Echt wat een mindfuck. Ik was vergeten wat voor hekel ik hieraan heb, die onzekerheid.

Ik voel vanalles. "Volle" borsten (en met mijn mini AA cupje is dat een heel gek gevoel). Maar ook onrustige buik, moe. Heel moe.

Maarja. Dat kan ook komen doordat kleuter dochter heel draconisch is de afgelopen dagen. En ziek is geweest. Zucht. Nog maar even afwachten.

Ja is zeker een onzekere fase waarin je niets anders kunt dan wachten brrr Dag 25, hoeveel dpo is dat?

Leefmee

Leefmee

03-11-2022 om 21:36 Topicstarter

Yvaine schreef op 03-11-2022 om 19:50:

Ik kijk het nog even tot aan morgen aan. Ik begreep laatst van de verloskundige dat je in deze weken ook al last kon hebben van harde buiken. En ik denk eigenlijk dat dat het is. Mijn buik voelt soms keihard aan. En het voelt gewoon wat vreemd allemaal. Ik heb niet echt buikpijn, ook geen bloedverlies. Ik ben drie dagen van kwart over 8 in de ochtend tot half 8 in de avond van huis geweest voor werk. Normaal heb ik daar geen problemen mee maar ik denk dat mijn lichaam mij nu echt keihard terugfluit.

Zou zeker kunnen hoor Yvaine, ik had bij mn eerste ook al snel harde buiken. Dat keiharde gevoel, dan trekken al je spieren samen, kan echt pijnlijk zijn. En als je zoveel doet op een dag, reageert je lichaam daar zeker op. 

Leefmee

Leefmee

03-11-2022 om 21:38 Topicstarter

Yvaine schreef op 03-11-2022 om 19:50:

Ik kijk het nog even tot aan morgen aan. Ik begreep laatst van de verloskundige dat je in deze weken ook al last kon hebben van harde buiken. En ik denk eigenlijk dat dat het is. Mijn buik voelt soms keihard aan. En het voelt gewoon wat vreemd allemaal. Ik heb niet echt buikpijn, ook geen bloedverlies. Ik ben drie dagen van kwart over 8 in de ochtend tot half 8 in de avond van huis geweest voor werk. Normaal heb ik daar geen problemen mee maar ik denk dat mijn lichaam mij nu echt keihard terugfluit.

Zou zeker kunnen hoor Yvaine, ik had bij mn eerste ook al snel harde buiken. Dat keiharde gevoel, dan trekken al je spieren samen, kan echt pijnlijk zijn. En als je zoveel doet op een dag, reageert je lichaam daar zeker op. 

afrodite05 schreef op 03-11-2022 om 10:18:

Lief dat je het vraagt, masatu. Ik heb inmiddels nog een extra medicijn om de misselijkheid de kop in te drukken. Overgeven is daardoor weer weg, maar nog steeds 24/7 misselijk. Heb nu ook zakjes met vezels gekregen tegen de obstipatie, nog zo'n gezellig kwaaltje. Over twee dagen moet ik weer een pauze nemen met dat ene medicijn, benieuwd hoe het weekend dan verloopt. Volgens mij had ik hier al iets geschreven over dat nu ongeveer (9w) de piek qua misselijkheid zou zijn, dus daar hoop ik maar op, dus dat het hierna beter wordt...

Dinsdag wel een mooie echo gehad, het beeld wordt steeds duidelijker. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar het is wel duidelijk een mensje in wording. Dus ook voor onze ouders worden de plaatjes duidelijker. Ik kan het alleen zelf nog steeds niet echt bevatten.

Overigens had ik even geleden al twee zwangerschapsbroeken gekocht, maar ik loop vooralsnog alleen in joggingbroeken. Je kan voor positiemode ook bij de Lidl kijken (online), maar dat zijn dan vooral skinny broeken. Hoewel daar ook positiejoggingbroeken staan, die wil ik misschien tzt gaan aanschaffen. Voor nu doen de gewone het nog prima.

Snap dat je t niet goed kunt bevatten. Als je het voelt bewegen, dan wordt het wat closer en kun je soort van contact maken/voelen. Zooo bijzonder. 

Leefmee

Leefmee

03-11-2022 om 21:40 Topicstarter

masatu schreef op 03-11-2022 om 09:55:

neweve, heb je al zekerheid inmiddels? Ben benieuwd!

Leefmee, volgens mij kan je geen besloten topic aanmaken. Zolang je niet al te herkenbare details schrijft lijkt het mij wel meevallen hoe herkenbaar je bent.

Aftodite, hoe gaat het met jou inmiddels? Ik hoop heel erg dat de ergste misselijkheid nu toch echt voorbij is..

