Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Dat vind ik idd ook stoer Alcedo.  Ik doe  veel maar de binnenstad van Amsterdam ga ik niet in met de auto hoor!

Alccedo, er komt inderdaad eerst een implantaat (voor zover ik het heb begrepen).
Ik vind het eigenlijk wel seksistisch, om aan te geven dat het stoer is voor een vrouw om in Amsterdam te rijden. Nu zullen er echt wel vrouwen zijn, die dit niet prettig vinden (zoals Lientje), maar vast ook wel mannen. En er zijn vast ook veel mensen, ook vrouwen, die dit geen enkel probleem vinden. Maar als je het wat eng vond en je hebt het toch gedaan, dan ben je stoer!

Picunia schreef op 25-04-2024 om 18:01:

Alccedo, er komt inderdaad eerst een implantaat (voor zover ik het heb begrepen).
Ik vind het eigenlijk wel seksistisch, om aan te geven dat het stoer is voor een vrouw om in Amsterdam te rijden. Nu zullen er echt wel vrouwen zijn, die dit niet prettig vinden (zoals Lientje), maar vast ook wel mannen. En er zijn vast ook veel mensen, ook vrouwen, die dit geen enkel probleem vinden. Maar als je het wat eng vond en je hebt het toch gedaan, dan ben je stoer!

Hebben ze voor de tussentijd een noodoplossing? Omdat het je voortand is (toch?). 

Ik heb een implantaat net buiten zicht, dus dat daar een tijd een gat heeft gezeten (na implantatie van implantaat mag er niet direct een kroon op) was niet zo erg. 

Mijn familie heeft soms een wat ouderwets gedachtegoed. Helaas...

Mijn eigen voortand is eruit getrokken en die is gebruikt om in het gat te plaatsen. Hij is vastgezet met vleugeltjes achter de rest van de tanden. Het is mooi gedaan. Omver minimaal 4 maanden wordt er gekeken of de wond is genezen, daarna komt het implantaat, wat weer minimaal 4 maanden moet genezen en dan komt de kroon. Wel een lang traject. De verzekering eist dat dit moet zijn afgerond uiterlijk 27 december a.s. Dat gaat dus niet lukken. Ik moet dus in de slag met de verzekering.

Picunia schreef op 26-04-2024 om 09:38:

Mijn eigen voortand is eruit getrokken en die is gebruikt om in het gat te plaatsen. Hij is vastgezet met vleugeltjes achter de rest van de tanden. Het is mooi gedaan. Omver minimaal 4 maanden wordt er gekeken of de wond is genezen, daarna komt het implantaat, wat weer minimaal 4 maanden moet genezen en dan komt de kroon. Wel een lang traject. De verzekering eist dat dit moet zijn afgerond uiterlijk 27 december a.s. Dat gaat dus niet lukken. Ik moet dus in de slag met de verzekering.

Wat een ingenieuze oplossing!

Wel weer balen dat je met verzekeraar in de clinch moet..

Wat balen dat je in conclaaf moet met de verzekering  Picunia.  Hoop dat het geregeld  kan worden. 

Ik ben onderweg naar het ziekenhuis, schoonmoeder  is net opgehaald  met de ambulance. 

lientje69 schreef op 26-04-2024 om 16:20:

Wat balen dat je in conclaaf moet met de verzekering Picunia. Hoop dat het geregeld kan worden.

Ik ben onderweg naar het ziekenhuis, schoonmoeder is net opgehaald met de ambulance.

Enig idee wat er loos is?

Ambra schreef op 26-04-2024 om 17:14:

[..]

Enig idee wat er loos is?

Nog niet echt. Maar vermoeden het hart.  Zelfde verschijnselen  als in 2015 , toen is ze gedotterd en heeft een stent gehad.  Maar hartfilmpje  in de ambu was wel goed. Bloeddruk  wel megahoog vanmiddag  en daarstraks ook nog atriumfibrilleren. En saturatie  en hartslag ging ook maar heen en weer. Heel moe. Valt steeds weg. En vocht in benen.  Dus ik gok op hart.

We wachten nu op de uitslag  van  bloed en foto's. 

lientje69 schreef op 26-04-2024 om 18:31:

[..]

Nog niet echt. Maar vermoeden het hart. Zelfde verschijnselen als in 2015 , toen is ze gedotterd en heeft een stent gehad. Maar hartfilmpje in de ambu was wel goed. Bloeddruk wel megafoon vanmiddag en daarstraks ook nog atriumfibrilleren. En saturatie en hartslag ging ook maar heen en weer. Heel moe. Valt steeds weg. En vocht in benen. Dus ik gok op hart.

We wachten nu op de uitslag van bloed en foto's.

Duurt altijd zo lang hè 😒. Heb je wat te eten daar?

Ambra schreef op 26-04-2024 om 18:46:

[..]

Duurt altijd zo lang hè 😒. Heb je wat te eten daar?

Zitten nu in het restaurant. Schoonzus zit nu bij haar

lientje69 schreef op 26-04-2024 om 18:49:

[..]

Zitten nu in het restaurant. Schoonzus zit nu bij haar

Gelukkig. 

Mijn verzekeraar gaf aan dat er om “tandheelkundige redenen” verlenging aangevraagd kan worden. Gelukkig!

Wat een narigheid, Lientje! Veel sterkte, dit kan je er ook nog wel bij hebben. Hopelijk valt het mee.

Lijkt wel wat stabieler nu. Maar nog niks gehoord  van bloed en foto's.  Dat soort dingen duurt altijd zo lang.

Ze kunnen  niks vinden dus we zijn  weer thuis.

Oh, dat is ook wat! Dat er niks gevonden is, wil niet zeggen dat er niks is. Dus enerzijds fijn dat er niks is gevonden, maar er waren best heftige klachten. Hopelijk gaat het nu echt beter met haar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.