Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Fiorah schreef op 02-05-2024 om 12:57:

Ik ben bijna door ACOTAR 3 heen en ik vond het echt ongelofelijk taai. Een soort Goede Tijden Slechte Tijden maar dan in Fantasy variant.

Hahaha hier moest ik om lachen. Ik vond het een hele vermakelijke serie, maar inderdaad je moet van de drama houden 😅

Grr boek gereserveerd, vanmiddag opgehaald. Ga ik het lezen, kom ik er bij bladzij 1 al achter dat ik het al gelezen heb

nlies schreef op 03-05-2024 om 00:14:

Grr boek gereserveerd, vanmiddag opgehaald. Ga ik het lezen, kom ik er bij bladzij 1 al achter dat ik het al gelezen heb

Dat is een teleurstelling. Zo heb ik ooit een ebook gekocht met dezelfde conclusie

Ik heb zojuist De nachtroos uit van Lucinda Riley. 

Haar beste boek in mijn ogen. Af en toe moest ik mezelf wel dwingen om te accepteren hoe het verhaal ging maar het was heerlijk ontspannen om het te lezen en ik werd erdoor gegrepen.


gelukkig heb ik net de bookchoise van deze maand binnen, daar zit vast wel iets leesbaars tussen, en de onlinebieb en wat nieuwe gereserveerd. 

Nu is het weer tijd voor een boek van hoger niveau. Ik liep net tegen het boek De wereld van Sofie - Jostein Gaarder aan toen ik de minibiebs langsging. Ben benieuwd hoe het me als volwassene bevalt.

alhambra schreef op 03-05-2024 om 21:18:

Nu is het weer tijd voor een boek van hoger niveau. Ik liep net tegen het boek De wereld van Sofie - Jostein Gaarder aan toen ik de minibiebs langsging. Ben benieuwd hoe het me als volwassene bevalt.

Ik ben benieuwd wat je er nu van vindt. Heel lang geleden gelezen en ik vond het heel verfrissend destijds.

Ik ben de Lynley boeken van Elizabeth George aan het herlezen. 

Ik ben echt nét begonnen aan Al het blauw van de hemel van Mélissa Da Costa, over een man die nog maar kort te leven heeft en met een camper gaat reizen en een (onbekende) reisgenoot zoekt. Bevalt goed!

De wereld van Sophie staat in mijn boekenkast, en die roept ook af en toe om herlezen te worden.
Ik lees nu trouwens Zondagskund van Judith Visser. 
Biografie:

Zondagskind vertelt het verhaal van een jong meisje dat opgroeit in de jaren tachtig en negentig, een tijd waarin weinig bekend was over autisme. Jasmijn bewandelt haar eigen, hobbelige pad en leert bij elk obstakel zichzelf en
de wereld waarin ze leeft beter te begrijpen. Zondagskind neemt de lezer mee in de belevingswereld van iemand met asperger.

In het begin had ik even iets van ppff het is wel erg uitgebreid allemaal, maar nu pakt het toch wel

Lollypopje schreef op 30-04-2024 om 05:52:

Ik ben bezig met de serie De Verborgen Universiteit van Nathalie Koch. Inmiddels zit ik in deel 2 en het luistert heerlijk weg. Goed geschreven en goed voorgelezen. En het zijn dikke pillen dus hier doe ik wel een weekje over om ze allemaal te luisteren

Ik heb ze uit en nu voel ik me leeg. Wil die wereld nog niet loslaten

Dekmantel van Loes den Hollander uit.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Had over bepaalde personages meer willen weten/lezen.
Het einde was wat verrassend maar tegelijk (voor mij) wat teleurstellend.
Nu begonnen in Wie het eerst liegt van Ashley Elston.

Lollypopje schreef op 04-05-2024 om 14:36:

[..]

Ik heb ze uit en nu voel ik me leeg. Wil die wereld nog niet loslaten

Die staan al een tijdje op mijn lijstje, ga ik toch eens aan beginnen dan

Ik luister nu naar Het achtste leven voor Brilka van Nino Haratischwili. Ik vind het een heerlijk boek!

Boekenuil schreef op 04-05-2024 om 18:48:

[..]

Die staan al een tijdje op mijn lijstje, ga ik toch eens aan beginnen dan

Ik luister nu naar Het achtste leven voor Brilka van Nino Haratischwili. Ik vind het een heerlijk boek!

Goed boek, het achtste leven, ik sta al vanaf september op de wachtlijst om een volgend boek van Nino Haratischwili te lezen, ben naar nummer 2 in de rij opgeklommen intussen

Boekenuil schreef op 04-05-2024 om 18:48:

[..]

Die staan al een tijdje op mijn lijstje, ga ik toch eens aan beginnen dan

Ik luister nu naar Het achtste leven voor Brilka van Nino Haratischwili. Ik vind het een heerlijk boek!

Vond ik ook mooi, maar wel heftig, zo’n dikke pil!

Lollypopje schreef op 04-05-2024 om 14:36:

[..]

Ik heb ze uit en nu voel ik me leeg. Wil die wereld nog niet loslaten

Heel herkenbaar! 
Wil je tips voor series die qua sfeer er wel wat op lijken?

MildredRatched schreef op 04-05-2024 om 21:49:

[..]

Heel herkenbaar!
Wil je tips voor series die qua sfeer er wel wat op lijken?

Graag. Ik hou wel van dat soort Fantasy in de gewone wereldboeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.