Hier qua klachten redelijk stabiel (ochtendmisselijkheid, moe & soms draaierig, meestal als ik moet eten of te lang heb gezeten/gelegen). Wel zitten sommige hoogsluitende broeken nu te krap.... oeps, ik wist niet dat dit nu al een ding zou zijn. Binnenkort eens op zoek naar een zwangerschapsbroek of andere comfortabele broek. Of wellicht eens op marktplaats rondkijken.

Ja dat is ook zo. Ik zit ook op een ander forum waar het wel besloten is. Toch geeft dat een iets vrijer gevoel. Maar goed...t is hier ook gezellig dus k blijf zeker mee kletsen.   

Leefmee schreef op 03-11-2022 om 21:34:

[..]

Ja is zeker een onzekere fase waarin je niets anders kunt dan wachten brrr Dag 25, hoeveel dpo is dat?

Ik denk 10 dagen. Heb de eisprong denk ik gevoeld. Mja, je voelt zoveel als je het wilt 😂

Regendrup. schreef op 03-11-2022 om 20:54:

Vandaag heel veel buikpijn, pijnlijk gezwollen borsten. Vaag gevoel in maag. 

Morgen zou NOD zijn. Maar nogmaals, bij een regelmatige cyclus. En die heb ik nog nooit gehad. Dus ik wacht nog 2 a 3 dagen voordat ik ga testen. Zou nu natuurlijk wel kunnen testen al met zo'n vroege test maar ik ga proberen nog even af te wachten. 

Regendrup. schreef op 06-11-2022 om 17:04:

[..]

Morgen zou NOD zijn. Maar nogmaals, bij een regelmatige cyclus. En die heb ik nog nooit gehad. Dus ik wacht nog 2 a 3 dagen voordat ik ga testen. Zou nu natuurlijk wel kunnen testen al met zo'n vroege test maar ik ga proberen nog even af te wachten.

Spannend. Voor wat betreft testen zou ik de 2 voor 5 euro van Kruidvat gebruiken. Die zogenaamd extra vroeg testen zijn volgens mij niet gevoeliger en wel duurder. Maar goed beste inderdaad even wachten tot tenminste NOD. Anders krijg je dezelfde onzekerheid als bij mij. Vage streep en dan eerst geen opbouw..

Leefmee

Leefmee

06-11-2022 om 21:23 Topicstarter

Regendrup. schreef op 06-11-2022 om 17:04:

[..]

Heel spannend. Hoop het voor je dat t raak is. Knap dat je wacht. Of heb je geen testen in huis?  Ik wil het toch altijd wel vroeg weten, maar ik gebruik ook de temperatuur methode. Als ik dan een temp dip zie rond 10 dpo (wat nu dus ook het geval was) dan test ik twee dagen later. Anders test ik ook niet voor nod.

Leefmee schreef op 06-11-2022 om 21:23:

[..]

Heel spannend. Hoop het voor je dat t raak is. Knap dat je wacht. Of heb je geen testen in huis? Ik wil het toch altijd wel vroeg weten, maar ik gebruik ook de temperatuur methode. Als ik dan een temp dip zie rond 10 dpo (wat nu dus ook het geval was) dan test ik twee dagen later. Anders test ik ook niet voor nod.

Het is ook lastig hoor. Maar ik denk ook gewoon dat ik niet meer weet hoe die week voor de menstruatie voelt. Is natuurlijk ook alweer zo lang geleden. 

Kan het me ook gewoon niet vóórstellen dat het de eerste ronde al raak is. 

Helaas, vanochtend toch menstruatie begonnen.

Wat wel goed nieuws is: cyclus van 29 dagen   

Helaas, volgende ronde beter!

Hier dit weekend het nieuws aan beide ouders & broer verteld, erg leuk!
Verder qua klachten redelijk stabiel, nog steeds moe, 's ochtends misselijk en af en toe draaierig. Hopelijk gaat dat binnenkort weer eens wat beter, zou wel fijn zijn om weet iets te kunnen doen (alhoewel ik natuurljk alsnog mazzel heb!). Gister was wel een waardeloze dag want ik had een intensieve training dus ik moest daadwerkelijk vroeg opstaan, dat ging allemaal niet zo soepel en ook 's avonds kapotmoe. Vandaag maar even extra rustig aan. 

Verder net de Kinder-app geïnstalleerd, een soort Tinder met je partner voor babynamen. Leuk om over na te denken!

@masatu, wat een ontzettend leuke tip die app!

@regendrup wat jammer. Ik hoop dat je komende cyclus weer zo is en dat het dan raak mag zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.