Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
Leefmee
30-10-2022 om 08:01
Hoi dames, er is een oploop in mijn testen. En voel het ook aan mn lichaam. Dinsdag test ik nog een keer, doe dat om de dag. En als t dan nog steeds oploopt ga ik een afspraak maken bij de vlk.
Goed weekend gewenst nog iedereen.
Jillz
30-10-2022 om 09:45
Leefmee schreef op 30-10-2022 om 08:01:
Hoi dames, er is een oploop in mijn testen. En voel het ook aan mn lichaam. Dinsdag test ik nog een keer, doe dat om de dag. En als t dan nog steeds oploopt ga ik een afspraak maken bij de vlk.
Gefeliciteerd!
Regendrup.
30-10-2022 om 10:23
Afgelopen week toch besloten ervoor te gaan. Als m'n cyclus normaal is, dan hebben we onbeschermde sex gehad tijdens/vlak na mijn ovulatie. Ik heb die denk ik ook echt gevoeld.
Nu ben ik sinds vanochtend misselijk, dat kan toch niet😂
Neweve
30-10-2022 om 10:39
Spannend regenboogje, maar je zit dus minder dan een week na je ovulatie? Dat zou ook wel vroeg zijn voor symptomen.
Hier lage rugpijn (dag 27), meestal een teken dat ik binnen een dagdeel ongesteld word (ochtend pijn betekend avond/na ze het ongesteld en dan zakt de pijn ook gelijk weg). Gek genoeg is het wel veel minder dan normaal, beetje zeurend waar ik normaal echt gelijk een paracetamol neem. We gaan het zien.
masatu
30-10-2022 om 11:45
Gefeliciteerd leefmee! En rustig afwachten maar neweve & regenboog.
Hier is het doordeweeks eigenlijk best oke gegaan (vooral moe en wat later beginnen, maar niet heel erg misselijk), maar dit weekend is wel weer een ander verhaal. Net alsof ik door werkverplichtingen mij door de week heen sleep en dan op zaterdag instort. Gisteren draaierig, moe, futloos en helemaal niets gedaan behalve op de bank hangen. Vanmorgen vroeg werd ik om half 5 wakker (dat word ik normaal nooit..) omdat ik moest plassen, en daarna werd ik heel misselijk en kon ik ook niet meer slapen eigenlijk. Inmiddels gaat het wel weer oke lijkt het, beter dan gisteren in elk geval.
Morgen voor het eerst naar de verloskundige voor de 8-weken echo! Ik ben heel erg benieuwd, hopelijk is alles goed. Dat zou wel wat onzekerheid schelen in of alles wel goed gaat bij afnemende / wisselende klachten.
Leefmee
30-10-2022 om 15:43
masatu schreef op 30-10-2022 om 11:45:
Gefeliciteerd leefmee! En rustig afwachten maar neweve & regenboog.
Hier is het doordeweeks eigenlijk best oke gegaan (vooral moe en wat later beginnen, maar niet heel erg misselijk), maar dit weekend is wel weer een ander verhaal. Net alsof ik door werkverplichtingen mij door de week heen sleep en dan op zaterdag instort. Gisteren draaierig, moe, futloos en helemaal niets gedaan behalve op de bank hangen. Vanmorgen vroeg werd ik om half 5 wakker (dat word ik normaal nooit..) omdat ik moest plassen, en daarna werd ik heel misselijk en kon ik ook niet meer slapen eigenlijk. Inmiddels gaat het wel weer oke lijkt het, beter dan gisteren in elk geval.
Morgen voor het eerst naar de verloskundige voor de 8-weken echo! Ik ben heel erg benieuwd, hopelijk is alles goed. Dat zou wel wat onzekerheid schelen in of alles wel goed gaat bij afnemende / wisselende klachten.
Wat leuk en spannend. Denk zeker dat het rust zal geven Heel veel plezier gewenst morgen.
Leefmee
30-10-2022 om 15:44
Regendrup. schreef op 30-10-2022 om 10:23:
Afgelopen week toch besloten ervoor te gaan. Als m'n cyclus normaal is, dan hebben we onbeschermde sex gehad tijdens/vlak na mijn ovulatie. Ik heb die denk ik ook echt gevoeld.
Nu ben ik sinds vanochtend misselijk, dat kan toch niet😂
Je kunt misselijk zijn van hormoonwisseling. Na innesteling kun je misselijk worden van het zwangerschapshormoon (HCG) Benieuwd spannend hoor.
