Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Wij waren een dagje in een pretpark . Daar aten we als lunch patat met een snack. Op de terugweg aten we hier in het dorp bij een italiaan. De andere 3 gezinsleden pizza, maar daar had ik geen zin in. Ik at 2 voorgerechtjes samen: vitello tonato en bruschetta. Was lekker. Nu aan de thee in de voortent en ik twijfel of ik daar straks een speculaasje of een stuk chocola bij ga pakken

Morgen bakt vriend pannenkoeken voor de lunch, nu al zin in. Lekker met kaas en ham. En 1 met appel. En een gewone met suiker. Ik heb trek zie ik.

irmaladouce schreef op 06-05-2024 om 11:15:

Ik heb eieren die opmoeten en denk erover om een hartige clafoutis te maken :

Recept: Hartige clafoutis met groenten | Gall & Gall

Maar vanwege het vreselijke weer momenteel (het lijkt wel herfst ipv lente) kan het ook zo maar kaasfondue worden...

Ik denk er nog even over na als ik straks in de super ben.

Het werd kaasfondue! Morgen geen clafoutis maar quiche met groene asperges, tomaat en geraspte kaas.

Alhoewel overbelasting absoluut niet prettig is,  is dit eerst goed nieuws Moosey! Hopelijk werkt aanpak FT. 

ToetieToover,  dank je voor jouw woorden.  Doen me goed.  De zadencrackers recept vn jou,  hier zijn mislukt.  De volgende keer gaat mijn eega ze maken,  die kan zoiets beter.

We hebben de laatste rode bieten gerooid.  En we kwamen in dat stukje tuin diverse engerlingen tegen.  De meikevers,  voorheen engerlingen,  tikken hier alweer tegen het raam. 

We aten vanavond aspergesoep van de groene asperges die ik gisteren verwerkte.  Verder gekookte wortels.  Ei.  Een salade van gemengde sla met look zonder look,  duizendblad,  paardebloemblad,  zevenblad. 
Aardappeltje erbij.

Morgen luchtig stamppotje raapsteeltjes.  Nog even wat oude aardappelen van mijn ouders verwerken.

Vandaag was het frikandel met friet. 
Voor morgen: gekookte aardappels, spiering en gegrilde spitskool met mosterdsaus.

yette

yette

07-05-2024 om 08:04 Topicstarter

Gisteren maakte ik carbonara met een prei en een heel fijn gesneden Chinese kool erdoor. Die moesten op. Was een goede combinatie! 

Vandaag aardappel & zoete aardappel uit de oven, grillworst en salade. 

@Moosey: voorzichtig goed nieuws dus! Dat is mooi.
Frut I heb ik gisteravond naar opa en oma gebracht, die is twee nachtjes logeren met haar even oude nichtje. Frut II mocht kiezen wat we eten vanavond, voor hem is het ook een beetje feest, dat wordt friet met een frikandel (en voor mij een vega kroket, heb nog nooit in m'n leven een frikandel gegeten en dat hou ik graag zo, die dingen zien er zo onaantrekkelijk uit). Erbij rauwkostsalade. Ik werk thuis vandaag, heb als lunch een restje van zaterdagavond (bloemkool-aardappelgratin). Frut II en lief gaan naar een museum vandaag. 

Wij hebben pannenkoeken gegeten bij een pannenkoekenhuis. Man met spek, zoon naturel en ik met appel. Zoon had veel bekijks en genoot daar zichtbaar van. 

Bij ons werden de pannenkoeken avondeten ivm laat ontbijt en hapjeslunch.

Vanavond maakt lief nasi, met stukjes gemarineerde tempeh, omelet en veel roerbakgroenten. En natuurlijk satésaus .

De artisjok was lekker, maar wel erg veel moeite voor die keine hapjes. En ook niet zo leuk dat ik de enige was die ervan at.

Gisteren aten we spaghetti met gerookte zalm in een roomsausje.

Vanavond steken we de bbq aan!

Ik maak een simpele groentesoep met balletjes. Stokbrood erbij met tomatentapenade, gevulde pepertjes en fuet.

hier een stuk hartige taart met wat salade erbij. 

Bruine bonen met spek en piccalilly heb ik net in mijn kraag zitten.

Voor de komende dagen heb ik twee soorten asperges in de ijskast liggen. Ben vooral benieuwd naar de dunne groene. Ze lijken een beetje op de nieuwe loten aan mijn asparagusplant maar dan wat dikker.

Wij hadden trek dus al gegeten, Grieks-achtige salade met feta en falafel en een sausje van opgeklopte cottage cheese en " everything but the bagel" kruiden erover.
Was lekker en snel klaar dat was ook fijn want ik ben tureluurs van vandaag zo'n 5 uur data in kloppen. Vind dat leuk werk maar blij dat het maar een paar dagen per jaar ff intensief is. 
Dadelijk nog even wandelen. Morgenvroeg waarschijnlijk naar de sportschool en in de middag naar een festival 10 km verderop. Voor morgenavond in restaurant hier vlakbij gereserveerd.

Wij lunchten buiten de deur caravan, ik at een uitsmijter. Dit was pas om 15u dus in de avond was het een broodje hotdog met sausjes en voor de liefhebber wat zuurkool en gebakken uitjes. Als toetje waren er marshmallows geroosterd boven het kampvuur. 

Morgen eten we "prutje van de skottelbraai": kleine stukjes aardappels, shoarma, paprika, courgette en champignons. Alles door elkaar bakken, et voila!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.