Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?


Sassenach schreef op 06-05-2024 om 08:33:

[..]

Grappig, waarschijnlijk dezelfde denklijn. Hoe kwam jij van 266 (liefde) naar 899 (muziek)? Ik had dat liedje van Raymond van het Groenewoud in mijn hoofd bij woord 266: Liefde voor muziek, nadat ik mijzelf de vraag stelde waar je liefde voor kunt hebben.

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik had na liefde ook “love” ingetypt, die was ook groen (wel laag) en toen kwam het woord muziek in me op. Niet zo’n duidelijk associatie als jij dus.

28/0

Gestart bij 611. Daarna nog 297, 457, 60 en bingo. 

Poging 1 begonnen op 869. Al snel bij 960 aangeland, daarna duurde het een tijd voor ik hoger kwam met 980. Verder kwam ik niet, dus maar een hint gevraagd (985). Via 995 kwam ik toen bij het antwoord.
77/1

He woordspelliefhebbers, kennen jullie Verbandle.nl al?
16 woorden waarvan je 4 groepjes moet maken, de eerste die ik deed was makkelijk, maar nu viel het vies tegen. je hebt maar 4 kansen
succes

nlies schreef op 07-05-2024 om 09:29:

He woordspelliefhebbers, kennen jullie Verbandle.nl al?
16 woorden waarvan je 4 groepjes moet maken, de eerste die ik deed was makkelijk, maar nu viel het vies tegen. je hebt maar 4 kansen
succes

Leuk, bedankt voor de tip!

76/0

Gestart bij woord 942, bij poging 32. Daarna veel groen in die categorie, je hebt best veel keuze op dat spoor. 

33/0. Eerste groen bij poging 20 was 942, bij poging 22 vond ik 955. Daarna alleen lagere groene woorden en bij poging 33 bingo.

nlies schreef op 07-05-2024 om 09:29:

He woordspelliefhebbers, kennen jullie Verbandle.nl al?
16 woorden waarvan je 4 groepjes moet maken, de eerste die ik deed was makkelijk, maar nu viel het vies tegen. je hebt maar 4 kansen
succes

Ook leuk dit, goede tip 

 Ik had het wel meteen verkeerd gedaan vandaag. Morgen een nieuwe poging...

_Audrey schreef op 07-05-2024 om 10:24:

[..]

Ook leuk dit, goede tip

Ik had het wel meteen verkeerd gedaan vandaag. Morgen een nieuwe poging...

vandaag was hij wel te doen

47/1

Ik had alleen maar woord 692 en kwam verder helemaal nergens. Dus een hint: 769 en daarna de oplossing. 

Best leuk dat verbandle, maar nog wel even wennen. Regelmatig dat ik 5 woorden heb die bij elkaar passen en ik nu nog wat probeer te gokken wat het dan zou moeten zijn. Gelukkig kan je na 4 mislukte pogingen gewoon je browser verversen en dan weer verder waar je gebleven was.

Bij semantle vandaag 78/1. In het groen in poging 40 met 598. Daarna kwam ik zelf tot 972, en toen hint 979 nodig om er te komen. Met meer geduld was het zelf vast ook wel gelukt. 

masatu schreef op 12-05-2024 om 08:47:

Best leuk dat verbandle, maar nog wel even wennen. Regelmatig dat ik 5 woorden heb die bij elkaar passen en ik nu nog wat probeer te gokken wat het dan zou moeten zijn. Gelukkig kan je na 4 mislukte pogingen gewoon je browser verversen en dan weer verder waar je gebleven was.

Bij semantle vandaag 78/1. In het groen in poging 40 met 598. Daarna kwam ik zelf tot 972, en toen hint 979 nodig om er te komen. Met meer geduld was het zelf vast ook wel gelukt.

Ik vind het idee van verbandle wel leuk. Wat ik niet zo leuk is als het verband iets taaltechnisch is, bv allemaal dieren met 2 a’s. Ik vind het leuker als het alleen op de betekenis van de woorden gaat. Net zoals bij de slimste mens.

84/2

48/0

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.