Leefmee
30-10-2022 om 15:45
Neweve schreef op 30-10-2022 om 10:39:
Spannend regenboogje, maar je zit dus minder dan een week na je ovulatie? Dat zou ook wel vroeg zijn voor symptomen.
Hier lage rugpijn (dag 27), meestal een teken dat ik binnen een dagdeel ongesteld word (ochtend pijn betekend avond/na ze het ongesteld en dan zakt de pijn ook gelijk weg). Gek genoeg is het wel veel minder dan normaal, beetje zeurend waar ik normaal echt gelijk een paracetamol neem. We gaan het zien.
Spannend nog even dus.
Regendrup.
30-10-2022 om 19:15
Neweve schreef op 30-10-2022 om 10:39:
Vandaag zou een week na de eisprong zijn. Maar ik maak mezelf niet gek haha, ik zie het wel. Zou wel echt bizar zijn ook, als het zó snel lukt. Sta ik na de vorige keer eigenlijk helemaal niet bij stil, dat dat zou kunnen 😂
Regendrup.
30-10-2022 om 19:16
Leefmee schreef op 30-10-2022 om 15:44:
[..]
Je kunt misselijk zijn van hormoonwisseling. Na innesteling kun je misselijk worden van het zwangerschapshormoon (HCG) Benieuwd spannend hoor.
Hormoonwisseling klinkt aannemelijk. Vroeger veel last van gehad ook. Vandaag is een week na de (vermeend) gevoelde eisprong, zou dus ook wel heul vroeg zijn. Achja, we zien het wel!
Regendrup.
30-10-2022 om 19:17
Leefmee schreef op 30-10-2022 om 08:01:
wat fijn!!
Jillz
30-10-2022 om 20:28
Regendrup. schreef op 30-10-2022 om 19:15:
[..]
Vandaag zou een week na de eisprong zijn. Maar ik maak mezelf niet gek haha, ik zie het wel. Zou wel echt bizar zijn ook, als het zó snel lukt. Sta ik na de vorige keer eigenlijk helemaal niet bij stil, dat dat zou kunnen 😂
Wat kan je lichaam je dan ook aan het twijfelen brengen hè. Jij had ook hele wisselende cyclussen toch?
Bij mijn eerste had ik een dag na mijn vermoedelijke eisprong al zere en gevoelige borsten. Een week later voelde ik vlindertjes, ik dacht ook dat is veel te vroeg 7 dagen na ovulatie. Maar uiteindelijk toch een test gedaan die dag en dat was een knaller. Later bleek dat mijn eisprong waarschijnlijk een week eerder had plaatsgevonden en ik dus testte 14 dagen na de werkelijke eisprong.
Het enige dat je kan doen is geduld hebben. En ik hoop voor je dat het gewoon snel raak is.
Regendrup.
30-10-2022 om 20:31
Jillz schreef op 30-10-2022 om 20:28:
[..]
Wat kan je lichaam je dan ook aan het twijfelen brengen hè. Jij had ook hele wisselende cyclussen toch?
Bij mijn eerste had ik een dag na mijn vermoedelijke eisprong al zere en gevoelige borsten. Een week later voelde ik vlindertjes, ik dacht ook dat is veel te vroeg 7 dagen na ovulatie. Maar uiteindelijk toch een test gedaan die dag en dat was een knaller. Later bleek dat mijn eisprong waarschijnlijk een week eerder had plaatsgevonden en ik dus testte 14 dagen na de werkelijke eisprong.
Het enige dat je kan doen is geduld hebben. En ik hoop voor je dat het gewoon snel raak is.
Ja heel gek he!
Ik had voor de eerste zwangerschap cyclussen van 50/60 dagen. Dus het zou wel gek zijn als het nu echt heel regelmatig is. Maar je hebt gelijk, geduld is een schone zaak haha. Maar soms wel verwarrend allemaal, die stomme hormonen ook.
masatu
31-10-2022 om 13:41
De echo is geweest, alles ziet er goed uit Op basis van de lengte zou het nu 7w5d zijn, volgens eigen berekening 7w4d. Dus dat is helemaal in lijn (en net een mm anders klikken geeft natuurlijk alweer een ander resultaat). Hartje klopt & mooie embryo & dooierzakje. Heel fijn om te zien!
Neweve
31-10-2022 om 14:46
fijn matasu. Ga je het nu ook al mensen vertellen of wacht je daarmee tot 12 weken?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.