Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


Poezenmeisje schreef op 29-04-2024 om 09:39:

https://www.israelnieuws.nl/post/succes-ermee-een-column-van-simon-soesan-die-hard-aankomt-maar-klopt-als-een-bus?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR22k5ShFJ1F3CdoCw9Gbh8twq6F7e5XgrAVXgOuINGaCx_Ebk0WqlXagb8_aem_AafMaWFkCk5yYtRs7AlquM4MsxO1eOtiwb9rvifZkVZXHeTUUcllB-a6JgQeEclDlB9Jb21zKex9ADoWtco1rc4u

Maar ten derde is er werk in het enige land in de wereld dat werkt verstrekte aan deze werklozen: Israel. Een totaal van bijna 200.000 Palestijnen en Gazanen kwam dagelijks naar Israël om te werken. Nee, geen Arabisch land gaf ze werk. Ook de VN en de EU gaf ze geen werk. Wel gaven ze kritiek op Israël, dat niet alleen werk, maar ook elektriciteit, water, medicijnen, communicatie en voedsel verschaft – wat geen enkel ander land wilde doen.

Ja, klopt helemaal. 

Dat maakt het voor mij ook zo onbegrijpelijk. Voor Israël lijken compleet andere normen en standaarden te gelden dan voor andere landen. 

En intussen in Florida waar mensen mogen demonstreren, maar het overtreden van de regels wel degelijk consequenties heeft:

"Not a daycare" 

“This is not complicated: The University of Florida is not a daycare, and we do not treat protesters like children — they knew the rules, they broke the rules, and they’ll face the consequences. For many days, we have patiently told protesters — many of whom are outside agitators — that they were able to exercise their right to free speech and free assembly. And we also told them that clearly prohibited activities would result in a trespassing order from UPD (barring them from all university properties for three years) and an interim suspension from the university. For days UPD patiently and consistently reiterated the rules. Today, individuals who refused to comply were arrested after UPD gave multiple warnings and multiple opportunities to comply.”

UF spokesman Steve Orlando

https://www.clickorlando.com/news/local/2024/04/30/12-arrested-during-student-protests-at-2-florida-universities/

Frankrijk tolereert het ook niet:

French police drag students out from Sorbonne University.

The French students were trying to set up tents and create a “Liberated Zone” in the same fashion as students in the U.S.

It didn’t work in France

https://twitter.com/visegrad24/status/1784953104745583079?t=L3s1f-19Pb_CduBQstBxqg&s=19

Wat maakt nu eigenlijk dat er zo veel aandacht en ophef is voor de oorlog in Oekraine en Gaza? en dat die vreselijke oorlog in Soedan waar ook sterke aanwijzingen voor een genocide zijn amper besproken wordt ?
Mijn buurvrouw is van oorsprong Soedanees en ik hoor echt afschuwelijke dingen. 

No jews, no news...

En Oekraïne is niet zo ver weg als Soedan.

Poezenmeisje schreef op 04-05-2024 om 19:42:

No jews, no news...

En Oekraïne is niet zo ver weg als Soedan.

Ja oekraine is Europees grondgebied snap dat wel.

In Soedan gaat het over Arabische stammen die Afrikaanse stammen wegvagen. 

Halsema tijdens haar toespraak vanavond:
“Soms klinkt meningsverschil zo luid dat het ons mededogen overstemt. Laten wij een zacht gemoed hebben voor al die mensen die de wond van oorlog elke dag voelen. Laten we oog hebben voor iedereen die rouwt om alle kinderen die de wereld niet heeft kunnen redden.”

Daglichtlamp schreef op 04-05-2024 om 20:32:

Halsema tijdens haar toespraak vanavond:
“Soms klinkt meningsverschil zo luid dat het ons mededogen overstemt. Laten wij een zacht gemoed hebben voor al die mensen die de wond van oorlog elke dag voelen. Laten we oog hebben voor iedereen die rouwt om alle kinderen die de wereld niet heeft kunnen redden.”

Dit hoorde ik ook; mooi!

Poezenmeisje schreef op 04-05-2024 om 19:42:

No jews, no news...

En Oekraïne is niet zo ver weg als Soedan.

Niet helemaal waar natuurlijk. Worden er weer wat mensen weg gezet als antisemiet. 

