Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


rionyriony schreef op 06-05-2024 om 07:37:

[..]

Ja zelfs al heb je een rooster op je afvoer die alleen dingetjes van 2 mm doorlaat dan verstopt hij nóg dus soms sta je echt voor een raadsel. Vooral in de zomer is een slechte afvoer vervelend. Dat gaat dan zo ruiken.


Hier precies hetzelfde.

En ik gooi ook nooit vet door de gootsteen.


Gelebloem schreef op 06-05-2024 om 10:15:

[..]

Dat is waardeloos zeg, sterkte! Hopelijk is er nog iets anders mogelijk!

Dankjewel 

Ik heb van de apotheek voor 90 dagen gekregen, dus ik probeer nog even door te zetten. Vaak gaat het beter na een dikke week, dat was met het vorige merk ook.

Moirmel schreef op 06-05-2024 om 10:53:

[..]

Weet niet meer zeker of jij hetzelfde probleem postte enkele maanden geleden, maar als je afvoer uitmond in een septische put dan heb je hierna meestal een inspectiepunt. Het is aangeraden om deze elk jaar eens open te halen en schoon te maken omdat het afvalwater daar een koek kan vormen wat ertoe leidt dat je afvalwater slecht afloopt.

Kunnen de mensen met afvoer problemen even aangeven of ze hier iets aan hadden? Anders blijf ik maar hetzelfde nutteloze advies geven.

Moirmel ,ik heb geen septische put.. Loodgieter is wel met automatische trekveer in gedeelte na chifron in afvoer geweest, maar dat heeft het probleem ook niet helemaal opgelost.

Vandaag heb ik me geërgerd aan een vriendin. Kreeg een appje dat ze door alles wat er tussen ons gebeurde  verdrietig was. En er is nauwelijks iets gebeurd. Heb voor haar dochter een heel kinderfeestje omgezet en nu is ze verdrietig dat het zo moet gaan. Het liefst had ze (denk ik) gehad dat ik eerst bij haar had gecheckt en daarna pas aan het plannen was gegaan. Tja zo close zijn we niet en ze zijn verhuisd dus dochters spelen nog maar zelden met elkaar.
Ze is sowieso  niet helemaal van deze wereld. Ze heeft vaak onenigheid met mensen omdat ze hun gedrag/ gedachten gang niet snapt en nu ben ik het dus...
Haar stukje, maar het houdt me toch de hele dag bezig. 

Ik erger me intens aan dat ongelofelijke tuig daar in Amsterdam. Ik erger me misschien nog meer aan de burgermeester die erbij staat en de politie verbiedt in te grijpen. Wat een maffe en enge stad is dat aan het worden. Antisemitische leuzen, vlaggen die verbrand worden. Joden die nauwelijks meer normaal over straat kunnen. Joodse kinderen die onder bescherming naar school moeten, het mag allemaal.

Moirmel schreef op 06-05-2024 om 22:29:

[..]

Kunnen de mensen met afvoer problemen even aangeven of ze hier iets aan hadden? Anders blijf ik maar hetzelfde nutteloze advies geven.

Ik heb ernaar gegoogeld maar heb vrijwel zeker zoiets niet. Ik denk dat de drollen gewoon direct naar een heel grote afvalwaterverwerkingscentrale gaan en dat je ze zelf niet hoeft te verzamelen in een beerput.


septische-tank-kunststof-pvc.jpg

werking-septische-put.jpg



kerst schreef op 06-05-2024 om 22:19:

[..]

Hier precies hetzelfde.

En ik gooi ook nooit vet door de gootsteen.


Ja, vreselijk enerverend als je iets niet snapt. Daar blijf ik soms jaren mee bezig dan.

Sommige dingen worden later duidelijk maar lang niet alles.

Ik veeg pannen zo goed mogelijk schoon nu met een prop afvalpapier en daarna doe ik alles achter elkaar: uitspoelen, schoonmaken en ik eindig met veel relatief schoon water zodat alles doorgespoeld wordt en niet meer vlak voor de hoofdafvoer v.d. keuken neer kan slaan of ergens achter kan blijven hangen.

rionyriony schreef op 07-05-2024 om 10:16:

Ik veeg pannen zo goed mogelijk schoon nu met een prop afvalpapier en daarna doe ik alles achter elkaar: uitspoelen, schoonmaken en ik eindig met veel relatief schoon water zodat alles doorgespoeld wordt en niet meer vlak voor de hoofdafvoer v.d. keuken neerslaat.

