Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik word echt verdrietig van de pesterijen van mijn buren. Ze zijn boos over iets wat drie jaar geleden gebeurd is (heeft te maken met mijn ziekte, waar ik uiteraard niks aan kan doen) en wat ze nog steeds even hoog zit als de dag van gisteren. Maar ze gaan zover dat ze net geen (letterlijk op een haar na) geen schade veroorzaken en nét niks strafbaars doen. Ik kan dus niets doen eraan. 

Ik ben vroeger gepest op school, dus het raakt me misschien daardoor nog wat extra. 

Ik snap je Alcedo. Maar probeer het los te laten. Juist als jij het je zo aantrekt , hebben zij weer " gewonnen ".  Ze veranderen  toch niet.

Wat naar voor je Alcedo. Sommige buren….😡
Is er geen buurtbemiddeling mogelijk? 
Heel lastig voor jullie. Sterkte 🙏

Fijne weken Lientje, loop nu niet TE hard van stapel en ga genieten!

Fleurette schreef op 05-05-2024 om 18:23:

Wat naar voor je Alcedo. Sommige buren….😡
Is er geen buurtbemiddeling mogelijk?
Heel lastig voor jullie. Sterkte 🙏

Dank je wel. Helaas staan ze nergens voor open. Ze hebben destijds verloren en daar kunnen ze slecht tegen. 

lientje69 schreef op 05-05-2024 om 17:57:

Ik snap je Alcedo. Maar probeer het los te laten. Juist als jij het je zo aantrekt , hebben zij weer " gewonnen ". Ze veranderen toch niet.

Over het algemeen kan ik het ook wel loslaten hoor, maar soms gaan ze een grens over.

Fleurette schreef op 05-05-2024 om 18:24:

Fijne weken Lientje, loop nu niet TE hard van stapel en ga genieten!

Ik wil de verbouwing  zo graag af hebben fleurette. Zijn echt de laatste  loodjes nu. Maar ik pak af en toe wel mijn rustmomenten  hoor. En morgen trek ik er weer een dagje op uit.  Vind het allemaal  erg spannend  de nieuwe baan straks. Loop me nu al druk te maken.   Zal vast wel goed komen maar ik ben zo'n gewoontedier. Vind verandering  erg lastig altijd.

lientje69 schreef op 05-05-2024 om 19:59:

[..]

Ik wil de verbouwing zo graag af hebben fleurette. Zijn echt de laatste loodjes nu. Maar ik pak af en toe wel mijn rustmomenten hoor. En morgen trek ik er weer een dagje op uit. Vind het allemaal erg spannend de nieuwe baan straks. Loop me nu al druk te maken. Zal vast wel goed komen maar ik ben zo'n gewoontedier. Vind verandering erg lastig altijd.

Maar het is toch ook gewoon spannend? Dat snapt iedereen, en jouw nieuwe collega's ook wel. 

Ambra schreef op 05-05-2024 om 20:57:

[..]

Maar het is toch ook gewoon spannend? Dat snapt iedereen, en jouw nieuwe collega's ook wel.

Ik hoop het Ambra.Het is ook zo'n andere tak van sport qua zorg , ik denk dan : zal ik het wel kunnen?  Maar gaat vast wel goed komen , een oud - collega  werkt er ook en die heeft het ook onder de knie gekregen. Dan kan ik het ook. Het is gewoon  mijn onzekerheid  en angst voor verandering  die me nu dwarszit.

Het dagje uit vandaag  was leuk en gezellig.   Ook erg leuk haar weer te zien. We zien elkaar  niet vaak , maar als we elkaar zien is het altijd gezellig, er vallen geen stiltes. Mooie foto's  gemaakt en lekker geluncht.  En een lekkere wandeling  door de tuinen als besluit. En, heel erg lief, ik kreeg een mooi boek van haar. Een historische  roman, gebaseerd op het leven van de barones van het kasteel. Geschreven  door een suppoost , die we toevalligerwijs ook gesproken  hebben daar. ( er later in de museumwinkel  pas achter komend dat zij een boek geschreven  heeft )
Helaas  besloot mijn lijf en hoofd op de terugweg naar huis raar te gaan doen. Ik kreeg veel pijn en werd duizelig. Gelukkig veilig thuis  gekomen en nu op de bank. Denk dat mijn lijf een beetje rust nodig heeft, het paard longeren doe ik morgen maar ipv vandaag. 

Fijn dat je een leuke dag gehad hebt Lina! En het is heel logisch dat een nieuwe baan spannend is. Maar het komt vast goed!

Nog twee weken en dan gaan we op reis. Ik ben behoorlijk gestresst maar ik weet dat dat vooral in mijn hoofd zit. Maar ik moet ook nog best veel regelen en doen voor die tijd. Man is ook heel druk dus die brengt ook niet echt rust in het huis helaas.

En ik vind het ook best spannend, de reis.

Gaat vast goed komen  Alcedo! Vaak heb je stress vooraf bij  een reis. Ik tenminste  wel. Hopelijk  kan je dat loslaten  op het moment  dat je daadwerkelijk  weg gaat.

Ik heb volgens mij alles wel geregeld inmiddels. Medicijnverklaring ligt als het goed is vanmiddag klaar. Ik heb al een lijst gemaakt met de hoeveelheden medicijnen die ik mee moet nemen. 
Dat geeft wel wat rust al. 

Alcedo schreef op 08-05-2024 om 10:44:

Ik heb volgens mij alles wel geregeld inmiddels. Medicijnverklaring ligt als het goed is vanmiddag klaar. Ik heb al een lijst gemaakt met de hoeveelheden medicijnen die ik mee moet nemen.
Dat geeft wel wat rust al.

Lijstjes maken  helpt mij ook altijd. En dan dingen afkrassen. Zó bevredigend. En het geeft rust en overzicht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.