Zoveel Joden zijn naar Israel gegaan na de tweede wereldoorlog vanuit Europa. Daar zijn wij medeverantwoordelijk voor want toen waren er niet zo veel Nederlanders zo heel moedig. Daarnaast steunen wij Israel behoorlijk (in mijn ogen op dit moment geheel onterecht). Hetzelfde geldt voor Oekraine, die leveren we wapens zodat ze Poetin van onze stoep kunnen weren.

Ik zou wel willen dat er meer aandacht was voor Jemen en Soedan en al die andere brandhaarden waar mensen afgeslacht worden.

groep-mannen-zoekt-confrontatie-met-pro-palestijnse-demonstranten-bij-uva.jpg



Een groep van ongeveer tien mannen heeft maandagavond de confrontatie gezocht met demonstranten van het pro-Palestijns protest op de Universiteit van Amsterdam (UvA). De mannen sloegen demonstranten en gooiden met fakkels en vuurwerk.
Groep mannen zoekt confrontatie met pro-Palestijnse demonstranten bij UvA | Binnenland | NU.nl

Waarom zie ik hier helemaal geen berichten over op de homepage van de NOS en dit nogal eenzijdige bericht op nu.nl terwijl er vreselijke beelden van de rellen voorbijkomen op X?

Waarschijnlijk had je gecrosspost met de NOS? Hun bericht is van 23:31 uur. Jouw bericht van 23:32 uur.

https://nos.nl/artikel/2519557-politie-beeindigt-demonstratie-pro-palestijnse-betogers-op-campus-uva

Poezenmeisje schreef op 07-05-2024 om 06:56:

Waarschijnlijk had je gecrosspost met de NOS? Hun bericht is van 23:31 uur. Jouw bericht van 23:32 uur.

https://nos.nl/artikel/2519557-politie-beeindigt-demonstratie-pro-palestijnse-betogers-op-campus-uva

Ja ik zie het. 

Vóór 21:00 uur circuleerden er al zorgwekkende videobeelden op X. Hier een video van 21:02 uur waarop te zien is dat mannen met hoofdbedekking anderen achterna gaan en slaan met lange stokken of planken: 

https://twitter.com/Esther_Voet/status/1787558672719090144?t=1jPze8Fh-9WFZFwl1nhzfQ&s=19

In het nu.nl bericht staat "Op beelden op sociale media is te zien dat sommigen van hen klappen krijgen." Ik denk dan aan een handgemeen, niet aan zoiets..

Malibu2 schreef op 07-05-2024 om 07:56:

[..]

Ja ik zie het.

Vóór 21:00 uur circuleerden er al zorgwekkende videobeelden op X. Hier een video van 21:02 uur waarop te zien is dat mannen met hoofdbedekking anderen achterna gaan en slaan met lange stokken of planken:

https://twitter.com/Esther_Voet/status/1787558672719090144?t=1jPze8Fh-9WFZFwl1nhzfQ&s=19

In het nu.nl bericht staat "Op beelden op sociale media is te zien dat sommigen van hen klappen krijgen." Ik denk dan aan een handgemeen, niet aan zoiets..

Ik ook niet maar op het tijdstip waarop ik het bericht plaatste was er nog niets te vinden op andere sites..... en ik heb geen twitter. Hoe dan ook, het is naar dat conflicten in andere landen hier ook "spelen"... 

Yumi schreef op 07-05-2024 om 08:26:

[..]

Ik ook niet maar op het tijdstip waarop ik het bericht plaatste was er nog niets te vinden op andere sites..... en ik heb geen twitter. Hoe dan ook, het is naar dat conflicten in andere landen hier ook "spelen"...

Eens. Ik betwijfel overigens heel sterk of de relschoppers wel studenten waren. Wat je in het buitenland zag, was dat een deel van de demonstranten van buitenaf kwam. En juist dat waren opvallend vaak de relschoppers die de demonstratie kaapten. De studenten lieten dat overigens gebeuren. 

(Ik merk dat ik in mijn woordkeuze moet opletten. Demonstratie -> demonstranten. Dan heb ik heel sterk de neiging om ook uit te gaan van protest -> protestanten, maar dat klopt niet helemaal  )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.