Kreeg jaren geleden het advies van de loodgieter, om 1 keer per week een emmer water met soda in de douche en keukenafvoer te gooien. 

rionyriony schreef op 07-05-2024 om 10:16:

Ik veeg pannen zo goed mogelijk schoon nu met een prop afvalpapier en daarna doe ik alles achter elkaar: uitspoelen, schoonmaken en ik eindig met veel relatief schoon water zodat alles doorgespoeld wordt en niet meer vlak voor de hoofdafvoer v.d. keuken neer kan slaan of ergens achter kan blijven hangen.

Ik heb van die siliconen pannenlikkers, daarmee kan je ook goed restjes vet en groenten van borden krijgen, beter dan met papier vind ik.  De restjes gaan gaan in het gft, de pannenlikker was ik af en is klaar voor morgen. Gaat echt goed! 

Riool in de straat is niet goed de buis onder de tuin door ligt niet op afschot maar loopt omhoog.  Verstopping is hier ook tegenargumenten aan de orde, niet door mij maar door dingen die de buren doorspoelen.  De gemeente gaat er pas definitief wat aan doen als de bouwplannen aan de overkant gerealiseerd zijn.  Dat is al 26 jaar vertraging, uitstel en afstel, nieuwe plannen en weer opnieuw de procedures door met het bijbehorende uitstel wegens stikstof en vermeende vleermuizen en gierzwaluwen. 

Mijn man heeft op de buis in de tuin een ontstoppingsventiel gemaakt dan hoeft niet steeds de hele tuin en stoep opengegraven te worden.  Zal binnenkort wel weer raak zijn, meestal in mei en november zijn we de klos. 

Bakblik schreef op 07-05-2024 om 11:42:

[..]

Ik heb van die siliconen pannenlikkers, daarmee kan je ook goed restjes vet en groenten van borden krijgen, beter dan met papier vind ik. De restjes gaan gaan in het gft, de pannenlikker was ik af en is klaar voor morgen. Gaat echt goed!


Of als een echte knieperd alles opeten natuurlijk!

Yumi schreef op 07-05-2024 om 10:21:

[..]

Kreeg jaren geleden het advies van de loodgieter, om 1 keer per week een emmer water met soda in de douche en keukenafvoer te gooien.

Soda kan ik idd weleens proberen. Heb ik nog liggen.


rionyriony schreef op 07-05-2024 om 12:17:

[..]

Of als een echte knieperd alles opeten natuurlijk!

Nou als een kleindochter van en aardappelhandelaar ben ik dol op een goede iets kruimige pieper met lekkere jus maar als er nog wat jus op mijn bord achterblijft lik ik mijn bord niet af. 😜

Een als echte knieperd zeg ik dan: die pannenlikker koop je een keer en die gaat jaren mee,  afwassen moet je toch.  Keukenpapier gooi je weg na gebruik en blijf je kopen.

Ik heb zelfs zo'n pannenlikker in mijn vouwwagen om te besparen op keukenpapier en onnodig gezeul met grote hoeveelheden water of vaat. 😂

Bakblik schreef op 07-05-2024 om 12:31:

[..]

Nou als een kleindochter van en aardappelhandelaar ben ik dol op een goede iets kruimige pieper met lekkere jus maar als er nog wat jus op mijn bord achterblijft lik ik mijn bord niet af. 😜

Een als echte knieperd zeg ik dan: die pannenlikker koop je een keer en die gaat jaren mee, afwassen moet je toch. Keukenpapier gooi je weg na gebruik en blijf je kopen.

Ik heb zelfs zo'n pannenlikker in mijn vouwwagen om te besparen op keukenpapier en onnodig gezeul met grote hoeveelheden water of vaat. 😂

Hee, dat is handig zo'n aardappelhandelaar in de familie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.