Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Nou vrijdag gewogen en er zat na de vakantie 2 kilo bovenop de 4 die ik al teveel had na de laatste tijd. Vanmorgen was er weer 8 ons af. 85,2 nu dus. Op naar de 80... 
Nu dus weer ff goed koolhydraatarm  en veel groente en water en was van plan elke dag sinds we thuis zijn te gaan sporten maar ben buiten vrijdag niet geweest want heb een hele zware verkoudheid te pakken.
Morgen moet ik weer werken dus hoop wat fitter. Ga dadelijk wel even wandelen, dat heb ik zaterdag en zondag ook wel gedaan maar niet echt van harte met die kou 

Dolfje schreef op 04-12-2023 om 10:32:

Nou vrijdag gewogen en er zat na de vakantie 2 kilo bovenop de 4 die ik al teveel had na de laatste tijd. Vanmorgen was er weer 8 ons af. 85,2 nu dus. Op naar de 80...
Nu dus weer ff goed koolhydraatarm en veel groente en water en was van plan elke dag sinds we thuis zijn te gaan sporten maar ben buiten vrijdag niet geweest want heb een hele zware verkoudheid te pakken.
Morgen moet ik weer werken dus hoop wat fitter. Ga dadelijk wel even wandelen, dat heb ik zaterdag en zondag ook wel gedaan maar niet echt van harte met die kou

Zet hem op! Kleed je extra warm aan, dat scheelt.

alhambra schreef op 04-12-2023 om 11:03:

[..]

Zet hem op! Kleed je extra warm aan, dat scheelt.

Ja heb een T-shirt met lange mouwen onder mijn trui aan en heb pas een goede nieuwe winterjas gekocht en skisokken van man. Net even rondje buiten geweest, wel mooi met die sneeuw maar ik heb maar een klein rondje gelopen want ben een beetje benauwd door de verkoudheid. Tijd voor thee en een  saaie appel zo meteen. Op vakantie zo genoten van de verse ananas en meloen elke dag. Dat smaakt toch een stuk beter daar. En sowieso hè als je het  eten niet zelf hoeft klaar te maken, bedenken en opruimen is een verwennerij 

Ja, de prinsessenbehandeling is voorbij.

Ik ga straks een lunchwandeling maken. Rustig aan want wat spierpijn van het hardlopen gisteren. 

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie er interesse in om dit topic in 2024 voor te zetten?

alhambra schreef op 10-12-2023 om 21:26:

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie er interesse in om dit topic in 2024 voor te zetten?

Ik wel

Het gaat belabberd, ik ben mentaal moe door drukte op het werk en alle gezelligheden die georganiseerd worden. Het gevolg is dat ik in het weekend niets kan, of me er vooral niet toe kan zetten en ik dus vooral in mijn bed lig met de gordijnen dicht een beetje tv te kijken. 

Ja ik ook wel. Ben nog lang niet wat het moet zijn en de vakantie kilo's gaan ook maar heel langzaam naar beneden. En dan gaan we komend weekend ook nog weg met vrienden en dan is het kerst. 
Ik heb ook nog steeds last van de verkoudheid dus sporten komt er nu ook niet van.

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb het helaas een beetje laten versloffen de afgelopen weken maar ik ben gelukkig niet echt aangekomen. De focus er van af helpt ergens ook wel. Dan is het niet steeds een moetje maar ik moet wel oppassen dat ik de teugels niet teveel laat vieren.

Poeh, nou het is weer een rolercoaster hier. Maar eten gaat nog goed, (ik eet niet door de emoties), sporten gaat redelijk.  
En ik ga beginnen met fysio voor mijn schouder, dat is al een pluspunt.

Ik schommel wel met gewicht maar niet meer rond de 80 maar rond de 78, dus dat is ook wel goed. 

En hoe gaat het bij de anderen?

PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2024 om 11:14 Topicstarter

Nou mijn missie van vorig jaar is mislukt. Ik ben op hetzelfde gewicht geëindigd als ik begon. Ik was keurig op weg naar een kleine -5kg en toen werd mijn blessure weer fors erger. Heb toen de handdoek in de ring gegooid. Wel blij dat ik niet nog zwaarder ben geworden dit jaar, maar toch het een paar kilo eraf wel fijn geweest. 

Mijn blessure is niet over, maar ik ga het toch maar weer proberen dit jaar. Kijken wat wel lukt en proberen het beter vast te houden. 

Wat is jullie resultaat?

Mijn resultaat over vorig jaar is -6. Dus dat weer halen lijkt me geweldig. Richt me vooral op sport en gezonde voeding, niet op de getallen op de weegschaal.

Ik weeg 100 gram minder dan vorig jaar

We kunnen elkaar de hand schudden PhilDunphy.  Ik ging ook voor -5 maar ik weeg precies evenveel als vorig jaar.
Gelukkig ben ik niet aangekomen dit jaar en is het me wel gelukt om meer te bewegen. 

Mijn doelen voor komend jaar:
- 2 kilo blijvend afvallen
- iedere dag 30 minuten bewegen
- 1x per week intensiever bewegen
- na 21:00 niet meer eten.

Ik hoop dat deze doelen realistischer zijn en daardoor wel haalbaar.

Ik wens jullie een goed en gezond 2024!

-9,2 kg sinds vorig jaar.
Maar wel echt vet want mijn spiermassa is gelijk gebleven. 
Meer kracht en wat strakker in mijn vel.
Nog net boven een gezond bmi en nog 10 kg van mijn doel gewicht af.

Ik blijf hier nog even plakken.

Het jaar wel geëindigd met een goede flow naast een zeer ellendige situatie die veel stress geeft en die zeker nog wel een tijd zal blijven.

 Ik wilde in mijn vakantie elke dag naar de sportschool.  Mijn vakantie begon gisteren. Maar mij PT schreef op haar insta bij iets wat zij zelf wil veranderen: waarom wachten tot nieuw jaar, ik kan nu ook gewoon beginnen. En ik dacht: ze heeft gelijk, waarom niet.
Dus ben ik de dagen na kerst elke dag voor mijn werk en zaterdag en zondag gewoon heel vroeg naar de sportschool gegaan voor ruim een uur krachttraining en een half uur cardio. Na 5 dagen geef ik mezelf nu 1 rustdag en dan heb ik morgen weer een afspraak met PT. En dan hoop ik idd tot 11 januari elke dag naar de sportschool te gaan.
Verder wil ik ook weer meer op mijn voeding letten, dus mijn standaard nieuwjaarsdag ontbijt in de trein met oliebollen heb ik nu gewijzigd in magere yoghurt met mandarijn en muesli.

Kortom al goed begonnen vandaag, nu vasthouden.

PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2024 om 21:26 Topicstarter

@Ysenda en Citroentje: wauw, mooie resultaten zeg! Jullie mogen heel trots zijn op jezelf, want dat is nogal wat in een jaar tijd. Ik lees ook een mooie mentaliteit bij beide. Ga zo door! 

@Alhambra: mooie intenties, klinkt als haalbaar ook. Zeker je einddoel, het lijkt niet veel maar als je over een paar jaar tijd kan voorkomen dat je bijkomt, en zelfs een klein beetje afvalt, dan is dat natuurlijk ook al heel goed! Zet hem op!

Hier vandaag weer 'dag 1' beleefd. Netjes gekookt, gezond gegeten, bewust veel water gedronken etc. We gaan er weer voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.