Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Jane Eyre van Charlotte Brontë uit. Moest even inkomen, maar eenmaal in het verhaal en schrijfstijl heb ik er enorm van genoten.

Na dit toch wat zware boek had ik zin in iets luchtigs:
Voor de lezers die houden van dark romance fantasy: A curse so dark and lonely (en deel 2 en 3 daarna) van Bridgid Kemmerer. Verwacht geen hoogstandje, maar ik vind het erg vermakelijk en een leuke vlotte schrijfstijl. Beetje zelfde genre en stijl als Sarah J Maas.

Lollypopje schreef op 05-05-2024 om 06:08:

[..]

Graag. Ik hou wel van dat soort Fantasy in de gewone wereldboeken.

De serie van Morrigan Crow. Het zijn jeugdboeken, maar zo fijn geschreven 

Magisterium serie. Zijn ook jeugdboeken, maar las ik in een periode met weinig headspace en dat was heel fijn. 

Scholomance serie. Zijn gewone pubers die naar een hele bijzondere school moeten. 

Fourth Wing serie van Rebecca Yarros. Draken en een universiteit, maar wel ook met romantiek en wat seks. 

Academia Vampyria schijnt ook heel leuk te zijn, maar die ken ik zelf niet. 


Lollypopje schreef op 05-05-2024 om 06:08:

[..]

Graag. Ik hou wel van dat soort Fantasy in de gewone wereldboeken.

Misschien is Het negende huis, van Leigh Bardugo dan ook iets voor je. Heb het zelf nog niet gelezen, dus do not kill the messenger

bedankt voor de tips 😊

kapow schreef op 30-04-2024 om 11:31:

Glazen troon uit. Niet heel spannend of een boek wat ik non-stop wil blijven lezen. Gezien ik in een drukke periode met m’n werk zit
komt dat me eigenlijk wel goed uit en ben ik doorgegaan in deel 2 (donkere troon ofzo).

En toen bleek De Donkere troon van Sarah J Maas wel een pageturner. Véél beter dan het eerste deel!

kapow schreef op 05-05-2024 om 20:59:

[..]

En toen bleek De Donkere troon van Sarah J Maas wel een pageturner. Véél beter dan het eerste deel!

Dit is haar eerste serie. Ze was pas 15/16 toen ze het eerste deel schreef. Naarmate de delen vorderen, vordert ook haar leeftijd en schrijfervaring. Ik vind elk deel van deze serie beter worden.

Ik heb De baai uit. Vind het wel een aanrader in dat genre.
Nu nog even kijken wat het volgende gaat worden.

Dolfje schreef op 05-05-2024 om 22:28:

Ik heb De baai uit. Vind het wel een aanrader in dat genre.
Nu nog even kijken wat het volgende gaat worden.

Ik vond die echt heel goed. Onheilspellend ook. Zou echt goed verfilmd kunnen worden. 

Mick87 schreef op 05-05-2024 om 22:42:

[..]

Ik vond die echt heel goed. Onheilspellend ook. Zou echt goed verfilmd kunnen worden.

Ja!

Mick87 schreef op 05-05-2024 om 22:42:

[..]

Ik vond die echt heel goed. Onheilspellend ook. Zou echt goed verfilmd kunnen worden.

Nou inderdaad, echt zo’n boek wat onder je huid zit

klaar met Oorlogsdochters.. ik baal stevig  😑

Lena55 schreef op 05-05-2024 om 22:18:

[..]

Dit is haar eerste serie. Ze was pas 15/16 toen ze het eerste deel schreef. Naarmate de delen vorderen, vordert ook haar leeftijd en schrijfervaring. Ik vind elk deel van deze serie beter worden.

Erg knap hoe ze het zo kan bedenken en uitwerken. Zit pas op 10% van deel III en nu al spannend. 

Ik lees nu De laatste die sterft, van Helen Fields. Spannend

De onzichtbaren van Frank Nellen. Ik moest er even inkomen, maar nu ben ik erdoor geboeid en wil het uitlezen.  

kapow schreef op 06-05-2024 om 12:25:

[..]

Erg knap hoe ze het zo kan bedenken en uitwerken. Zit pas op 10% van deel III en nu al spannend.

Ja he! Vind ik ook. De laatste delen vond ik zo spannend dat ik er lang tussen heb zitten. Ik kon het niet aan om ze achter elkaar te lezen 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.